Jump to content
Sign in to follow this  
*voyboy*

vad ska nästa ST-serie handla om?

vad ska nästa ST-serie handla om?  

82 members have voted

1. 1.

• Två säsonger till på Voyager
      14
    • Ett skepp som hamnar i 1000-talets Sverige
      3
    • Neelix liv efter Voyager
      1
    • Klingons attack mot Federationen
      13
    • Ett skepp som hamnar i en annan galax
      8
    • Ett skepp vars jobb är att infiltrera Flödesrymden
      5
    • Livet på en Space Dock
      11
    • Ett skepp som hamnar i Star Wars universumet
      8
    • Inget ST borde läggas ner
      10

Recommended Posts

Tror nog Star Wars skulle vinna över Star Trek > större skepp, fetare vapen, jedi powers osv. Jag hoppas innerligen att Star Wars och Star Tre ALDRIG möts, de är två skilda världar och så ska det förbli. och sen så ÄR Star Wars A long time ago....

Hi ha hah ha.  Star Trek skulle ju krossa Star Wars. Om jag minns rätt har ju skeppen i Star Wars inga sköldar. De skulle bli krossade.

Dessutom är ST-skeppen immuna mot all laser

Vad sägs om att man någon i Star Trek hamnar i en annan dimension där den här Star Wars-världen existerar. Det är väl inte omöjligt. Jag skulle se det om det var en bra manus.....

Daystrom Institute Technical Library finns det en berättelse om Enterprise-E som kommer in i SW-världen.

Den heter "Portal" och finns under "Recreation"

Vad sägs om att man någon i Star Trek hamnar i en annan dimension där den här Star Wars-världen existerar. Det är väl inte omöjligt. Jag skulle se det om det var en bra manus.....

Daystrom Institute Technical Library finns det en berättelse om Enterprise-E som kommer in i SW-världen.

Den heter "Portal" och finns under "Recreation"

:blink: Wow, häftig hemsida! Är det din? Jag har aldrig hittat en så informationspackad Star Trek-sida! :lol:

Jag röstade på Star Wars-alternativet. Inte för att George Lucas skulle gå med på något sådant, men ändå...

Allra helst skulle jag såklart se att det blev en serie om ett Excelsior-skepp. Kanske Excelsior-D eller -E. :lol:

:wub: Ja helst skulle den ju bara handla om J/C...nej inte riktigt men jag vill ha Chakotay som kapten! Man allvarligt talat två säsonger till med voyager vore trevligt. Men de måste ju inte vara lost in space då...

I röstningen glömdes ett VISST vesäntligt val:

"Annat"

Tycker inget av alternativen var bra, men jag vill inte lägga ner ST.

Kanske om ett rymdskepp som åker mellan massa olika starbase och gör mini uppdrag...vem vet?

Hmm, ja de alternativen var ganska skojiga, men jag har inte röstat än för jag kan inte bestämma mig. Sedan så vill jag hålla mig till det som vi ser nu, Enterprise och så. Det ska bli jättekul att se hur den knyts ihop med TOS på ett snyggt vis (har inte sett de första avsnitten av TOS) och med de andra serierna i baktanke så vet Rick Berman & co vad som har hänt, så kan de dra till med några tuffa timetravel historier :D

Nå, det skulle vara jättekul att se Star Trek möta Star Wars... heheh!

Det vore kul med en ST-serie om ett par lodare, inte bara supersmarta supersmartingar hela tiden.

Du menar lite som Star Trek möter The Big Lebowski?

En ny serie skulle kunna handla om hur det är att utbilda sig på "The accademy". Vidare skulle de vara intressant om de fokuserade på ett par personer som inte har befälsställning.

Jag tycker vidare att Enerprise är riktigt bra så det är lite tidigt att diskuetar vad en ny serie ska handla om. Men jag hade gärna sett att de kunde ägnat något avsnitt åt the accademy.

Det vore kul med en ST-serie om ett par lodare, inte bara supersmarta supersmartingar hela tiden.

Du menar lite som Star Trek möter The Big Lebowski?

Ja eller ST möter Clerks eller så

Tja, vi har ju alltid Barclay. Han är ju visserligen ingen lodare, men inte heller supersmart.

Det vore kul om han (eller någon av hans typ) fick plats i nästa ST-serie.

Det är inte alls säkert att Star Trek skulle vinna. Läs "Portal". Den e faktiskt bra och där beskrivs det att det inte är lasern som gör själva skadan. Skadan görs av ett annat ämne inuti laser-strålen. Detta gör att Star Trek Skepp kan ta skada. Men Star Destroyers är ändå ingen match för Federationens skepp....

Det är inte alls säkert att Star Trek skulle vinna. Läs "Portal". Den e faktiskt bra och där beskrivs det att det inte är lasern som gör själva skadan. Skadan görs av ett annat ämne inuti laser-strålen. Detta gör att Star Trek Skepp kan ta skada. Men Star Destroyers är ändå ingen match för Federationens skepp....

Har intr detta hamnat lite fel nu??

Jag har tänkt lite å så och jag tror att det bästa alternativet vore en star trek serie med samma koncept som TOS, TNG och VOY. Serien borde utspela sig åren efter Voyagers ankomst till jorden och skeppet borde vara ett nytt skepp med en särskild speciallitet men att den skulle vara ungefär som TNG.

Det nya skeppet borde kanske vara ett nytt stort skepp som vore viktigt för federationen eller ett mindre men spännande skepp som är mer för vetenskap?? Men alltså: tillbaka till TNG ungefär. Inga skepp som kastats ut långt från alfa-kvadranten eller spacedocks eller något så absurt som Star Trek vs. Star Wars (även om det skulle vara ganska spännande).

Man borde klona TOS besättningen och kalla serien "The Old Generation" eller nåt.

Förlåt min dåliga humor. Men allvarligt talat så håller jag med Kapten Proton, gå tillbaka till det gamla konceptet. Det fungerade bra så varför gå ifrån det. Och förlägg handligen till tiden efter Voyager så slipper vi alla dessa kontinutets (heter det så?) problemen. Jag vill även se mer mäktiga och mystiska prylar som V'Ger och val sonden från fjärde filmen och inte bara holodäck problem och möten med humanoida varelser som för krig mot varandra (alla dessa förmedlare som man forslar fram och tillbaka i TNG och som bara ställer till problem har börjat gå mig på nerverna).

Edited by Expendable Ensign

mjo, men samtidigt är det väl dags för lite nytänkande? visst, trekkers kommer bli glada om det kommer en ny serie som ser ut som de tidigare men jag antar att ett tv-bolag måste tänka lite bredare. om vi får för många likriktade serier i star trek universumet så kommer tittarantalet slutligen att gå ner vilket i det långa loppet kanske gör att inget bolag är beredd att satsa på fler serier.

bara en tanke.

tyvärr så har jag väl inget eget och bra förslag att komma med. jag tyckte ds9 var en alldeles lysande idé och upplägg, men har tyvärr inte sett så mycket av den serien. har för mig att publiken svek den? eller? :huh:

kanske en serie om ett special away-team. lite star trek fast uppblandat med lite mer action? kanske?

Jo, idéen bakom DS9 är suverän med en storyarc som sträcker sig över hela serien och detta kryddat med "vanliga" episoder. Tyvärr är ju den här idéen lite svår att överföra till en serie om den handlar om ett enda skepp. Voyager hade i och för sig något liknande där den stora storyn var att de skulle ta sig hem, fast detta är ju inte på långa vägar lika komplext som DS9 var.

Något nytänkande vore ju inte fel men risken är att man går alltför långt ifrån vad Star Trek i grund och botten är.

Jag skulle kunna tänka mig att se mer av gamma kvadranten. Kanske en expedition dit eller något liknande.

tyvärr så har jag väl inget eget och bra förslag att komma med. jag tyckte ds9 var en alldeles lysande idé och upplägg, men har tyvärr inte sett så mycket av den serien. har för mig att publiken svek den? eller?  :huh:

Problemet med DS9 var att den gick samtididgt som voyager. Det gjorde att många valde bort ds9 till voyagers fördel. Inte för att jag kan förstå varför, eftersom Ds9 är mycket bättre än Voyager.

Det gjorde att många valde bort ds9 till voyagers fördel. Inte för att jag kan förstå varför, eftersom Ds9 är mycket bättre än Voyager.

Förstår inte hur man kan göra så. Går det två bra Star Trek serier så ser man på båda. Eller?

För övrigt tycker jag Voyager är minst lika bra som DS9.

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...