Jump to content
Sign in to follow this  
Jello

Åtta tecken på att du sett för mycket Star Trek...

Recommended Posts

:rodna: Om man kittlar sin lillebror och säger: Resistence is futile. :rodna:

Är det ett av tecknen?

Jo :D Ett tecken på ens egen påverkan är när en 10-åriga lillebor sätter näven mot halsen på en och säger "Motstånd är meningslöst" :borg1: Den lille rackarn håller på att bli en riktig Trekker, vill ha TNG tröja som Picard och allt :)

3. När man blir orättvist behandlad så muttrar man saker såsom ”Rådet skall höra om detta...” (eller vad som nu är typiskt för filmen/tv-serien).

Det där om att Rådet skall höra om detta sa jag till en när jag tyckte en var irriterande... :lol:

Hehe, kul lista :lol:

Crayle skrev om att man skulle säga Engage när man startar datorn här nånstans. Det har jag inte, men jag har Data som säger "Greetings". Som felljud ett med Archer som säger "That's...never happened before...", och som kritisk stopp-ljud har jag Phlox som säger "I'll do the best I can. Optimism, Captain!". Iofs säger jag Engage varje gång jag ska starta ett nytt TNG avsnitt på DVD :D

Någon sa något om ST-dörrklocka som felljud. Jag har som sagt inte det, men jag skulle vilja ha en sådan dörrklocka till mitt rum.

Och ja, jag har en ST-mugg med TNG combadge-logga på.

Finns det hela ST-servisar? Jag skulle vilja ha såna bestick de har, dom är stencoola.

Att spela in avsnitt har jag gjort sedan halva säsong två, och jag gör det fortfarande.

Och om ni har läst i ämnet "Uniformer i Star Trek" så vet ni nog om min uniforms mani :D

Phlox har jag också som felljud. När jag startar datorn hörs det "Captain on the Bridge" (Riker). Phlox börjar irritera mig nu.....

Och ni laddar ner de här Windows-ljudfilerna var nånstans? Inte stinsv.com väl, för den är grovt ouppdaterad.

Jojomänsan där laddar jag ner mina ljud. :) tycker det finns många bra där.

Jag har ST-dörrklockan som ljud när jag stänger ner ett program. När jag avslutar windows säger Spock "That sir is illogical". Kritiskt stopp: "That information is classified" ^_^

Min ring klocka på dörren är kopplad till en dattor som styr hur det låter när nån ringer på och när dörren står olåst. :D När nin ringer på hör man det ljudet som hörs i voy när dom ringer på. står dörren olåst i en halvtime hör man RED ALERT!!!RED ALERT!!! Väntar man en timme med att låsa så hör man We are the borg lower your..... ni kann resten! Doc tog jag bort detta efter ett tag för att ha gäster och en dator som gormar RED ALERT eller det andra blir jobbigt i längden. ;)

Du har sett för mycket Star Trek om du:

* Begår ett brott och skyller på att det är så man gör i det elaka parallella universumet.

* Går till Saluhallen för att köpa lite targ-kött.

* Vaknar upp efter en mardröm och ropar efter "moogie".

* Skäller ut biträdet i Pressbyrån för att han/hon inte har något skalbagge-snus.

* Förväntar dig att micron ska innehålla mat trots att du inte lagt in något.

* Förväxlar FN med United Earth.

* Ser på nyheterna om Irakkriget och mumlar "vi överlevde ialla fall The Eugenics War"

* Ignorerar EMU-valet. Guldpressat latinum är ialla fall bättre.

'hey, mitt 600:e inlägg' :D

Jag och min sambo åkte bil förut i lilla Karlskoga där jag bor. När vi blev stående vid ett rödljus och väntade på grönt så stirrade jag uttråkat på nummerplåten på bilen framför mig. Registreringsskylten var TNG 426 och min första tanke var: "Aha, Redemption, part 1"

Det måste väl ändå vara ett säkert tecken på att jag har tittat på ALLDELES för mycket Star Trek?!?! :D :P

Hjälp!

Kan du numren på alla TNG-avsnitten? Eller alla avsnitten kanske!? ;)

Nja, så långt har jag inte kommit ännu... Bara nästan ;)

Nej. Faktist inte. Hur kan du komma ihåg något sådant?

Det måste vara ett starkt tecken på att du sätt förmycket Trekk... :P

P.s. Idag släpps VGR-boxen! Jippi! D.s.

Hjälp!

Kan du numren på alla TNG-avsnitten? Eller alla avsnitten kanske!?  ;)

Nja, så långt har jag inte kommit ännu... Bara nästan ;)

Nej. Faktist inte. Hur kan du komma ihåg något sådant?

Det måste vara ett starkt tecken på att du sätt förmycket Trekk... :P

P.s. Idag släpps VGR-boxen! Jippi! D.s.

*fniss* Nä, jag kan inte numren på alla avsnitten, så galen är jag inte än. Men jag kan några stycken och framför allt alla sista-avsnitt-för-säsongen av nån märklig anledning (jag har VÄLDIGT lätt för att komma ihåg saker) så därför kände jag igen TNG 426 :D

Men det är klart, lite crazy är jag allt, det ska jag inte förneka.... :P

Japp, VGR boxen damp precis ner i min brevlåda. Den är röd och fin och jag älskar den redan ;)

Jag försökte lägga XINDI igår när jag spelade Alfapet, men min spelpartner ville inte godkänna det. Taskigt va???  :D

Men det måste väl ha berott på att "Xindi" är ett egennamn, och egennamn godkänns ju inte i traditionell Alfapet.

Men det måste väl ha berott på att "Xindi" är ett egennamn, och egennamn godkänns ju inte i traditionell Alfapet.

Nja....egentligen är det väl benämningen på ett folkslag. Jag kan få godkänt för indier, tex så då borde väl även Xindi vara ok?? ;)

Ett tecken på att man sett för mycket Star Trek, alldeles för mycket Star Trek, måste vara när chefen kommer med lönekuvertet, och du svarar:

- jag behöver inga pengar, de används inte längre....

Då är det garanterat dax att söka kvalificerad hjälp... (försök inte aktivera EMH) :D

”Personal log, stardate 200410.8.

I am beaming down to the kitchen area to preform combustion test on the local bread supplies...”

så kan det me va..

nej, ja ha inte kommit på det själv..

Hur man vet när man är fanatiker för en film/tv-serie – En lista

5. Man överväger kraftigt att döpa sina barn efter karaktärer från filmen/tv-serien.

Ja, min son heter Alexander efter Worfs son. Eller iallafall enligt mig. Min oförsående fru dillade om något släkt namn. Jag *är* mer som Worf än så.. Oförstådd och ensammm :( Nja... Men jag gillar Worf och Alexander som namn gillade jag inte mindre genom detta.

Haha, det är ju jag!! :D

Måste nästan komma med ett skäl till att man har sett för mycket... Ropade "spieces 482, kom här!" till min snart två åriga lillebror <_< blir irriterad på honom ibland. Senare när han skulle dra i mitt hår vrålade "you will be assiliminate!" och sprang efter honom :rolleyes:

Edited by Vildrosen