Jump to content
Sign in to follow this  
*voyboy*

Vulcaner, vem är bäst?

Vilken Vulcan är bäst och varför?  

113 members have voted

1. 1.

• T`pol (Enterprise)
      19
    • Tuvok (Voyager)
      32
    • Spock (TOS)
      61

Recommended Posts

Jag tycker bäst om Tuvoc :) Han är mest logisk på det sättet att han studerat Suraks "rena" lära till skillnad från T'pol (hon och archar hjälpte till att införa den) och är helt och hållet Vulcan till skillnad från Spok som får brottas med sin kluvenhet. Tuvoc har bäst självkontroll och bäst (kan jag säga) personlighet (?)

Sen är ju Spock halvmänniska ^^ och han har nog svårare att få bukt på känslorna.. Sen så har ju vulcans rena lära alltid existerat, men dem blev korrupta, imperialistiska

Sen på tal om annat så e de ganska nice att Leonard Nimoy, tar mkt från den judiska religionen, de olika hälsningsfraserna =) Och Nimoy har även utalat att Vulcans skall föreställa judarna =)

Mr spock! här är världens dummaste fråga: kan vulcaner vara glada?

klart dom kan vara glada, det är ju bara det att de tycker känslor är överflödiga och att de kan störa deras sysslor, därför undantrycker de känslorna med meditation och självbehärskning. om de bara skulle sluta med det så skulle de snart kunna få tillbaka känslorna, frågan är bara om de vill de, och hur accepterade de hade blivit bland andra vulcans.

Mr spock! här är världens dummaste fråga: kan vulcaner vara glada?

klart dom kan vara glada, det är ju bara det att de tycker känslor är överflödiga och att de kan störa deras sysslor, därför undantrycker de känslorna med meditation och självbehärskning. om de bara skulle sluta med det så skulle de snart kunna få tillbaka känslorna, frågan är bara om de vill de, och hur accepterade de hade blivit bland andra vulcans.

De finns ju utbrytargrupper som lär sig leva me både känslor och logik...men vi vet ju hur de går för vissa av dem.. sen har vi ju romulanerna som e ju egentligen vulcaner som emigrerade från vulcan eftersom de inte ville omfamna deras filosofi =)

Självklart så är T'pol bäst!

hon lyckas ju efter sitt trellium D beroende att få balans mellan känslor och logik! Hon klarade det som de flesta vulcans inte gör, att leva med sina känslor "närmre ytan" ( se i avsnitt Fusion säsong 1 ENT). :)

3:e plats: Spock är lite för stel och tråkig, känner ingen sympati för honom alls.

2:a plats: Tuvok har jag sett för lite av för att bilda mig en rättvis åsikt om men jag gillar honom mer än spock (har i nuläget bara sett 2 säsonger av voyager)

1:a plats: T`pol, man kommer mer "under skinnet" på henne. Har lättare att förstå henne.

1:a plats: T`pol, man kommer mer "under skinnet" på henne. Har lättare att förstå henne.

Kanske är T`pol den som är lättast att förstå, men hon är också den som är minst Vulkan till sättet, av dem alla.

Hon är ju den enda vulkanen som överhuvud visar lite med känslor än ett ironiskt höjt ögonbryn här och där, men så bror det snarare på hennes missbruk leder till hjärnskador, så jag vet inte riktigt om man kan jämföra henne med de andra... Sen kan man ta med i beräkningen att hon levde i en tid då den moderna vulkanska läran inte var utvecklad, något vi ser i season 4.

Edited by Commander Michels

Dessutom måste man ta med i beräkningen att allt som en vulcan gör i Star Trek inte nödvändigtvis måste tillskrivas att han eller hon är en vulcan. Det kan också bero på personligheten.

Ni gillar henne för att hon visar mer känslor. Alltså föredrar ni en vulkan som är minst vulkansk till sättet. Och med den slutledningen kan man tänka sig att ni ogillar Vulkans som är som vulkans "normalt" är. Hmmm <_<

Personligen gillar jag Vulkans för de logiska karaktärer de är, utan att behöva lida känslornas träldom. Tycker detta är mycket farcinerande.

Ni gillar henne för att hon visar mer känslor. Alltså föredrar ni en vulkan som är minst vulkansk till sättet. Och med den slutledningen kan man tänka sig att ni ogillar Vulkans som är som vulkans "normalt" är. Hmmm <_<

Personligen gillar jag Vulkans för de logiska karaktärer de är, utan att behöva lida känslornas träldom. Tycker detta är mycket farcinerande.

Det har jag aldrig sagt - snarare tvärtom, om du frågar mig. Jag tycker hon är någonting som är till endast för att tillfredställa vårt ego ("alla borde emulera människor för människor är bäst"), jag tycker vulcans ska vara vulcans - logiska och svala.

Jag ogillar inte vulcans och röstade på T'Pol jag har inte heller kommit så långt på min säsong 1 box av Enterprise att hon har blivit mindre logisk och börjat visa känslor. Men jag gillar henne ändå!

Edited by Mr Trek

Jag röstade på Spock, precis som även små nyupptäckta androgyna inneboende kärnor i alla manliga Star Trek TOS- fans egentligen vill göra, för att han är fin och het. Han har härligaste, roligaste och rikaste personligheten om man ska välja mellan de här vulcans. De oftast egendomliga uppdragen på Enterprise har säkert förstärkt den karaktären. Också på grund av hans nära vänner som öppnar upp för ett större färgspektra av kärlek. Tuvok däremot är (egentligen vulcanskt väljer tror jag att vara) ensam som jämförelse. Hans personlighet är iallafall inte lika bred. T´Pol upplever jag som desto mindre rik på personlighet, fast jag har bara sett ca 5 avsnitt STE. Däremot tycker jag att hennes aktivistiska sida är venerabel.

Edited by taktak

Min röst gick till Spock. Han har varit min favorit karaktär

sedan länge. Tuvok ogillade jag från avsnitt ett och finner

honom fortfarande vara en tråkig och platt karaktär. T'Pol

kommer på en stark andra plats då jag tyckte att karaktären

bara blev mer och mer spännande. Sedan är hon ju eh...

Jag röstar på Spock för han är STAR TREK, vidare hans samspel med sin far Sarek är underbar. Anna bortglömd Vulcan är T`Pau (Celia Lowsky) som är en underbar karaktär.

De som vill se en vacker Vulcan kan spanna in T`Pring