Jump to content

Vulcaner, vem är bäst?

*voyboy*
 Share

Vilken Vulcan är bäst och varför?  

113 members have voted

1. 1.

• T`pol (Enterprise)
      19
    • Tuvok (Voyager)
      32
    • Spock (TOS)
      61

Recommended Posts

Excelsior: haha, du har svårt för att t`pol har silikonbröst? jag störde mig på att de "kvinnliga" vulcans i Ds9 hade smink, lika ologiskt det. (Fast å andra sidan hade ju även Spock smink i Tos) Fast jag tror inte det var meningen att t`pols karaktär skulle ha silikonbröst, det är väl snarare skådisen som har det om hen nu har det? Själv har jag ingen aning om hen har det eller inte.

Catryn Jameway: Tänkte nästan också rösta på T`pol för den anledningen ;)

Anders: Men som Anders anser jag inte att Enterprise är star trek. När jag började se Enterprise tänkte jag om regissörerna: vilka är ni och har ni sett något av de tidigare serierna, för ni har helt missuppfattat konceptet! (Och då visste jag att det var samma serieskapare som till ds9 och voyager, men änd??! it sucks!)

Men tillbaka till det tråden handlar om. Jag röstade på Tuvok, för att hen är absolut mest flerdimensionell som karaktär fast jag gillar Spock för hens humor så är hen lite väl endimensionell ibland. Tycker om Spock bäst i Tas-avsnitten som handlar om henom. T`Pol har de förstört helt och jag tycker att det (SPOILER ALERT) är väldigt fånigt att T`pol och blondisen hookar up, och att T`pol blir knarkare. Känns bara som en lame excuse för att den kvinnliga vulcan inte ska få vara kallt logisk längre. Ba: kunde inte någon stoppat manusförfattarna och frågat "what the hell were u thinking?" Jag tycker om Tuvok för hen är den mest omtänksamma av de alla. Till de som tycker Tuvok är tråkig och torr; se HELA voyager och speciellt avsnitten som riktar in sig på henom.

• Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Fast de kan ju ha mer eller mindre, de kan ha smink för att de ska se mer naturliga och osminkade ut och det är inte samma sak som lösögonfransar, eyeliner och annat som i större grad visar att en karaktär är sminkad. För det som stör mig mest med det är väl att det mest används för att särskilja kvinnor och män; männen är de med kort hår och mer osminkade och kvinnorna är de med långt hår och smink. Och det stör mig ändå mer med vulcans eftersom de strävar att inte bry sig om annat än logik. Och eftersom vulcan-kvinnorna tillåts ha kortare hår är det som att skaparna måste överkompensera med sminket.