Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

VOY: Voyager på SVT, del 11

Recommended Posts

Janeway fattade nog vad det var egentligen hon höll på med, men ville väl att hon själv skulle få utforska.

Pinsamt om hon hade kommit in när Seven of Nine och Chakotey hade det mysigt.....

Det här avsnittet slog ju inte de två tidigare avsnitten direkt...

Jag gillade det här avsnittet, det var inte som ett vanligt voyager-avsnitt. Sen tyckte jag Seven var ursnygg i det här avsnittet. Jag blev nästan kär i henne. :wub::wub: Hon är så snygg när hon har utsläppt hår och inte har dom där borg-implantaten.

Först trodde jag att Janeway som vanligt skulle typ undersöka dom som sköt de där vapnenena och läxa upp dom men sen gjorde hon ju inte det och sen fanns det ju varningsfyrar utsatta... undrar varför de inte upptäckte dem från början??

Det var roligt med Icheb i avsnittet och bellana å hennes barn.

Helst skulle jag vilja se nån annan som seven skulle bli kär i som t.ex. Kim, han är ju inte längre sådär ung och barnslig längre.

Human Error

ett ganska bra avsnitt, lite sämre än vad jag förväntade mig bara. Hade varit lite mer spännande... nä inte rätt ord, hmm, aja i fall nån annan i besättningen än Doktorn hade upptäckte vad det var för program Seven körde. :D

Blev dock mkt förvånad när Seven inte hade sina implantat på sig...

Avsnittet får 7/10 av mig

Edited by seven of nine

Åh vad skönt med ett Seven och Doktorn-avsnitt, sådana ser vi ju så sällan. Jag började nästan tro att TPTB hade glömt bort dem helt och hållet. Speciellt kul var det att avsnittet handlade om något så ovanligt som att Seven utforskar sin mänsklighet. Att TPTB aldrig tänkt på det förut?

Och som en extra dramatisk effekt så lät de dessutom henne hamna i konflikt med Janeway om saken. Jag blir alldeles euforisk!!! TPTB är kreativa genier!!!

Human Error får 25/10 i betyg av mig ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !

Human Error, var ett av de bättre avsnitten med Seven i huvudrollen. Det var roligt att se lite holodecks-scener (Och seven i klänning :wub: ;) ). Jag undrar dock lite över hur det med klänningen funkade, eftersom den var holografisk. Det har ju aldrig tidigare fungerat för ngn annan att göra på det viset, de har ju varit tvungna att byta om till vanliga kläder efter att de varit på holo-decket. Samma sak med borg-implantaten. Det var ett mkt intressant karaktärsutvecklingsavsnitt, men det hade kunnat bli mkt bättre. Om det hade varit ngn gång i säsong 6 ist, då det hade varit en mer naturlig utveckling för Seven, och om de hade gjort ett bättre slut. Nu slutade det hemskt tvärt, och konstigt. Hade nog behövts mer än 45 min för att få till ett bra acslut på det hela. Sedan är det naturligtvis så att det skulle varit mkt bättre om Seven inte varit med i i princip vartenda avsnitt som gått den senaste säsongen. :arg: Det var också lite rörigt med de där stridsspetsarna, de fumlade bort den handlingen på ngt sätt.

Roligt att man fick se lite mer av Icheb också, förresten. :)

:wub::wub::wub::wub: Åh det var det underbaraste, vackraste, härligaste, mysigaste avsnitt på länge....

Kunde inte dom inte bli kära i verkligheten!! Kommer det inte vara något mera sånt här på de resterande avsnitten? Mera Chakotay!!!! :wub:

q2 var ett lysande upplägg [jag älskar q-avsnitt :D ] som dock föll på slutet. givetvis kom pappa q till räddningen och givetvis ordnade allting upp sig i slutet och inga konsekvenser består. yada-yada-yada. <_<

nu blev det en del roliga scener och ett på det hela taget underhållande avsnitt ändå. är bara så trött på att någonting i voyager aldrig ändras. betyg: 7/10

För er som inte viste så spelades Qs son av Keegan de Lancie som är son till John de Lancie (han som spelar Q i TNG/DS9/VOY)

7/10 får Q2 av mig, och då är jag snäll. VÄLDIGT snäll.

Jag tyckte inte om storyn, inte på något vis, och det enda som räddade avsnittet var Q (den äldre). Om det hade varit samma story, men utan de (alldeles för) få Q-scenerna, så hade avsnittet inte varit värd mer än 5/10. Q den yngre imponerade inte på mig. Han var TRÅKIG, han var JOBBIG och han var INTE VÄRD ATT KALLAS EN Q.

Avsnittet hade dessutom på tok för mycket Icheb-scener. Kan inte någon sätta på honom en röd tröja och skicka iväg honom på ett away-uppdrag? Snälla. ;)

Edited by Sotunk

7/10 får Q2 av mig, och då är jag snäll. VÄLDIGT snäll.

Kan inte någon sätta på honom en röd tröja och skicka iväg honom på ett away-uppdrag? Snälla. ;)

Nu är du väl grym? :D

Jag tyckte Q Jr var bra. Mycket bra spelat av Keegan de Lancie . Det lyste lite lätt galenskap i hans ögon, vilket var underhållande. Satt å väntade hela tiden på hans nya eskapader.

Jag gillar Icheb, har är sådär lite kommunalgrå byråkrattråkig som kärringarna på Försäkringskassan. Men han visade att han hade humor, när han gav Q Jr ett öknamn (glömt).

Janeway visade också en annan ny sida av sig själv. En förstående mor, eller ska vi säga barnvakt? Hela tiden med ett klurigt leende på läpparna. Lite pillemarisk :rolleyes:

Att få se 7/9 näck bakifrån var väl så där. Snyggare med kläder på, än en tanig skuldra... :wub:

Jag ger avsnittet 8/10, för jag garva många gånger!

Q2 var ett ganska bra avsnitt, men gillar inte Q så mycket.

Hur länge har Q funnits, och är det bara människan som träffat honom?

Vet alla vem Q är?

Tyckte rättegången var lite löjlig, med dem där konstiga kläderna!

Hur länge har Q funnits, och är det bara människan som träffat honom?

Vet alla vem Q är?

Tyckte rättegången var lite löjlig, med dem där konstiga kläderna!

Q har funnits sedan första avsnittet av TNG, "Encounter at Farpoint". I det avsnittet så agerade Q (samma Q som i gårdagens avsnitt) domare och bar samma typ av dräkt som dem som du tycker ser så löjliga ut. Om jag inte minns fel så var det en dräkt som bars av domare i någon stat på Jorden någon gång under 2000-talet (enl. "Encounter at Farpoint").

Om alla vet vem Q är? Tja, de flesta utomjordiska stater i alfakvadranten borde veta vem han är. Han är ju inte precis diskret av sig.

Edited by Sotunk

Q2, var ett ganska bra avsnitt. John De Lancie är ju alltid lika rolig :lol: Men på ngt sätt tyckte jag att avsnittert ville vara roligare än det egentligen var, om ni förstår hur jag menar. Jag gillade verkligen sättet som den gamle Q lärde den yngre en läxa. Dock är jag förvånad över att Janeway inte blev förbannad på honom för att han skadade Icheb. Alltid roligt att Icheb är med, och att han fått en combadge också. :)

Angående de där dräkterna, så var det ju mkt riktigt så att Q använde en sådan i "Encounter at Farpoint". Anledningen till det var ju att Picard hade sagt hur bra óch rättvisa människorna är, och då tog Q och visade dem den mörka historien från tiden efter 3:e världskriget. Dock så förstår jag inte varför de andra Q:erna bar sådana. Kanske för att Janeway skulle känna igen sig. :blink:

Hurra Hurra Hurra! Jag hade längtat efter det här avsnittet jättelänge äntligen fick jag se den. Jag tyckte avsnittet var rolig och underhållande. Det är ju alltid roligt med Janeway-Q interaktionen, med Q som alltid vill vara nära Janeway och prata med henne, (para sig med henne) och Janeway som tycker att han är så jobbig.

En bra scen var ju när Q2 hade förvandlat Engineering till nattklubb!

Det jobbigaste var väl Neelix som som vanligt skulle vara så löjlig och leka teurapeut, bra att Q2 lärde honom en läxa, han har fått det från sin far. (Q and the Grey)

Q-ball... Icthy hihi :lol:

Dett avsnitt passar bland 10-topp listan för Voyager avsnitt tycker jag i alla fall och får topp betyg av mig MVG+++.

Q2...

Det bästa avsnittet på mycket länge. helt enkelt underbart..

Neelix: Couldn't we play Kadis-Kot

Q Jr: Is there any explosions in Kadis-Kot

Neelix: No

Q Jr: Then I'm not interested..

Och ärligt talat känner jag igen mig ganska mycket med Q Jr. Explosioner e kul :)

10/10

Oj ja!

Jätte bra avsnitt. Jag älskar Q och Q2. Roligt galet och oförutsägbart som alltid när Q är med.

En liten tanke...... skulle inte Q kunna dyka upp i Enterprise? Jag menar han är ju "odödlig" så han måste ju ha funnits i den tidslinjen också. Det är helt klart kul när han retas med kaptenerna!

Tilbaka till Q2. Jag gillar när Junior skickar Borg på Voyager och sedan dyker Q upp och Borg försvinner spårlöst. Q säger något som fritt översatt.

"Jag har ju sagt till dig att inte *****s med Borg" :D

Synd att inte Q är med i Endgame!

Avsnittet "Q2" (#265).

Helt ok avsnitt, ganska roligt på sina ställen.

Kollade nyss på ett tng-avsnitt med Worf och hans som Alexander, det handlade också om barnuppfostran, även om Alexander var lite yngre än Q Jr. Intressant hur de ser på dethär med uppfostran i USA .. lyder du inte så blir du straffad. Hajjar de inte att man inte kan behandla kids som om de vore personal på voyager med lägre rang?

Inget man ska skylla på Janeway iofs, snarare på dessa (¤#%&!) ultra-amerikanska manusförfattare.

Intressant hur de ser på dethär med uppfostran i USA .. lyder du inte så blir du straffad. Hajjar de inte att man inte kan behandla kids som om de vore personal på voyager med lägre rang? Inget man ska skylla på Janeway iofs, snarare på dessa ultra-amerikanska manusförfattare.

Håller med! Alltid i USA verkar det som barnen ska bli straffade t.ex. vem har inte hört You're grounded, t.ex du får inte lämna huset i en månad. Tråkigt att man fortfarande är på den nivån så långt in i framtiden.

Och hallå Bellana Q säger : Jag har sagt till dig att inte provoke the borg, alltså provocera Borgerna inte j****s som jag tror du menar. Men det var bra att du tog upp det eftersom jag oxå undrar om det: tror ni att Q är rädd för Borgerna, att de ska bli arga och för mäktiga??? :borg1:

Edited by Captain Proton

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...