Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

VOY: Voyager på SVT, del 11

Recommended Posts

Och så var väl Vorik med i början också, om jag inte minns fel. :vulcan:

Från säsong 3 för att vara exakt

Hehe, jag tänkte mer på i början av avsnittet. ;) Men det är ju intressant det där, att de iaf har några småkaraktärer som får komma tillbaka lite då och då. Lieutenant carey t ex. Det hade varit roligare om de gjort fler avsnitt med sådana ist för alla dessa om doktorn. <_<

Renaissance Man

Idéen till avsnittet var bra, men resultatet var inte lika bra.

Jag kommer verkligen inte att sakna doktorn när Voyager tar slut. I början av serien var han bra, men nu är han bara allmänt irriterande.

Betyg: 3/10

end game del 1:

jag blev totalt hänförd! underbart avsnitt med berättande som slog de senaste voyagersäsongerna med hästlängder. engagerande och alldeles fantastiskt! det är sådana här avsnitt som gör star trek så bra.

betyg: 10/10

Om en vecka är allt över!!! Känns overkligt....

Jag tyckte detta avsnittet var jättekonstigt... Dom var gamla och sjuka, det kändes inte rätt... min Starfleet besättning får inte vara gamla och sjuka, dom ska vara unga, friska och skärpta... Inte galna, döda eller gråhåriga...

Jag vill inte vänta en vecka till för att få fälla nån tår, att allt är över!!!!! Funderar skarpt på att låna sista avsnittet, eller ladda ner den...

Endgame

hmm.. i tidningen stod det att det började 23.20 så jag missade de första fem minutrarna :arg:

men det var ett mycket bra avsnitt! kul att se alla när de är äldre :) hur de har förändrats och inte förändrats (Doktorn, Joe) :)

Fast jag undrar vad som hände med Tuvok <_< fattar inte riktigt...

Om en vecka är det slut :( det vill jag inte :gråter:

Edited by seven of nine

Endgame del 1 var ju asbra

:D Gillade designen på framtidsskeppen, samt Janeway's special armor ;)

Och äntligen får vi se DEN RIKTIGA Borg-drottningen igen, Alice Krige!

Och jag älskar när Voyager flyer över Golden Gate bron i början... :)

Alas, in but a week it is over... :( :gråter: Nä, nu får jag skärpa mig! Har ju DS9 på DVD att se fram emot ;)

Alice Krige - antar det är namnet på skådespelerskan. Är det inte hon som även är Borg Queen i First Contact?

Har hon förekommit i fler avsnitt/filmer?

(Jag börjar bli mer å mer fascinerad av Borgerna).

Endgame del 1 får betyget 9/10 av mig. Jag vill egentligen ge avsnittet full pott, men det finns två saker som omöjliggör detta:

1. Chakotay + Seven. Lärde de sig inte efter Worf + Deanna? :rolleyes::rolleyes: :rolleyes:

2. Jag vet inte om det är meningen att man ska känna sympati för Amiral Janeway, men om så är fallet, så har jag väldigt svårt för att göra det. Den stackars gamlingen har helt tappat greppet. Det hon planerar att göra är så omoraliskt att en klingon skulle bli rädd. Hon måste ha råkat ut för samma logikförvridande sjukdom som Picard gjorde i INS.

Janeway fördömmer inte bara sin egen besättnings eventuella framtida kärleksförhållanden och avkomma (t.ex. Naomis dotter) till "döden", hon förändrar dessutom situationen för alla de raser som Voyager förmodligen hjälpt på sin väg hem.

Och det här är samma människa som dömde sin besättning till att strandas i deltakvadranten för att hjälpa en enda ras att överleva.

Vad som dock var roligt med detta, var att den alltid lika naiva Harry gick med på amiralens plan så lätt. Ännu roligare tyckte jag det var att Harry var kapten för vad som måste vara starfleets minsta stjärnskepp någonsin. Inte nog med att han var ensign i sju år, när han väl befodras så ger starfleet honom så lite ansvar de bara kan. ;) :P

Positiva saker med avsnitt:

+ Framtidsscenerna var rörande.

+ Mulgrews skådespeleri var på topp (vilket förstås bidrog till föregående punkt).

+ Barclay. 'nuff said.

+ Alice Krige som Borg Queen, även om vi inte fick se mycket av henne i första delen.

+ Scenerna med B'Elannas värkar. Toms "B'Elanna too?" när de är på väg till sickbay och B'Elannas "I want it out of me noooOOOW!!" till Doktorn. Superkul. :D

+ Tuvoks svammel.

Edited by Sotunk

Alice Krige - antar det är namnet på skådespelerskan. Är det inte hon som även är Borg Queen i First Contact?

Har hon förekommit i fler avsnitt/filmer?

(Jag börjar bli mer å mer fascinerad av Borgerna).

Japp, Alice Krige spelade borgdrottningen i FC också.

Endgame och FC är de enda Star Trek-filmerna/avsnitten som hon varit med i. :)

Gillade starkt Endagame, även om nästa del är bättre. Kul att se Alice Krige som borgdrottning, även om Susanna Thomsson också är bra.

Kul att få se lite klingoner också, men det var alldeles för mycket Chakotay. :sjuk:

Endgame 1 var ju ett kvalitetsavsnitt. Otroligt bra, mycket vemodigt kändes det att se avsnittet och sorgset.

Det va skönt att komma tillbaka till Voyager från att ha varit i framtiden på jorden. Alltså när bellana började få verkar och när man såg neelix.

Roligt att se Borg queen igen. Men nu är det bara ett avsnitt kvar...åå vad deprimerande. :(:( gråt, gråt

Får: MVG+

Edited by Captain Proton

Endgame 1 var ju  ett kvalitetsavsnitt. Otroligt bra, mycket vemodigt kändes det att se avsnittet och sorgset.

Det va skönt att komma tillbaka till Voyager från att ha varit i framtiden på jorden. Alltså när bellana började få verkar och när man såg neelix.

Roligt att se Borg queen igen. Men nu är det bara ett avsnitt kvar...åå vad deprimerande.  :(  :( gråt, gråt

Får: MVG+

Tycker som du, Endgame var väldigt bra.

Kan bara hålla med dig att det är skönt att Voyanger är äntligen tillbaka till Jorden.

Fast det är ju lite synd att man inte få se lite mer av Voyanger framöver.

Enligt andra artiklar som jag läst om Endgame, på nätet, så kommer vi inte få reda på vad som hände efter när de kom hem. Och det är ju lite synd. Just därför ska de filma en Voyanger-film för att avsluta det hela. Typ en sista äventyr tillsammans och då kan man ju berätta mer vad som skedde efteråt.

I alla fall , jag ger Endgame MVG+. :borg2:

Jag kan knappt vänta till del2 :)

2. Jag vet inte om det är meningen att man ska känna sympati för Amiral Janeway, men om så är fallet, så har jag väldigt svårt för att göra det. Den stackars gamlingen har helt tappat greppet. Det hon planerar att göra är så omoraliskt att en klingon skulle bli rädd. Hon måste ha råkat ut för samma logikförvridande sjukdom som Picard gjorde i INS.

Janeway fördömmer inte bara sin egen besättnings eventuella framtida kärleksförhållanden och avkomma (t.ex. Naomis dotter) till "döden", hon förändrar dessutom situationen för alla de raser som Voyager förmodligen hjälpt på sin väg hem.

Och det här är samma människa som dömde sin besättning till att strandas i deltakvadranten för att hjälpa en enda ras att överleva.

Vad som dock var roligt med detta, var att den alltid lika naiva Harry gick med på amiralens plan så lätt. Ännu roligare tyckte jag det var att Harry var kapten för vad som måste vara starfleets minsta stjärnskepp någonsin. Inte nog med att han var ensign i sju år, när han väl befodras så ger starfleet honom så lite ansvar de bara kan. ;) :P

Jag håller med om att Amiral Janeway handlar oansvarigt. Detta stämmer inte med Janeways övriga karaktärsdrag som man har sett tidigare i serien.

Sedan tycker jag fortfarande inte att Chacotey passar i hop med seven. Jag menar deras romans är ju inslängd så där på slutet bara. Man skulle ha behövt mer tid för att se det utvecklas. Jag tycker att Chacotey passar i hop med Janeway. Det skulle vara skönt att se att Janeway äntligen slipper vara ensam.

Endgame är ju trots allt bra men jag tänker ändå. Kunde de inte funniits bättre sätt att ta sig hem på!

Borgqueen är alltid bra! :borg1: Det är jätte kul att Tom och B'ellana äntligen får sitt barn.

En sak som skulle varit väldigt roligt är om Voyager verkligen hade hittat ett Wormhole - eller annan väg till Deltakvaderanten som hade kunnat användas flera gånger (som maskhålet till Gammakvaderanten i DS9). Å andra sidan hade ju detta också öppnat för invtoion från borg. :borg2:

Endgame part 1

Jag gillade avsnittet och jag länktar till nästa vecka så att man får se upplösningen.

Det enda jag hade problem med var att det var för mycket Seven och Chakotay. Det bidrog inte något till storyn i sig, men jag anser att de passar ihop.

Betyg: 9/10

Ännu roligare tyckte jag det var att Harry var kapten för vad som måste vara starfleets minsta stjärnskepp någonsin. Inte nog med att han var ensign i sju år, när han väl befodras så ger starfleet honom så lite ansvar de bara kan. ;) :P

Ingen som känner igen Harrys skepp? Det är ett Novaclass skepp. Samma som USS Equinox.

Några kommentarer kommer inte från mig, det blir efter del två.

Edited by Phlox

Tråkigt är väll att voyager är slut snart, men det är väll bara att inse att ingen kan hålla på för evigt...

Men att det skulle handla så mycket om borgerna i det sista avsnittet tycker jag är underbart.. Huhh vad kul. Så ska man sluta så gär dom det med stil :D

Jag tycker att det har varit roligt att förlja med voyager under deras resa även ifall inte alla avsnitt har varit bra så skulle jag inte vilja missa något...

Får väll skriva en helresume efter del två, bara det ville bli söndag igen

Jag tycker att SVT kunde sända båda delarna på en dag. Då hade Voyager verkligen fått ett slut med klass. Det är roligt att se båda delarna i hop. Jag har dem på video så ja ghar redan sett dem. Ska dock inte avslöja något! :P

Nu är det bara ett avsnitt kvar...

Vad ska vi då prata om på detta forum?

Då får vi prata om de nya Enterprise som kommer ut. Och det blir inte så mycket sagt då det inte är alla här som kan eller vill hålla sig up-to-date med de nya avsnitten i säsong 2. Jag kan det däremot, jag har Future Tense och Canamar men jag har inte sett dom än. Förs??ker skaffa hem Cease Fire också.

Hursomhelst så gläder det mig att de flesta här gillar, eller kanske t.o.m älskar, Endgame. Jag vet inte hur många gånger jag har sagt det men det är Voyagers bästa avsnitt och jag orkar nog inte göra en analys här. Inte just nu iaf. *g* Jag håller inte med om att admiral Janeway var oansvarig dock, absolut inte. Det är en fiffig idé! Ni kommer att älska Part 2, den är nästan ännu bättre än Part 1. Sen så tycker jag nog inte heller att Seven och Chakotays romans bidrar så mycket till storyn, men å andra sidan så kommer det ett avslöjande i Part 2 som har med de två att göra, och av spoilerskäl så nämner jag det inte här. Men det förklarar ändå varför man visar C/7 kyssandes. Jag som tycker att det borde ha blivit Janeway och Chakotay istället.... grr, ska hon bli en gammal stolt nucka eller? (ok, hon hade en pojkvän därhemma men han gick ju och förlovade sig med nån annan, snacka om långdistansförhållande som inte skulle funka!! :lol:)

Jag föreslår att ni läser min recension av Endgame på Voytrekker-85.tk så får ni hela mitt åsiktsregister angående det avsnittet... ;)

end game del 1:

jag blev totalt hänförd! underbart avsnitt med berättande som slog de senaste voyagersäsongerna med hästlängder. engagerande och alldeles fantastiskt! det är sådana här avsnitt som gör star trek så bra.

betyg: 10/10

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv. (kände att jag skulle göra ett till inlägg om Endgame! :P) Jag såg det på tv i söndags för tredje gången, och jag blir lika hänförd varje gång. Första gången jag såg det så satt jag bara och gapade för det är så in i Norden bra. Nej det är inte bra, det är fantastiskt lysande briljant bra!! Det är spännande, roligt, tufft, mycket bra gjort och vass dialog. Då menar jag den vassa dialogen som sen kommer mellan Admiral Janeway och captain Janeway... wohoo! Det var precis som när jag satt och såg på TNG All good things, det avsnittet samt Endgame är helt i klass med varandra. Har lite likheter också. Såna avsnitt får en trekker som mig att sitta och känna hjärtat nästan spricka över av kärlek för Star Trek, INGENTING i fiktions-världen slår Star Trek. INGENTING. Voyager och The Next Generation slår Enterprise med hästlängder (ja autumnfire jag härmar dig lite :P), gud vad fantastiska TV-serier.

Förlåt om jag låter lite känslosam men jag säger bara som det är.... jag hade precis samma känsla när jag såg Nemesis-filmen också. *suckar av hänförelse* Är jag fanatiker eller vad? :lol:

Guest Starsara

helt ny här... *känna sig liten*

Såg Endgame i helgen och det var verkligen ett riktigt höjdaravsnitt! Fast jag måste faktiskt hålla med de som anser att Janeway handlar lite oansvarigt. Hittills har det varit hon som propsat på att vi inte kan ändra det som varit och att man måste hålla hårt på reglerna, plötsligt går hon emot allt hon stått för genom så många avsnitt och gör totalt tvärtom, why?

Kanske har hon blivit så gammal att hon helt snöat in på besättningen att hon inte riktigt "klarar att leva utan dem"?

Och varför är Chakotay och Seven tillsammans? Han som "indian" med nära kontakt till sina känslor borde ju faktiskt kunna hitta någon som åtminstone har en liten del av allt detta?

Känns tungt att vi går mot slutet av Voyager, men på något sätt inte. Fler avsnitt skulle nog lätt riskera att bli tjatiga och man ska ju sluta på topp. Har levt med voyager i många år och nu känns det faktiskt som jag är redo att släppa. Things must go on. And somehow Im sure Janeway would have said the same...

*sara

:tomte: Endgame 1 var ett ganska gött avsnitt, tycker att svt borde satt i hop 1o2 till ett långt avsnitt.

Missade typ 30 sekunder i början men får 10/10.

Endgame börjar 13.30 imorgon, varför?

:tomte: Endgame 1 var ett ganska gött avsnitt, tycker att svt borde satt i hop 1o2 till ett långt avsnitt.

Missade typ 30 sekunder i början men får 10/10.

Endgame börjar 13.30 imorgon, varför?

23.30 börjar det väl ändå?

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...