Gå till innehåll

Star Wars vs. Star Trek


Turambar

Rekommenderade inlägg

Jag funderade på en sak: Jag har ju iofs aldrig sett SW, men hvad jag förstår skall det finnas några som anses som "goda" och några som anses som "onda". I ST varierar det ju mellan en massa olika raser som blir onda och goda, med diverse allianser hit och dit. Vad är det då som verkar ha fått alla här att ta för givet att alla inom ST skulle samarbeta för att slå ut alla inom SW? Vore det inte mer logiskt om det bildades allianser som spände över gränserna, om ni förstår vad jag menar? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 135
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Sant, så här skulle det kunna se ut:

På onda sidan:

Sith

Klingon

Droidikas

Borg

+ massa andra mindre betydande onda raser.

På goda sidan:

StarTrek kaptenerna med besättning

Jedi

+ massa andra mindre betydande goda raser.

(glömt något? fyll i då).

Ferengierna och bounty hunterna skulle antagligen också ha en lurig koiallition.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs den historia som Alex_V länkade till i "Vad ska nästa ST-serie handla om?". Där ser ni att en StarDestroyer lätt skulle få spö av ett Starfleetskepp.

Det visste vi väl redan :) Allvarligt, Enterprise-E är rätt överlägsen mot en Stardestroyer :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja Borgerna assimilerar väl tekniska kunskaper, inte spirituella?

Vem vet hur Borgerna utvecklas?

De säger väl "all your cultural and technological advancements will be added to our/us"

inget om deras religion eller så. det kan ju bli inbördeskrig om vissa borger tror på en gud och andra borger på en annan gud, eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror nog att en Stardestroyer utan problem skulle knäcka en Enterprise E eller 2. Mkt större massa, större eldkraft, samt massa TIE Fighters Och TIE Bombers att skicka ut. Bye bye Enterprise!

Men då Enterprise D inte änns behöver ha sina sköldar på för att tåla laser som dom i SW kör med så vinner dom lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...