Aike 9 Report post Posted January 31, 2013 Såg på WCT:s senaste treffprogram att sista punkten är CSI. Vad är orsaken till detta? Har avsnittet de visar Star Trek-anknytning? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kellin 0 Report post Posted January 31, 2013 Det finns ju i alla fall ett CSI avsnitt som anspelar på Star Trek, även om tv-serien som omnämns är en fiktiv skapelse med ett annat namn. Minns just nu inte vad... Astro Quest kanske..? Där sker i alla fall ett mord på ett konvent där två csi:are deltar. Skulle ju kunna vara det(?) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Shran 0 Report post Posted January 31, 2013 (edited) Avsnittet "Space Oddity" är nog det du tänker på. http://www.youtube.com/watch?v=y6UwBkfB5Qo Edited January 31, 2013 by Shran Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kellin 0 Report post Posted January 31, 2013 Så var det! Men tv serien som det handlade om hette Astro Quest.. Visste att jag sett det. =) Quote Share this post Link to post Share on other sites
RoLaren 2 Report post Posted January 31, 2013 Brukar inte se CSI så ofta men det avsnittet är riktigt roligt. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Shran 0 Report post Posted February 2, 2013 Nu har jag sett avsnittet och det var helt OK. Det fanns till och med ett par scener som jag skrattade åt. I vanliga fall ogillar jag procedurals men det kan slinka ned ett och annat avsnitt om det finns en intressant vinkel. Quote Share this post Link to post Share on other sites