Jump to content
Sign in to follow this  
Phlox

Är du medlem i en Trekkerförening?

137 members have voted

1. 1.

• ST - Stockholm Trekkers
      12
    • TSS - Trekkers i Södra Sverige
      13
    • WCT - West Coast Trekkers (Swedish Trekkers)
      25
    • DQT- Delta Quadrant Trekkers
      0
    • Med i två av ovanstående föreningar
      4
    • Med i tre av ovanstående föreningar
      1
    • Med i fyra av ovanstående föreningar
      0
    • Är inte med i nån förening
      79

Recommended Posts

Det är nog ingen här som har startat en förening. Samtidigt borde det vara lite enklare än på flera år med tanke på den nya filmen, vilket kan ge möjligheter att få publicitet i pressen. Det finns dessutom en del från Östergötland på forat så starta en tråd om det.

Jag är rätt övertygad om att farpoint och the2mas vet. Grundläggande för all föreningsverksamhet (brf till exempel) är dock att man måste registrera föreningen tillsammans med stadgar och ett antal styrelsemedlemmar. Stadgarna ska bland annat stipulera hur många styrelsemedlemmar föreningen ska ha, vilken verksamhet, när och hur årsmöte ska hållas osv. J.

Klart man är med i en Star Trek förening! För mig Stockholm Trekkers då jag bor i Skokloster.

http://www.stockholmtrekkers.a.se

Varje månad har Stockholm Trekkers en Trekdag, då vi tittar på Star Trek i huvudsak men även lite annan bra Sci Fi som medlemmarna vill se. Vi umgås och minglar och har intressanta diskussioner och samtal om allt som dyker upp och associeras till via Star Trek, som teknik, filosofi, andlighet, samhällsformer etc. Vi har även lunch tillsammans.

Hoppas att se många av er på detta forum på Trekdagarna! Även de som är med i andra föreningar är välkomna förtås! Away missions är ju alltid kul och spännande!

Men tjena Lillis och välkommen till forumet :) Kul att du har hittat hit. Givetvis är jag med i Stockholm Trekkers då jag bor i Sthlmstrakten. Varje månad träffar jag både JAF och Lillis på Stockholm Trekkers trekdagar. Passa på och kom den 16/1 förresten på årets första trekdag.

Men tjena Lillis och välkommen till forumet :) Kul att du har hittat hit. Givetvis är jag med i Stockholm Trekkers då jag bor i Sthlmstrakten. Varje månad träffar jag både JAF och Lillis på Stockholm Trekkers trekdagar.

Fast jag vet inte vem du är... måste fundera... ledtråd?

Såg i din profil du gillar MUSE. Det gör jag med!

En av "The Forgotten Models", snygg Star Trekjacka och vi gjorde sällskap på mässan ett tag. En annan sak vi har gemensamt förutom Star Trek och MUSE är att vi vill båda flytta in i Kalle Ankas hus...

Nope är inte medlem i någon förening.

Har faktiskt aldrig funderat på att bli det heller.

Är rätt folkskygg av mig och föredrar oftast att "nörda" ensam.

Så träffar och sånt går jag ytterst sällan på.

Det kan vara intressant att iaf testa. Det finns några som är lite folkskygga men tycker ändå att det är trevligt med träffarna. Hur ofta träffar man svenskar som gillar Star Trek?

Jag förstår precis vad du menar. Jag resonerar mer eller mindre på samma sätt angående det här.

Det är säkert jättekul och trevligt, det tvivlar jag inte på. Men att ta initiativet och frivilligt utsätta sig för det är något jag själv inte hittat något bra svar på ännu, och därmed är jag inte heller med någonstans.

Men man ska aldrig säga aldrig. Bristen på mer Star Trek fick mig att hitta det här forumet och bli aktiv här, om det inte kommer mer Star Trek snart så kanske jag sitter på någon treff snart. :D

Men vad gör man när man träffas då?

Jag är den här typen som när jag är med flera andra är förvirrad och ibland rätt hyper och alltid allmänt konstig.

När jag träffar min kompis brukar vi se på film, eller ja se på Tin Tin faktiskt och dricka te. That's it.

Min förra bästis och jag brukade sitta på var sin sida om hennes säng och läsa :P

Så social är jag haha^^

Jag hade nog inte haft något emot att vara medlem och delta aktivt i en förening, mitt problem är att det inte verkar finnas någon på mina breddgrader. Det fanns tydligen en på universitet här i stan men den verkar ligga i träda numera.

Vi kollar på star trek och annan scifi som t ex Dr Who och de som vill umgås i pauserna. =) Käkar lunch tillsammans. Inget superavancerat. Det är trevligt att njuta av att kolla på Star Trek med likasinnade även om man inte umgås.

Man kan ju vara helt osocial och gå på en svensk Star Trek Treff. I alla fall i Göteborg och antagligen också så i Stockholm. Det är ju som att gå på bio, fast med den skillnaden att alla i salongen är trekkers.

I Sydsverige blir det nog lite svårare, eftersom det är färre på varje träff. Men hade jag bott nära Ghost här på forumet hade jag nog kommit. Åtminstone en gång för att se hans hemmabio och ofantliga Star Trek-samling. I Östergötland finns ju eller fanns ju hemmaträffar. De är mycket trevliga med, men något social bör man nog vara eftersom de hålls hemma i någons soffa.

Sedan O´brien du har inte tänkt på att starta en Star Trek-förening i norr? Det borde ju gå att få några att komma i de större städerna, eftersom det finns universitet.

Tanken har nog tänkts någon gång, speciellt då jag letade efter om det fanns någon förening här i närheten men i mitt fall faller det till stor del på tidsbrist. Sitter som ordförande i en Ju-jutsuklubb och som kassör i en annan förening plus all tid som läggs på SSRS den isfria tiden av året. Men jag tror nog ändå att jag ska försöka kasta ut lite krokar för att se om det finns något intresse för en förening.

Det tycker jag du ska göra! Du har ju erfarenhet av föreningsliv så du kan säkerligen få med dig fler, för fler fans finns det i Norrland än bara du. I alla fall om utgår ifrån tråden som visar var folk bor här på forumet. Jag tycker att du ska kontakta den nu mest inaktive forummedlemmen Kai Dukat, som jag vet är från Norrland också, han verkar ha ett stort Trek- och sf-intresse. Dessutom finns det god möjlighet att väcka intresse och få publicitet även i media nu inför Star Trek 12:s premiär nästa vår. Sedan kan du ju alltid som redaktör skriva en egen nyhet här på forumet för att se om det finns ett intresse.

Så lycka till!

Trekkers i Norra Sverige (TNS), kanske ser dagens ljus snart :)

Edited by Aike