Hugh Posted March 11, 2013 Report Share Posted March 11, 2013 Förutom den nya Star Trek filmen verkar det som 2013 bjuder på många bra SF-filmer... http://www.imdb.com/list/h8u0G49iyFc/?ref_=tt_rls_0 / Hugh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted March 13, 2013 Report Share Posted March 13, 2013 Ny Stålman kanske kan vara något. Tyckte den som kom för några år sedan var underskattad, men en reboot vore trevligare än den filmens handling. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Douglas Posted March 14, 2013 Report Share Posted March 14, 2013 Vet inte vad ni tycker. Men jag ser verkligen fram emot Enders Game Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hugh Posted March 14, 2013 Author Report Share Posted March 14, 2013 Pacific Rim, Oblivion och Elysium tycker jag verkar spännande... / Hugh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hugh Posted December 17, 2013 Author Report Share Posted December 17, 2013 Såg Oblivion på DVD för ett tag sen. Gillade den och uppskatade att tempot var normalt... ..dvs. man hann med at uppfatta vad som hände. Har fruktansvärt svårt för filmer typ "bilrobot-filmerna" där man vingas se filmerna flera gånger för att uppfatta vad som hände... Tycker att Oblivion hade ett bra manus gjord på en god idé. Tom Cruise gjorde sin roll utan att spela över liksom Morgan Freeman. På något sätt så kändes "storyn" viktigare än skådespelarna... Vill nog ge den 4 av 5... / Hugh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted December 17, 2013 Report Share Posted December 17, 2013 (edited) Detta år har jag sett följande scififilmer (på bio) Catching Fire Gravity Pacific Rim Oblivion Elysium Thor 2 Man of Steel After Earth Ender's Game Star Trek Into Darkness Gillade alla utom After Earth som var en tvättäkta kalkon. Årets överraskning var Ender's Game, vilken jag inte hade så höga förväntningar på, men visade sig vara minst lika bra som Star Trek om inte t o m bättre. Årets favorit var dock Catching Fire. En uppföljare som faktiskt var mycket bätte än första filmen, The Hunger Games. Edited December 17, 2013 by RoLaren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hugh Posted December 19, 2013 Author Report Share Posted December 19, 2013 Gravity och Elysium är jag nyfiken på. Du vill inte berätta lite om dem? Liksom Ender's Game och Pacific Rim? Hunger games som SF-film ger jag inte så mycket för. Är bara en dålig uppföljare av en japansk film - Battle Royale eller vad den nu hette.. Är för mycket meningslöst dödande för mig. Ser inte nöjet i det. Jag ser gärna en krigsfilm om det har en historisk anknytning som Das Boot eller Undergången. Ja även Peace of Cake eller En bro för mycket. De berättar om något som hände och berättar om människor som var med. Förvaltar minnet av dem... Ursäkta, bara en personlig åsikt... After Earth kalkon? Ok, hade nog förväntat mig mer av den filmen... / Hugh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted December 19, 2013 Report Share Posted December 19, 2013 Catching Fire var mycket bättre än Hunger Games, som jag tyckte var rätt medioker. Gravity handlar om astronauter i omloppsbana som efter en meteorstorm försöker ta sig tillbaka till Jorden Elysium påminner lite om avsnittet Cloud Minders Ender's Game handlar om en pojke som försöker ta sig in på en framtida krigsskola för att försvara Jorden mot utomjordingar Pacific Rim - jorden anfalls av monster från en annan dimension. Man bygger jätterobotar för att försvara jorden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted December 22, 2013 Report Share Posted December 22, 2013 Pacific Rim är också i stor sett en kopia på vad man gjorde i Japan för 10-20 år sedan. Men inte säger Hollywood att man kopierat inte. Jag är faktiskt irriterad över att de tar asiatiska ideer och presenterar det som sina egna. Samma med Hunger Games, samma med Matrix. Om amerikanarna gör något kan man vara säker på att det gjorts någon annan stans för minst 10 år sedan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted December 22, 2013 Report Share Posted December 22, 2013 Prisa gudarna, Unkas är tillbaka! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted December 22, 2013 Report Share Posted December 22, 2013 Var Battle Royale då i stort sett en kopia av The Running man? För det var den filmen jag tänkte på när jag såg Hunger Games. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted December 22, 2013 Report Share Posted December 22, 2013 Vilken film kopierar Matrix? Jag har inte sett någon liveactionfilm med den typen av slagsmålsscener. Matrix hämtade det mesta av sin filosofi från de indiska vedaböckerna och judisk och kristen mysticism. Även om det kanske vantolkades. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hugh Posted December 26, 2013 Author Report Share Posted December 26, 2013 Cloud Minders säger mig ingenting. Så undrar lite om Elysium igen... Hugh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted December 26, 2013 Report Share Posted December 26, 2013 TOS avsnittet menar jag. Privilegierade bor ovanför molnen. Fattiga arbetare på jorden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts