Jump to content
Sign in to follow this  
The Holy Three

Östergötlands Treff #6: Star Trek Into Darkness premiär 10:e maj

Recommended Posts

Är 120 kr normalpris för en film i 2D nuförtiden? Kollade lite priser för filmer i 3D och dom kostar mellan 120-125 kr, plus 15 kr för 3D glasögonen. Trodde priset på filmen skulle bli billigare i och med avgiften på glasögonen.

Nåja, jag har nu skickat PM till samtliga som visat intresse att se filmen med betalningsinfo eftersom filmens biljetter släpps nu på onsdag.

Fråga: Vart vill ni sitta? Senast tror jag vi satt högst upp i mitten, vilket jag brukar föredra. Annars brukar mitten-mitten vara populärt. Meddela gärna vad ni föredrar för platser innan onsdag.

Biljetterna släpps väl imorgon bitti vid 07-08 tiden som senast. Tar och bokar direkt då för bästa möjliga platserna. Har inte fått några åsikter om vart andra helst sitter så jag får väl winga't vid bokningstillfället.

Så här satt vi för fyra år sedan:

Engage2.jpg

Biljett till följande från forumet kommer bokas:

The Holy Three
Admiral Picard
mobocaster
zoledian

Mr_Data
commander ricochet

Almost Human

Min sambo kommer förmodligen jobba kväll på premiärdatumet, så biljett till henne avvaktar vi med. Däremot har en av mina vänner, som även deltagit på åtminstone två treffar tidigare (premiären '09 och visningen av filmen när den släpptes på DVD i november samma år) meddelat att han vill med. För er som var där är det jätten Björn jag pratar om.

Sammanlagt blir vi alltså åtta stycken, precis som senast! Har inte fått officiellt klartecken från Mr_Data eller commander ricochet än om ni kommer delta, hör jag inget innan 07:00 imorgon bitti så bokar jag åt er ändå. Hellre ha två biljetter för mycket än för lite. Visar det sig att ni inte kan komma är det ingen större skada skedd, får väl ge bort biljetterna till behövande Trekkies eller något :)

Märklig upplevelse. Pumpad som Arnold på 70-talet satt jag och uppdaterade sidan mellan 07:00 fram tills nyligen. Klockslaget 08:00 kom och inga biljetter släppta. Kollade runt på några andra städer och runt 08:05 kunde man köpa biljetter på biografer i Stockholm. Några minuter senare kunde man köpa biljetter i Malmö. En stund senare Göteborg. Det tog nästan en halvtimma innan man nervöst kunde se att biljetterna var tillgängliga även i Linköping.

Nu är biljetterna köpta och klara!

16h4znp.jpg

15x1hfm.jpg

Inte så pjåkiga platser, om man får säga det själv. 16 dagar kvar nu, fellow östgötar!

Underbar känsla.

data-yes-gif.gif

Hatten av för THT som fixar och donar för att vi alla ska få en så bra bioupplevelse som möjligt. Inte lång tid kvar nu fellow trekkers! B)

Edited by Almost Human

Ni borde tipsa den lokala pressen om ert besök. De vill säkert skriva om trekkers i samband med premiären, och kanske fler som vill vara med på liknande tillställningar i framtiden.

Ni borde tipsa den lokala pressen om ert besök. De vill säkert skriva om trekkers i samband med premiären, och kanske fler som vill vara med på liknande tillställningar i framtiden.

Har tänkt på liknande. Undrar om det är intressant för dom även om man inte är en officiell förening dock. Tål väl att pröva ändå. Känner dock inte till några tidningar i Linköping, kanske någon som bor i stan vill tipsa om detta? Annars kan jag googla mig fram, förstås. Fler Trek-intresserade på dessa träffar i Östergötland skulle såklart välkomnas.

THT: I Göteborg kan man lämna tillbaka överflödiga biljetter om det är mer än 15 minuter kvar tills filmen börjar. Gissar att det är så överallt med SF.

Tack, ska kolla upp det. Hoppas dock att det inte kommer behövas.

Det är ju förhoppningen, men det krävs nog lite fler folk för att få igång en förening, känns inte som att Star Trek träffar bör stå eller falla på 8-10 personer, som är ungefär det antalet vi brukar ha på träffarna. Men det kanske är en bra grund om intresset finns hos övriga.

Men visst har man tänkt på det här en hel del förut, att starta en officiell Star Trek förening skulle vara en dröm som går i uppfyllelse. Forumet har varit ett bra ställe att testa vattnet i. Förhoppningsvis kan det en dag leda till något större, som jag vill minnas att jag skrev före eller efter att vi hade våran första träff för fyra år sedan.

Märklig upplevelse. Pumpad som Arnold på 70-talet satt jag och uppdaterade sidan mellan 07:00 fram tills nyligen. Klockslaget 08:00 kom och inga biljetter släppta. Kollade runt på några andra städer och runt 08:05 kunde man köpa biljetter på biografer i Stockholm. Några minuter senare kunde man köpa biljetter i Malmö. En stund senare Göteborg. Det tog nästan en halvtimma innan man nervöst kunde se att biljetterna var tillgängliga även i Linköping.

Nu är biljetterna köpta och klara!

16h4znp.jpg

15x1hfm.jpg

Inte så pjåkiga platser, om man får säga det själv. 16 dagar kvar nu, fellow östgötar!

Underbar känsla.

Lite kul, vi sitter på nästan samma ställe fast på olika orter. :)

st-id.jpg

Hur gör jag för att infoga bilderna som stora? Jag lyckas aldrig med det... :grater: *löst*

Edited by O'Brien

Hehe, då har vi kanske samma smak angående var vi gillar att sitta i salongen.

Ladda upp bilderna någon annanstans och klistra sedan in länken här på forumet. Några bra sidor är Imageshack, Photobucket och Tinypic,

Edited by The Holy Three

Hehe, då har vi kanske samma smak angående var vi gillar att sitta i salongen.

Ladda upp bilderna någon annanstans och klistra sedan in länken här på forumet. Några bra sidor är Imageshack, Photobucket och Tinypic,

Aha, ok jag har lite egna servrar så det löser sig. Har alltid funderat varför alla andra lyckas lägga till stora bilder men inte jag... :rodna:

Tack för hjälpen!

Ni som varit på dessa träffar tidigare kanske minns Niklas? Han var med på premiären för fyra år sedan och kom även till den fjärde träffen vi hade hemma hos mig. Han ska även vara medlem på forumet om jag minns rätt. Jag tappade kontaktinfon till honom, men han tog kontakt med mig idag och kollade om vi hade något planerat inför premiären och om han samt sin vän fick hänga på. Jag sa att dom gärna får göra det, kollade upp och det finns lediga platser bredvid dom åtta vi redan bokat, så jag sa åt honom att boka två platser på samma rad. Förhoppningsvis gör dom det nu i dagarna, så blir vi totalt 10 stycken på träffen.

Niklas var även intresserad av att hänga med på några öl efteråt, antar att samma gäller för hans vän.

Jag tror ärligt talat inte att dom är så intresserade av att bevaka ett gäng trekkers som ska gå på bio. Men visst, man kan alltid lyfta frågan och se vad dom säger. Men det får i sådant fall någon annan göra.

Ni kan väl bli en officiell förening. Det måste vara enkelt att skapa en sådan.

Det är ganska mycket jobb att driva en sådan, speciellt när man är så få. Givetvis vore det något att tänka på i framtiden, men först tycker jag att vi ska bli lite fler som träffas regelbundet. Man borde alltså försöka, på olika sätt, att lobba för våra Östgötaträffar. När dessa sker mer regelbundet och man ser att man blir fler och fler som deltar, då borde man absolut lyfta frågan om att bli en officiell förening på allvar.

Ni kan väl bli en officiell förening. Det måste vara enkelt att skapa en sådan.

Det är ganska mycket jobb att driva en sådan, speciellt när man är så få. Givetvis vore det något att tänka på i framtiden, men först tycker jag att vi ska bli lite fler som träffas regelbundet. Man borde alltså försöka, på olika sätt, att lobba för våra Östgötaträffar. När dessa sker mer regelbundet och man ser att man blir fler och fler som deltar, då borde man absolut lyfta frågan om att bli en officiell förening på allvar.

Bra skrivet. Jag kollade upp lite om föreningar och det verkar inte vars så svårt att starta en, men att driva en förening är dock en annan femma. Som du skriver är en bra början att vi ses oftare, tipsar andra likasinnade osv. Skaffa en bra grund för att se om det leder till något.

Jag har inte hittat någon aktiv förening här på orten men tänkte vara lite extra uppmärksam på premiären av Into Darkness för att se om det överhuvudtaget finns några likasinnade kvar. Vet att det fanns en förening på Universitet förr i världen men hittar ingen info om den i dagsläget.

Hejsan, är alla de åtta biljetterna tingade? jag hörde nåt om att två eventuellt inte skulle komma, vi är två från vadstena som kan ta de biljetterna om det skulle behövas, annars köper vi nog egna biljtter intill de åtta

Tjena Niklas! Det är två vi fortfarande väntar bekräftelse från. Vi kan väl vänta några dagar till och hoppas att vi får besked- Jag såg att det fortfarande finns platser kvar bredvid oss, vilket är bra.