Jump to content
Sign in to follow this  
The Holy Three

Östergötlands Treff #6: Star Trek Into Darkness premiär 10:e maj

Recommended Posts

commander ricochet har via PM bekräftat att både han och Mr_Data kommer närvara tillsammans med oss andra. Niklas och hans vän ska boka biljetter idag eller imorgon, så vi blir minst 10 personer på denna treff!

Hej!

För min del slutar jag ca 16:00 och har mitt jobb brevid Filmstaden i Linköping.

Jag tänkte käka något på Hakepi eller dyligt innan.

Att ses kring 17:00 utanför Filmstaden borde väl funka? :)

Vi undrar om någon har plats i bil vi kan köpa in oss på? Annars tar vi tåget, är det någon som åker tåget dit? Vi försöker väl vara där till 17 nångång om ni andra är där då.

Ja, blir det tåg så tar vi den som tar oss till Linköping till kl 17. Går ett som gör att vi är där kl 16:49. Antar att vi alla träffas utanför SF? Som senast kanske vi bör sätta 17:50 som tid. Vi lär få gå in i salongen runt 18 och innan dess kanske vissa vill köpa godis eller snacks att ha till filmen, antingen i SF kiosken om man vill slösa en månadslön på en påse Gott & Blandat eller en närliggande godisaffär.

Jag, Admiral Picard och Björn ska visst få skjuts av en av Admiral Picards vänner dit. Admiral Picard måste hem strax efter bion, men jag och Björn stannar kvar och tar några öl med er andra och tar sedan tåget hem.

För er som inte träffat mig förut kommer jag ha på mig en Spock t-shirt. Om det inte är tydligt nog kommer jag gåendes med en 2 meter lång skäggig snubbe (Björn).

Ses om ungefär två timmar, gott folk!

Tack för en trevlig första träff med er Trekkis!! Kul att så många dök upp och sen hängde med på lite eftersnack över några öl.

Hoppas det sker snart igen!!

Otroligt lyckad kväll och eftersnacket på baren var väldigt trevligt. Ölen och samtalet flödade fram till strax efter 23. Nästan alla stannade efter filmen och var sociala. Tog några bilder som laddas upp under morgondagen.

Tyvärr saknade vi AlmostHuman som inte dök upp alls. Vad hände? Jag och Zoledian stod och väntade till kl 18:17, gick sedan in där jag gick på toa. Gick ut en snabbis vid 18:22 och letade efter dig men utan lycka. Frågade några ensamma killar ifall det var du från forumet utan lycka.

Det var en lyckad treff medj en märsterlig film ! Vi får ha en till treff inom kort igen tycker jag ! Kul o se allihopa igen. Tyvärr kunde jag inte stanna kvar o ta en öl men nästa gång ska jag se till att det ska vara möjligt.

THT lägg upp bilderna också de vore kul :)

Vill tacka alla för en grymt trevlig treff!

Vi hann snacka lite innan filmen, vilket var tur eftersom Admiral Picard var tvungen att sticka direkt efteråt.

Filmen i sig var mycket bra, med många positiva överaskningar för mig.

Efteråt blev det öl och eftersnack, och sällskapet var fantastiskt trevligt!

Hoppas vi alla syns snart igen :)

Åtta biljetter, köpta och klara

2zhf5tk.jpg

Från vänster till höger: The Holy Three, Admiral Picard, commander ricochet, mobocaster, Zoledian, Mr_Data

300r90j.jpg

En runda på Quarks

69keq9.jpg

Dags för refill

30l15p0.jpg

Blev bjuden på något som såg ut som klingonskt blodvin av commander ricochet som tack för allt jobb inför treffen

30ww286.jpg

På baren mittemot våran var det en orionsk slavkvinna, eller kanske var det en vanlig magdansös, som dansade för gästerna. Tog lite bilder men dom blev tyvärr inte bra.

Tack igen för en jättelyckad kväll! Hoppas vi ses snart igen.

Ser ut som att ni hade kul. Men skriv också i tråden om filmen vad ni tyckte:

Det är verkligen dåligt med kommentarer där. Ändå har minst 17 personer som alla är medlemmar på forumet sett den via antingen pressvisningen eller på er treff. Så kom igen, berätta vad ni sa på efterträffen om filmen där :)

Det har varit fint väder i helgen, men jag är också smått chockad över de få svaren den tråden fått. Det är ju nu gamla forumrävar som legat i ide ska dyka upp igen, om än för en kort stund, för att meddela vad dom tyckte om filmen.

Kan glatt meddela att åtta av de tio som såg filmen i Linköping på denna träff tyckte att den nya filmen var bättre än den förra. Det var bara Zoledian som tyckte om XI mer än denna, medan jag ännu inte bestämt mig.

Tyvärr saknade vi AlmostHuman som inte dök upp alls. Vad hände?

Plikten framför allt! Jag blev inkallad på ett vak och då är det bara att släppa allt. Tyvärr så har jag ju inte telenr till någon av er, för annars så kunde jag ha skickat ett sms eller ringt och sagt att jag inte kunde komma. Inför framtida träffar där jag har tänkt att medverka, så vore det nog en bra idé att ta telenr till någon av er utifall att jag får förhinder. Mitt yrke som sådant är att jag ibland måste släppa det som jag har tänkt att göra för att istället arbeta.

Ok, vi misstänkte att det måste varit något akut. mobocaster hade koll på tråden ifall du hade tid att skriva något här om förhindret, då hon hade inställt att få ett SMS när någon svarar i tråden.

Kan PM:a dig mitt nummer som du kan spara till nästa gång.