Gå till innehåll

En vecka kvar till premiären - vart går du någonstans?


Nyhet

Rekommenderade inlägg

Nu är det bara en vecka kvar till premiären av Star Trek Into Darkness, årets största Star Trek-händelse. Här listar vi de biografer där vi vet att trekkers kommer att dyka upp i något större mängd. Listan fylls på allt eftersom. Berätta gärna vilka vi har missat i diskussionen här nedan. Datumen är den 10 maj, om inget annat anges.

 

Stockholm: Sergel 1 kl 20:40 - Stockholm Trekkers

Göteborg: Bergakungen 1 kl 18:15 - West Coast Trekkers

Malmö: Royal kl 18:00 - Trekkers i södra Sverige

 

Linköping: Filmstaden 1 kl 18:15 - Östgöta trekkers

Motala: Royal kl 18:15

Ulricehamn: Folkan den 14 maj kl 19:00

Umeå: Filmstaden kl 18:00

 

[ Till originalnyheten ]

Redigerad av Nyhet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Motala: Royal kl 18:15

Vi är ett gäng på sju personer som ska se filmen tillsammans. Efter det så går vi hem till mig (jag bor inom gångavstånd från biografen) där jag bjuder på dryck och tilltugg samtidigt som vi kan diskutera filmen. Jag har plats för 10-12 personer så om någon mer är intresserad så är det bara att skicka ett meddelande till mig här på forumet för mer information. Väl mött!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter kul, Akonitlin. Eftersom ni bor i Östergötland kanske ni skulle vara intresserade av att delta på några av våra framtida Östgöta träffar? Är alla ni som ska se filmen Star Trek fans? Du kan läsa om tidigare träffar i Aktiviteter sektionen här på forumet. Vi ska ha en på premiärdatumet där vi kommer vara 8-10 pers som ska se filmen i Linköping.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som majoriteten (om man nu kan utgå från det som är inrapporterat) valt en relativt tidig föreställning. Kan det månde vara suget att se filmen så fort som möjligt eller finns det andra orsaker?

För min egen del (18.15) beror det faktiskt på att det passar bra ihop när vi slutar jobbet för dagen och det faktum att kära hustrun, som inte är någon kvällsmänniska att räkna med får större utbyte av filmen på en lite tidigare tid samt att vi har hund som vi ytterst ogärna lämnar ensam några längre stunder.

Sen att man får se filmen rätt fort skadar inte i sammanhanget. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast angående antal gånger på en dag. Två gånger är inte så mycket. Jag såg Star Trek tre gånger på en och samma dag i London 2009 på premiärdagen. Först på Imax, sedan på Empire vid Leicester Square en gång. Dessa två hade jag bokat biljetter till innan jag reste dit. Men när jag väl var där och hade gott om tid på kvällen tills planet gick så såg jag den ytterligare en gång på Empire :D

Inte nog med det: jag såg även filmen Knowing med Nic Cage på eftermiddagen. Så det blev fyra biobesök den dagen. Tangerat rekord med Star Treff 97, där man visade Star Trek 3-6 på samma dag.

Redigerad av Aike
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...