Jump to content
Sign in to follow this  
Lieutenet Lind

Bästa Chief engineer!

94 members have voted

1. 1.

• Charles 'Trip' Tucker, III
      6
    • Montgomery Scott
      20
    • Geordi La Forge
      20
    • Miles O'Brien
      28
    • B'Elanna Torres
      20

Recommended Posts

Scotty är mitt val. Mirakelfixaren. Bra humor, alltid lojal och härlig dialekt. En dialekt han gör väldigt bra för att vara 100% amerikan.

James Doohan var kanadensare men du menade kanske 100% nordamerikan. ;)

Ja precis 100% indian....eller vad det nu var.

Strikt talat så är han ju utvandrad europe och således inte på långa vägar 100% Nordamerikan.

Strikt talat så är han ju utvandrad europe och således inte på långa vägar 100% Nordamerikan.

Det har du helt rätt i. Hans föräldrar var från Irland tror jag. Sedan är frågan hur många generationer man ska gå tillbaka när man applicerar nationalitet på en person. Hur som helst så var han duktig på dialekter. Dessutom var Doohan, om jag inte minns helt galet, med och skapade det Klingonska språket i samband med den första Trek-filmen.

Jag placerar nog Scotty och O'Brien på delad första plats. Intressanta och roliga personligheter samt extremt duktiga. Som någon sa så håller ju Miles ihop hela DS9 som är på väg att falla ihop i sina beståndsdelar och Scotty, som mer eller mindre skrev boken om warpmotorer, har Kirks Enterprise att sköta vilket inte är en liten uppgift.

På andraplats hamnar B'Elanna och Geordi. Jag gillar B'Elannas Klingonska sida och som redan nämnts i den här tråden har hon ett fördelaktigt utseende också. Geordi är rolig med sin enorma entusiasm och förmåga att börja prata med datorer som om det vore levande varelser ... "Please restate the question". :)

Det har du helt rätt i. Hans föräldrar var från Irland tror jag. Sedan är frågan hur många generationer man ska gå tillbaka när man applicerar nationalitet på en person. Hur som helst så var han duktig på dialekter. Dessutom var Doohan, om jag inte minns helt galet, med och skapade det Klingonska språket i samband med den första Trek-filmen.

Jag placerar nog Scotty och O'Brien på delad första plats. Intressanta och roliga personligheter samt extremt duktiga. Som någon sa så håller ju Miles ihop hela DS9 som är på väg att falla ihop i sina beståndsdelar och Scotty, som mer eller mindre skrev boken om warpmotorer, har Kirks Enterprise att sköta vilket inte är en liten uppgift.

På andraplats hamnar B'Elanna och Geordi. Jag gillar B'Elannas Klingonska sida och som redan nämnts i den här tråden har hon ett fördelaktigt utseende också. Geordi är rolig med sin enorma entusiasm och förmåga att börja prata med datorer som om det vore levande varelser ... "Please restate the question". :)

Mycket intresant avsnitt när Geordi och Scotty träffas. Mycket kunskap om warpmotorer var det samlat där.

Doohan var dessutom en mycket..Hmm..viril man. Han blev far vid 80 års ålder. :blink:

Det är ett svårt val. Det är antligen Geordi La Forge, Miles O'brien eller B'Elanna Torres. Tre så lika men ändå så olika. Som sagt ett tuft val men jag tror ändå att Mr. O'brien vinner min röst.

Även om jag nu gillar DS9 bäst med Miles Obrian. Valde jag Scotty med sina roliga kommentarer och har på sin starka sida något som kallas för mirakelworker. Fast min favorit när jag var yngre var Geordi med sitt coola vesir.