Jump to content
Sign in to follow this  
mobocaster

Östergötlands Treff #7

Recommended Posts

Hej alla glada, hoppas ni hade en trevlig midsommar!

Söndag funkar bra för oss. Jag spikar söndag den 28 juli tillsvidare.

Tack för alla erbjudanden om att hjälpa till med serier osv, men det är inget som behövs. Vi har serierna, filmerna och ett par dokumentärer.

Sällskapsspel vore otroligt roligt, men det kommer inte fungera i vår lägenhet med tanke på att det är väldigt många som kommer nu.

Med detta ska jag utfärda en varning, alla är hjärtligt välkomna, men det kommer bli trångt hemma hos oss nu. Eftersom vi är mer än 8 sammanlagt kommer vi få dra fram köksstolar och någon kommer oundvikligen få sitta på golvet (vi kan ordna kudde iaf). Jag hoppas detta är ok!!

Det ska bli kul att ses! :D

Vi som varit med ett par gånger får se till att de nya stormtrivs och vill komma fler ggr!

Vi bor centralt, på gångavstånd till resecentrum för övrigt. Det tar ca 15 minuter att gå.

Om ni bestämmer er innan om vilka avsnitt, etc, ni skall visa så säg till det här så att vi kan lägga in det på hemsidan. Utifrån var jag befinner mig just den söndagen så kanske jag dyker upp med min sexåring en liten stund. Vi är mycket i krokarna under sommaren (Västervik, Tranås, Jönköping, etc) så helt omöjligt är det inte i alla fall.

Blir det några bestämda avsnitt så kan jag ta hand om det. På tal om det, är det några som vill se på någon speciell serie/avsnitt? Har inte sett mycket av Enterprise och Voyager, så det har jag inget emot att titta på.

Det skulle vara jättekul om du och sonen också kunde svänga förbi, Pjotr'k! Dig har man ju inte träffat förut.

Måste tyvärr ta tillbaka min anmälan till treffen :(

Har tydligen fått en späckad sommar, med knappt några andningshål, vilket gör att jag måste omprioritera lite. Så filmkvällar, om än med trevligt folk, blir det som får försvinna.

Men jag hoppas att ni andra får en trevlig kväll. And that you will boldly experience what you have not seen before (För att travestera en känd fras)

Jättebra ! Då spikar jag in det i min almanacka.

Angående det vi ska titta på har jag lite förslag.

Star Trek: Voyager avsnitt finns några riktigt bra avsnitt som jag vill att vi ska se på

Star Trek: Deep space nine

Star Trek: The voyage home .

Ni andra kan också komma med förslag på vad vi kan se på !

Avsnitten som jag tycker att vi kan se på ( förslag ) är

Star Trek: Voyager

Message in a bottle

Tinker, Tenor, Doctor, Spy

Life line

Pathfinder

Star Trek: DS9

The way of the warrior

Rules of engagement

Doctor Bashir, I presume?

Sen en film då jag skrev i föregående inlägg The voyage home.

Kom gärna med förslag !!

Jag tycker att vi kan vara lite öppna med vad vi ska göra och kanske planera lite efter väder. Är det så fint som det har varit dom senaste dagarna så kanske det nästan är synd att sitta inne hela tiden? Bara en tanke. :)

En fråga, finns det parkeringsplats nära där mobocaster och zoledian bor? Det kanske är så att jag bilar fram och tillbaka.

Nu är det inte så hemskt långt kvar!

Jag misstänkte att folk skulle behöva ställa in, semestertider brukar betyda fullt upp för många. Jag hoppas ni har det riktigt trevligt även fast ni missar att ta del av vårt fantastiska sällskap! :P

Har funderat massor på vad vi skulle kunna titta på, men det står helt still. Vad sägs om att vi kör något tema som vi gjort innan? Moraliska dilemman, sorg, kärlek, galna vulcans eller kanske kaptenernas bästa/sämsta stunder? Film tror jag blir lite för intensivt just när vi blir rätt många och vi har flera nykomlingar.

Finns en risk att det blir väldigt varmt och då blir det väl inte så kul att sitta hopträngda hos oss, men ett avsnitt tycker jag vi ska hinna med! Vi bor bredvid centrum så det är nära till matställen. Vill man köpa engångsgrill och sätta sig ute är det mer problematiskt. Vår gård brukar vara smockfull med barn, så där får vi ingen lugn och ro. Orkar vi gå en bit kan vi ju ta oss till någon park, den närmsta borde vara Strömparken.

För dom som undrar så har vi parkeringsplatser här utanför, men inget som är gratis.

Vilken tid ska vi säga? Tidig eftermiddag? 13-14 någon gång? Jag tänker att vi vill ha rätt gott om tid, men inte börja för sent, eftersom det är en söndag och inte alla har semester.

För ett tag sedan så kom jag hem från sjukhuset där jag har spenderat närmare... *tittar på klockan* ...5½ timme efter att jag gjorde mig illa idag. Tyvärr blev det konstaterat att jag har fått ett benbrott så ni får nog klara er utan mig på träffen. Jag tror varken att jag vill eller orkar hoppa omkring på kryckor till nästa helg. Verkligen tråkigt då jag har sett fram så mycket emot att få träffa er andra. Men jag hoppas att jag är lika välkommen på en framtida träff istället.

Jag skulle gärna se lite tos.

Tiden passar också väldigt bra dock så skulle det vara bra att veta lite mer exakt vart vi träffas eftersom att centrum är något stort.

Vilken tid ska vi säga? Tidig eftermiddag? 13-14 någon gång? Jag tänker att vi vill ha rätt gott om tid, men inte börja för sent, eftersom det är en söndag och inte alla har semester.

14 tycker jag låter bra.