Jump to content

Östergötlands Treff #7

Recommended Posts

Hej alla glada!

De som kommer på träffen just nu är:

Jag och min sambo Zoledian

The Holy Three med sambo

Tottos

Johan Gulliver Norén

Osäkert:

Admiral Picard

Pjotr'k

Om ni ser att jag missat någon, hojta till!

Vi blev lite färre än vad det var tänkt från början, men desto mer soffplats att bre ut sig på :P

Eftersom Johan Gulliver Norén bor i Linköping vad jag kan se, så kanske det är bäst att mötas vid resecentrum?

Admiral Picard ska vad jag vet komma, han har familj i stan i värsta fall som han nog kan sova hos. Däremot kommer inte min sambo som tyvärr blivit inkallad att jobba nu på söndag. Hon hade nog fått avstå ändå nu när jag verkar ha smittat henne med min förkylning, som sakta men säkert håller på att försvinna.

Som jag skrev innan måste vi gå en liten bit om vi vill grilla. Eftersom ingen efterfrågade det, antog jag att vi bara skulle ut och köpa pizza el. dylikt om vi blev hungriga. Centrum är bara 5 minuter bort från oss, så skulle vi spontant vilja köpa engångsgrillar och gå till Strömparken kan vi det också. Vi har inga preferenser, så det är vilket som för oss.

Som jag skrev innan måste vi gå en liten bit om vi vill grilla. Eftersom ingen efterfrågade det, antog jag att vi bara skulle ut och köpa pizza el. dylikt om vi blev hungriga. Centrum är bara 5 minuter bort från oss, så skulle vi spontant vilja köpa engångsgrillar och gå till Strömparken kan vi det också. Vi har inga preferenser, så det är vilket som för oss.

Vilket som fungerar för mig med, nu när vi är så få är det väl ingen större fara med att tränga ihop oss hos er. Hade vi varit uppåt 10 pers hade det nog passat bättre att vara ute och grilla en stund.

Nu är treffen avslutad, och jag vill tacka er som kom! Vi blev ett litet gäng, men det var mycket trevligt!

Vi möttes upp vid resecentrum vid 14.00 idag, och vandrade i sakta mak hem till oss.

Väl hemma serverade vi lite snacks och dryck och funderade vad vi skulle se på. Avsnitten vi avnjöt blev:

Star Trek: The Animated Series - "Yesteryear" (http://en.memory-alpha.org/wiki/Yesteryear_(episode))

Star Trek - "Spock's Brain" (http://en.memory-alpha.org/wiki/Spock's_Brain_(episode))

Star Trek Voyager - "Tuvix" (http://en.memory-alpha.org/wiki/Tuvix_(episode))

Det blev en salig blandning.

Efter dessa avsnitt började magarna kurra lite och vi gick ut och åt lite mat. Med mat i magen tyckte vi att det vore gott med lite att dricka med, så vi gick och satte oss på Bishops Arms. Här avslutades även kvällen, och vi lyckades t.o.m att komma ihåg att föreviga allt med en bild!

Här ska ni förhoppningsvis kunna se på bilden: http://goo.gl/jnBmDK

Spännande planer är redan smidda för en framtida treff, men mer om det i en annan tråd ;)

Då hoppas jag kunna komma på den. :)

Sedan, om ingen misstycker, så skulle jag kunna tänka mig att vara värd för träffen efter det. Om ni vill och kan. Som tur är så är ju förbindelserna helt okej mellan Motala-Linköping-Norrköping. Men mer om det vid ett senare tillfälle.

Jag bor i hus så det finns gott om plats om vi blir lite fler deltagare. Jag har även fullskalig hemmabio med projektor och hela köret. Dessutom kommer ni då förmodligen att få träffa en del andra trekkers eftersom vi är ett litet gäng som har haft träffar i Motala sedan några år tillbaka. På så sätt kanske vi kan bli en större sammanslutning av Trekkers i Östergötland som träffas regelbundet och det i sin tur kanske leder till något mer större och officiellt på sikt. Om inte annat så är det ju trevligt att bara umgås med likasinnade. :)

• 2 weeks later...