Nyhet Posted May 15, 2013 Report Share Posted May 15, 2013 Igår inleddes Eurovision Song Contest på riktigt med den första europasemifinalen i Malmö, men på SF-bokhandelns blogg är det istället Galactic Song Contest som gäller! Totalt fjorton kompositörer finns att välja på i opinionsundersökningen som ska avgöra vem som är tidernas bästa filmmusikkompositör. Star Trek-kompositören Michael Giacchino finns inte med bland dem, men däremot Jerry Goldsmith. Tävlingen inleddes egentligen igår, men på grund av tekniska problem har de tidigare resultaten gått upp i rök. Nu ska dock problemen vara lösta, så röstade du igår är det bara att rösta igen! Källa [ Till originalnyheten ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 15, 2013 Report Share Posted May 15, 2013 Jerry Goldsmith är min favoritkompositör, så han fick min röst. Att han inte leder när John Williams är med i omröstningen kan jag förstå, men att han bara har två röster i skrivande stund är sorgligt att se. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted May 15, 2013 Report Share Posted May 15, 2013 Min röst gick till John Williams. Goldsmith hade fått den annars. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loghaD Posted May 15, 2013 Report Share Posted May 15, 2013 Har inte röstat än, men lär bli Williams även för mig. Jag undrar om problemet kan vara att väldigt många Goldsmith-fans också är stora John Williams-fans, och att de flesta ändå lutar lite mer åt Williams. Goldsmith skulle kanske få väldigt många andravalsröster om sådana fanns. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted May 15, 2013 Report Share Posted May 15, 2013 Röstade på Danny Elfman men Jerry Goldsmith är definitivt 2:a. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts