Gå till innehåll

Matrix I-III


Turambar

Rekommenderade inlägg

Nån som vet någon info om Matrix Reloaded??

Några bra hemsidor?

Efter att ha tittat på Whatisthematrix ( www.whatisthematrix.com ), så verkar filmen blir riktigt bra, den verkar ha det mesta som Matrix (1) inte hade (fast det var ganska lite...)

Forumledare: I mina ögon är Matrix sci-fi, och därför tycker jag att denna diskussionen bör finnas kvar.

Redigerad av P'tack
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 81
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Matrix Reloaded är den nya Matrix filmen med premiär den 3/5 -03

Oj. kOmmer den så snart. Trodde att det skulle vara till sommaren eller tom efter sommaren innan den kom.

Det ska bli kul att se om den nya filmen blir bra. Det är ju alltid svårt att göra en efterföljare till en bra film. Har ni laddat ner Matrix-fart från Kazaa.. jätteroligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visserligen är det mycket effekter i Matrix, och antagligen kommer det vara så i hela trilogin.

Dock det här med manuset. Jag tycker det är riktigt bra.

Att världen är en drömvärld skapad av utomjordingar.

MAtrix reloaded kommer nog bli grym, de har ju haft tid på sig att finslipa effekterna med under de här 100 åren de tog för dom......typ.....jag menar, så lång tid behöver det ju inte ta bara för att en skådespelare dör.......

Tråkiga med trailern är ju att det är så mycket från The Matrix i den också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hört rykten om att Carrie-Anne Moss(Trinity) har dött...stämmer dom?

Nej, Carrie-Ann har inte dött. Däremot Aaliyah, sångerskan som skulle varit med i filmen dog i en bilolycka(?) för nåt halvår-år sedan .. så då fick de börja spela in allt på nytt. Himla synd, för jag tror hon hade blivit jättebra i Matrix-film .. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, Carrie-Ann har inte dött. Däremot Aaliyah, sångerskan som skulle varit med i filmen dog i en bilolycka(?) för nåt halvår-år sedan

Tänkte bara säga att Aaliyah dog i augusti 2001, när hennes Sessna störtade utanför Hawaii. :gråter: :gråter: :gråter:

Redigerad av Essray
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett märkligt fenomen som drabbar vissa filmer det där. Mystiska dödsfall och annat som ställer till det.

Men men, nu är ju MAtrix Reloaded på G i varje fall, ska bli SÅ gött att se den.

Hur kan det vara tilllåtet med "spolier", det är väl ingen som sett den eller?

Redigerad av Mr Borg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle bara vilja säga att det var inte utomjordigngar som fångade alla människor och gjorde batterier av dom utan att det var "AI". AI är Artificiell Intelligence alltså robotar som människan skapat som löpte amok och fångade vår ras. :borg1::borg1::borg1:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske inte helt rätt att säga att AI är robotar utan snarare en skapade eller programmerad intelligens som t.ex kan styra dessa robotar.

Vad jag aldrig riktigt förstod med filmen Matrix (jag har iofs bara sett den ett fåtal gånger när den var ny) men om den "konstgjorda" världen som människorna levde i var så perfekt skapad varför skulle man då vilja ta sig ur den och istället leva i den verkliga världen? Den såg ju inte direkt lockande ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag antar att det var nåt i stil med att "they can take our lives, but they can never take our freedom!!!" :P

nej, men jag antar att det har med frihetsfrågan att göra. tror man inte riktigt kan sätta sig in i den situationen. om allt vi har levt har varit en lögn. det ställer ju också lite frågor till vad ett meningsfullt liv egentligen är. om det är att fungera som batterier [det var väl vad de gjorde om jag inte minns helt galet] eller slåss för sin individuella frihet. nåt i den stilen i alla fall.

[woho! befodran! :P ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...