Gå till innehåll

Trekker-föreningar (III)


Pjotr'k

Rekommenderade inlägg

  • Svar 467
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Såja, då var man hemma från Star Treff XXIX. :) Måste säga att jag tycker den var mycket bra. De flesta avsnitt var roliga (även om jag somnade 3 ggr :rodna: ), och det var roligt att tr??ffa Sotunk IRL, och återse alla kamraters ansikten, var ett tag sen sist. :) Glad att jag kom ihåg att ta med mig digtalkameran denna gång, även om de flesta bilder blev för mörka. :( Nåja, jag skall inte klaga mer än så. ;)

I övrigt har jag inte mycket att tillägga, förutom:

Jag va där! men jag fick gå redan kl 6!!!!  :gråter:  Så jag missade "överaskningen"

(hoppas att nån kan tala om vad det va! :) )

Det var specialbakade tårtor, med WCT-loggor och annat, som det bjöds på. Jag tog några

bilder på dem (ber om ursäkt för den dåliga kvalitén, men min kamera är inte den bästa)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja va också där ((har inte varit på forumet´på ett tag)), men du essray, sa du att du hade en digital kamera?? det kanske va flera som hade sådana men var du klädd som en typ science officer i TNG? i så fall tror ja att ja satt bredvid dej. Till dom som var där på runan: ja va me i den där kostym tävlingen nu får ni gissa vem av alla dom på scenen var ja.

kul, va?

Redigerad av Quiet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja va också där ((har inte varit på forumet´på ett tag)), men du essray, sa du att du hade en digital kamera?? det kanske va flera som hade sådana men var du klädd som en typ science officer i TNG? i så fall tror ja att ja satt bredvid dej. Till dom som var där på runan: ja va me i den där ***** kostym tävlingen nu får ni gissa vem av alla dom på scenen var ja.

kul, va?

Vem var du utklädd till då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej inte riktigt rätt, jag satt bredvid dig under hela tiden när avsnitten visades. Min kompis var däremot utklädd som "en långhårig spock", som han beskriver det. Jag var klädd som....

uggh jag orkar inte hålla på längre.

ok jag var den korte småfete Commodore Kirk, tillsammans med punkar spock.

Det var den första star treffen jag och min kompis va p??, så vi gick med på den där kostymtävlingen. Fast hon sa att dom bara skulle ta lite kort, sedan när det var försent så fick vi reda på att det var inför publik. Det var då man ångrade att man gick med i tävlingen.

Redigerad av Jonathan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heheh, Thalaxian, var det DU som var orsaken till tefatet :P

Tja, det var ju en rolig treff som vanligt! Fast jag märker att ju fler treffar man går på, och ju fler folk man lär känna, desto mindre kollar man på avsnitt :P spelar ingen roll ifall man är medhjälpare eller inte. Halva nöjet är att snacka med kompisar, tycker jag. :) Sedan så är det alltid en del avsnitt som man redan har sett och då gör det inte så mycket att man missar dom.

I skrivande stund har jag ännu ingen bild, och jag var inte med i kostymt??vlingen, men jag var klädd i min TNG-tröja som vanligt, och hade görfräcka Borg-implantat i ansiktet. Jag var också den som ropade till när Patrik Centerwall högljutt undrade vem som ville ha tårtbiten med Janeway på. *lol* Ja, de tårtorna var riktigt goda, och jättefräcka! Yay för WCT som nu egentligen har levt lika länge som en hel ST-serie, dvs 7 år ;)

Credits till Louise Andersson (Lokatt) som ännu en gång vann Fan Art-tävlingen med sin underbara Borgqueen/Data-målning. Gud vad fin den var! *very impressed* Kom just att tänka på min egen Admiral Janeway-teckning...

Det var också kul att träffa Morn igen (det var drygt ett år sen sist), och att se Sotunk. En jätte på 2,09 meter indeed... *L*

Picard: "I just got a visit from Q."

Riker: "I'll alert the crew."

:lol:

Redigerad av Nina Janeway
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Credits till Louise Andersson (Lokatt) som ännu en gång vann Fan Art-tävlingen med sin underbara Borgqueen/Data-målning. Gud vad fin den var! *very impressed* Kom just att tänka på min egen Admiral Janeway-teckning...

Det var också kul att träffa Morn igen (det var drygt ett år sen sist),

Hon hade lite av en Kira från slutet av säsong 7 på gång typ

ps Det är alltid kul att träffa Morn :visslar: :visslar:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Q2 var en superb treff. Bra avsnitt och härlig stämmning, även om jag tyckte att det var lite glest bland besökarna. Hann tyvärr inte sminka mig, den ena sminkören fanns aldrig på plats och den andra var redan upptagen. Jag hann inte vänta utan fick skynda mig till utlottningarna. Och det var tur att jag gjorde det, annars hade jag gått miste om en Matrix-tröja. :D Nåja, min kompis fick i all fall en lyckad trill-sminkning. Överaskningen var inte heller så dum, fast jag märkte sedan att det kanske inte var så bra att kombinera tårta med Jolt-cola klockan tio på kvällen. :sjuk:

Nina Janeway Jag hade faktiskt tänkt heja nån gång under den h??r treffen. Men jag hann inte. Det blev så ont om tid mellan avsnitten att jag inte hann söka upp dig. :(

Redigerad av Excelsior
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nina Janeway Jag hade faktiskt tänkt heja nån gång under den här treffen. Men jag hann inte. Det blev så ont om tid mellan avsnitten att jag inte hann söka upp dig.  :(

Okay. Men det kommer alltid upp bilder på utlottningsvinnare på WCT's hemsida så jag lär nog se en och annan bild av dej snart :P Det finns lite bilder redan nu, och jag väntar förstås på bilder av mej själv :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten påannonsering:

I Kalmar skall det den 28/12 alt den 5/1 vara ett Pre/post Star Trek-nyårsparty hemma hos mig. Det blir inget särskilt raffinerat, bara Star Trek-avsnitt hela dagen, äta goda pizzor på restaurangen mitt emot och knapra på överblivna pepparkakor och lussekatter kanske. Inget inträde så klart, men ta gärna med avsnitt på VHS eller DVD! Hittills är det två st från TSS som har anmält sig att de kan den 28/12 (det lutar därför åt detta datum i första hand), kanske är det någon här som vill hänga på. Kommer ni långt ifrån får ni mer än gärna sovplats ena eller båda nätterna.

Häng på, jag har en 26-tummare som vi kan tränga ihop oss framför! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var har du köpt den? och för hur mkt?

Just den här laserpennan köpte jag på Hobbyboden i Östersund för ca: 120kr och då får man med fyra "knappar" med sammanlagt 20 olika figurer förutom själva strålen. Hoppas att detta kan vara till hjäpt på något sätt. Den borde ju finnas att köpa någon annanstans också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten påannonsering:

I Kalmar skall det den 28/12 alt den 5/1 vara ett Pre/post Star Trek-nyårsparty hemma hos mig. Det blir inget särskilt raffinerat, bara Star Trek-avsnitt hela dagen, äta goda pizzor på restaurangen mitt emot och knapra på överblivna pepparkakor och lussekatter kanske. Inget inträde så klart, men ta gärna med avsnitt på VHS eller DVD! Hittills är det två st från TSS som har anmält sig att de kan den 28/12 (det lutar därför åt detta datum i första hand), kanske är det någon här som vill hänga på. Kommer ni långt ifrån får ni mer än gärna sovplats ena eller båda nätterna.

Häng på, jag har en 26-tummare som vi kan tränga ihop oss framför! ;)

Kul! Ska se om jag kan komma! Tyvärr så jobbar jag nog den 29 och den 30, men vi får se. Det vore helkul i alla fall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från och med nästa år blir det ju endast två stora Star Treff på RuNan. Hur tror ni andra att detta kommer att bli?

Tja... det blir ju mindre än vad vi är vana vid, men jag har inte så värst ont av det. WCT har säkert nåt annat på gång som kan kompensera för det.. fast det vet jag inte vad det skulle vara. Jag hörde ju nåt om en Trek-maskerad-fest eller nåt.. det skulle va kul! Om vi hade en riktig fest där alla klädde ut sig i Star Trek-uniformer av nåt slag, mycket cool musik, och kanske hade lite att dricka.. :borg1: heheh! Jag skulle gärna vara med om att arrangera den festen... eller åtminstone få vara "DJ" där iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...