Gå till innehåll

Trekker-föreningar (III)


Pjotr'k

Rekommenderade inlägg

  • Svar 467
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Och mitt bidrag var de små kylskåpsmagneterna i form av olika combadges.

Jag hade ett liknande bidrag: TNG-combadge helt i STEN! Tyvärr vann inte den heller. :(

Däremot vann jag på ett av mina program: dataspelet Star Trek Armada II. :w00t: Det verkar som om 158 är mitt turnummer. Det är första gången på mina två år i WCT som jag vinner något. :) Dessutom fick jag ju en t-shirt i tröstpris i FanArten. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det verkligen roligt att vara med i Fan Art-tävlingen en gång till med samma bidrag?

Ja, det är det, om man tycker att ens bidrag är riktigt riktigt bra, som jag då tycker. Jag är stolt över min Janeway-teckning och ville visa upp den än en gång. Det är ju bara en kul grej. Jag gjorde ju också Seven of Nine-okuläret (om nån kommer ihåg det). Jag tänkte faktist komma med nåt annat, men så blev det inte av. Det är en stor sak, ni får se på nästa treff! Tack Morn för att du gillar teckningen förresten. :)

Doctors-treffen var förstås jättekul som vanligt, även om jag missade ett avsnittspass för en gångs skull, för att jag stod i shopen. Gjorde inte så mycket, det är minst lika kul att prata med folk som att titta på avsnitt. Man kan ju inte snacka under avsnitten för det stör andra. Säger jag som älskar att upprepa repliker ca 3 sekunder efter att de har sagts :lol: Nah, är man trekker så är man, det är mycket lätt att gå upp i ett avsnitt.

Alla avsnitten var i överlag bra, även om den bästa WCT-treffen hittills var Borg 2 (min första treff också) förra året, då nästan alla avsnitt där var mina absoluta favoriter i ST. Guldklimpar alltså.

Sen tyckte jag det lät lite oroande när Stefan började snacka om att det kommer mindre folk på treffarna. Jag har hört om treffar som var ganska mycket mer folktomma, så det går väl upp och ner. Jag tror det beror på avsnitten som visas. Apropå det så tror jag nästa treff får jättebra avsnitt eftersom temat är Time Travel! Trailern med signaturen och klockljudet från serien 24 var mycket finurligt! *24-fanet applåderar* ;)

Redigerad av Nina Janeway
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu finns det bilder från Treffen, på trekkers.se! Kolla bilden på mig *fniss*

Quiet, lova att underrätta oss när du har fixat dina bilder från treffen :) Lägg in länken i denna tråden vetja!

Grattis till Enemix för att du vann kostymtävlingen med din ursnygga och välgjorda Braxton-kostym.

Redigerad av Nina Janeway
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade länge tänkt att den förra träffen skulle bli min första ST träff men jag glömde det *dunkar huvudet i väggen*. Det verkar ju hur kul som helst. Träffar inte så många inbitna trekkers på min skola...lite jobbigt alla tror man är lite konstig :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Hej

Jag har hittat denna info mycket nöje

Hej alla Science Fiction fans!

Som ni alla vet är det väldigt roligt att gå på diverse science

fictiontillställningar. Allt ifrån vanliga visningar till mer avancerade

konvent. Det är inte helt lätt att sätta ihop program som passar om inte alla,

så ialla fall de flesta. Det krävs ganska mycket planering mm.

Ett konvent behöver ha ett allsidigt blandat inslag, inte bara film, bara böcker

eller bara diskussionsprogram.

För att göra så roliga och bra konvent som möjligt, och till det behövs din

hjälp, så har vi, Stockholm Trekkers, satt samman en internetundersökning för

att ta reda på vad som kan kännas roligt och intressant.

Klicka på länken nedan, så kommer du till vår undersökning.

Du får gärna skicka länken vidare till dina vänner, om du tror att de är

intresserade av att ha en åsikt i frågan.

Vem som helst kan surfa in här och svara på frågorna!

http://www.qsts.net/konv2004

--

Hälsningar

        // Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Hej nu är det dax igen

Hej alla Trekkers!

Välkomna till höstens första fantastiska TREK-dag i Hagsätra den 6:e

september!

Vi har en speciell dag planerad för er alla!

Vi har plockat ihop ett fantastiskt program som består av avsnitt från ALLA

serierna, inklusive den tecknade TAS. Vi visar specialmaterial från DS9, och

vi har en film att bjuda på!

Vi kommer att visa helt nya ENTERPRISE-avsnitt.

Det är även release för filmen NEMESIS i hyllorna, så det ska vi fira med

att visa filmen på kvällen.

Vi kommer att ha ett speciellt NEMESIS-lotteri med priser ni aldrig kan

föreställa er!

Vi kommer även att ha en triviatävling för alla som känner för att sätta

sina kunskaper på prov.

Missa inte höstens första TREK-dag!

NYHET för s??songen är vårt nyöppnade TREK-café!

Vi kommer att ha en servering som öppnar innan visningen sätter igång och

har öppet hela TREK-dagen igenom. Du har numera möjlighet att kunna köpa

lite frukost och fika i form av kaffe/te och mackor/bullar/kakor. En liten

oas för alla er som gillar att sitta och diskutera före/under/mellan

visningarna.

PROGRAM

10:00 Dokumentär: DS9 säsong 2, New Frontier

10:25 TAS: Yesteryear

10:55 TOS: Bread and Circuses (2)

11:45 PAUS

12:05 TNG: I, Borg (5)

12:50 nyENT: Regeneration (2)

13:35 nyENT: First Flight (2)

14:20 LUNCH

15:20 nyENT: Bounty (2)

16:05 nyENT: The Expanse (2)

16:50 PAUS

17:10 DS9: Hard Time (4)

17:55 VOY: Blood Fever (3)

18:40 PAUS

19:00 Utlottning och prisutdelning

19:30 FILM: Nemesis (X)

21:20 SLUT

Ha det bra och...

Live Long

/Pia

sekreterare i Stockholm Trekkers

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många är det som kommer?

Jag ska dit! :) Och med mig har jag min (och Essrays) FanArt. Första gången det är Star Treff och jag inte jobbar :) Äntligen har WCT fattat att de inte ska lägga treffarna på min jobbarlördag ;)

Redigerad av seven of nine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer också, förstås. :) Jag tror nog jag kan få övernatta i min brors lägenhet igen... Jag ska också ha med mig min nya coola Fan art. Får bara fixa till den först. Jag ser också fram emot avsnitten, det är många bra avsnitt och jag vill väldigt gärna se Trials and Tribble-ations!

Communicatorn är ju helgrym. Enemix har blivit lite av en kändis iom Braxton :D Perfekt då den kommande treffen heter Time Travels. Quiet, jag gillar din krönika från förra treffen! Hmm kanske jag borde skriva den nästa :D

Mariah - vad jag kan komma på så är TSS (Trekkers Södra Sverige) närmast. Fast jag vet inte om Göteborg ligger lika långt bort, det gör det nog inte :P

Redigerad av Nina Janeway
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I'm there, dude! I've always been there....

Läste även i medlemsbladet att man skall minska antalet treffar per år till 2 st .. detta tycker jag låter väldigt tråkigt .... men jag förstår det ...

Tycker att programmet och de avsnitt man har bestämt att man skall visa är det bästa på många treffar ... även om jag har varit personligt väldigt glad över Romulan Treffarna .....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon Star Trek träff i närheten av Växjö? Vad krävs för att gå på dessa?

Kolla in på TSS sida i slutet av v 36. Då bör programmet för denna sydsvenska förening komma upp. Växjö Universitet brukar vara ett stående inslag en-två gånger om året.

Jag kommer självklart till Göteborg - tidsreseavsnitten är mina favoriter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste även i medlemsbladet att man skall minska antalet treffar per år till 2 st .. detta tycker jag låter väldigt tråkigt .... men jag förstår det ...

Tycker också att det är väldigt tråkigt.

Det plus att sponsorerna minskar i antal gör att jag överväger att inte förnya mitt medlemskap nästa år. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste även i medlemsbladet att man skall minska antalet treffar per år till 2 st .. detta tycker jag låter väldigt tråkigt .... men jag förstår det ...

Tycker också att det är väldigt tråkigt.

Det plus att sponsorerna minskar i antal gör att jag överväger att inte förnya mitt medlemskap nästa år. :(

Åandrasidan är det väl bättre att ha 2 riktigt stora tillställningar per år än 4 st som är sig själva lika? Hmmmm... jag vet inte....

Att inte förnya sitt medlemsskap? Låter väldigt dumt... då kanske vi "bara" får en Treff året efter....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det är en bit till närmaste föreningen för oss som bor här uppe i Norrbotten och Lappland och det.  :rolleyes:  så tänkte jag kolla upp är det några som här uppe som har funderat på att starta en här uppe?

DQT (Delta Quadrant Trekkers) i Östersund är troligen närmaste just nu. Kan det vara av intresse? Jag skickar gärna länken ska bara hitta den igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...