Gå till innehåll

Östergötlands Treff #8: Into Darkness


Rekommenderade inlägg

Vid senaste träffen kom vi fram till att nästa träff borde ske i samband med att Star Trek Into Darkness släpps på DVD/Blu-ray. Johan Gulliver Norén sa att han förmodligen kan boka aulan på universitetet han jobbar på, så vi kommer kunna se filmen på en riktigt stor duk i Linköping än en gång.

Filmen släpps den 11:e september i Sverige, så någon gång strax efter det kanske vore bäst för våran åttonde träff? Diskussioner om datum, plats, tid och annat tas här i tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Nu har jag kollat upp med min chef och det är helt okej att vara kostnadsfritt i lokalen.

Det framgick kanske inte riktigt när jag pratade om lokalen att den var i Norrköping (bor i Linköping och pendlar). Jag jobbar på kunskapsgymnasiet som ligger precis vid Arbetets museum.

Ett förslag är söndagen den 15 september. Vad sägs om att dra igång hyfsat tidigt typ 12, så man inte behöver känna att man måste stressa med sista tågen på kvällen sen om man kommer från annan ort.

Det finns extremt gott om plats så sällskapsspel och liknande funkar bra.

Pizzeria Napoli ligger nära

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att datumet verkar fungera. Jag hade tänkt att ta lite bilder och lägga upp för att visa lokalen, men gör kanske det i morgon.

The main event of the evening är ju att vi skall se på Star Trek Into Darkness, men hur vi skall fylla ut resten av kvällen återstår. Det skulle vara lite småkul att få ihop ett schema. Om ner ger lite förslag så kan jag slänga ihop ett utkast

Själv funderade jag på om man skulle köra lite mörkare avsnitt kanske något i stil med "Empok Nor, "In the Pale moonlight"

Tottos, du hade någon tanke om att köra avsnitt och filmer som anknyter till Into Darkness. Hur tänker du där, några exempel. Orkar inte se Wrath of Khan :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De filmer och avsnitt jag kan tänka mig att se och.

Space seed

Wrath of Khan

Star trek 2009

De filmerna och det avsnittet är de som jag anknyter till Into darkness.

Sen kan man ju strunta eller lägga till avsnitt eller filmer.

Jag undrar även om du behöver hjälp ned förberedelser Johan

Jag som bor 200 meter från kunskapsgymnasiet skulle kunna hjälpa till om det behövs.

För övrigt så fungerar tid och plats relativt bra.

Redigerad av Tottos
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kör på 15/9 12:00 (för tidigt?) - 22:00 (sista bussen till Linköping är 22:54). Jag tror de kör liknande tider på Stockholm Trekkers.

Är det någon som kan ta på sig att nå ut till de som inte är så aktiva på forumet.

Ni som har varit preliminärintresserade, hur ser det ut nu?

Det verkar som att vi kommer att köra lite mörkare avsnitt.

Några som har lite tips från TNG, TOS, Voyager?

Jag upprepar frågan som ställdes ovan kring HD-kvalité. Vi kommer att spela upp från min mac, till projektorn.

Jag minns ett voyageravsnitt som jag kommer ihåg var bra och lite mörkare. Det är när de stöter på en annan starfleet-besättning som inte har lyckats behålla etik och moral i skikt. Jag minns inte vad det heter dock :)

Lokalen är hur som helst kanon, och det finns kaffemaskin :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mörkare avsnitt låter bra

Det avsnittet du tänker på John är equinox som är ett dubbelavsnitt som är mellan säsong 5 och 6 i Voyager

Några andra förslag om avsnitt från mig är

Living Witness

Nothing human

Flesh and blod

Survival Instinct

Scorpion

Death wish

Kommer inte ihåg så mycket från tng och har inte sett mycket ds9

Men hur ska vi göra med eventuella spel tycker ni denna träff?

Redigerad av Tottos
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det bord och sånt om vi ska ta med oss mat dit och äta, eller ska vi bege oss ut för att ta en bit mat istället?

12-22 är ambitiöst, me likey! Då kanske vi kan runda av kvällen med någon öl på näraliggande pub efter att ha kollat en hel del under dagen? Tottos, du får nöja dig med Coca-Cola ;)

Angående spel har jag ingen aning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag slängde ihop en "inbjudan" med lite information på. Jag vet inte om det kommer med per automatik i inlägget här, men testar i alla fall.

De avsnitt som nämnts i tråden lade jag in i ett googledokument som man skall kunna komma åt. Det går att lägga till eller ta bort eventuella avsnitt. I nuläget är det nog lite mycket VOY :)

Det borde gå att komma åt den här.

https://docs.google.com/document/d/1F5Xfohz0ZmId1-dGm0U3hdaY-TWx9P1wbo3GkFBdPYo/edit?usp=sharing

Treff.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har personligen inga problem med att se på väldigt mycket VOY då jag behöver bekanta mig med serien mer. Dock klarar jag mig väldigt bra utan Star Trek XI som jag sett alldeles för många gånger, det är nämligen den sambon oftast vill se av en specifik anledning... Men det är klart man kan ta en för teamet ifall det är så :)

Vet inte hur det var tänkt med nya filmen, men måste bara nämna att min skickades igår från Discshop, dock som paket eftersom jag slängde på en massa annat till lite släktingar som fyller år nu i september. Så det finns en chans att filmen inte dykt upp till på söndag, om det blir så hade det varit bra om någon annan kan ta med sig sitt ex. I värsta fall får vi hyra filmen, finns en videobutik i närheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Zoledian och jag kommer garanterat vara på plats på söndag, ser fram emot det!

Jag har kikat på listan med avsnitt, och har funderat på lite blandade mörkare avsnitt. Jag tycker väldigt bra om moralfilosofiska avsnitt, så jag tänkte föreslå några. Försökte att inte lägga till så många mer VOY, jag har nyligen sett hela serien, så är inte lika entusiastisk som THT att se massor av dom. (Har även lagt till dessa i google listan).

TOS "A Taste Of Armageddon"

TOS "The Enterprise Incident"

TNG "The Most Toys"

TNG "I, Borg"

TNG "The Wounded"

TNG "Yesterday's Enterprise"

DS9 "Whispers"

DS9 "Duet"

VOY "Repentance"

För övrigt, Johan, så seriöst med inbjudan! Nu ligger vi andra i lä.

Redigerad av mobocaster
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...