Jump to content
Sign in to follow this  
Niklas Berg

Star Trek på TV6?

Recommended Posts

Har på första filmen i bakgrunden nu. Inte sugen på att se den, men att bidra till tittarsiffrorna är ju alltid något. Frun halvkollar på den och kan inte sluta kommentera deras, i hennes tycke, fula dräkter dom har på sig i den här filmen.

Har på första filmen i bakgrunden nu. Inte sugen på att se den, men att bidra till tittarsiffrorna är ju alltid något. Frun halvkollar på den och kan inte sluta kommentera deras, i hennes tycke, fula dräkter dom har på sig i den här filmen.

Har du fått en dosa så att du är med och mäter tittarsiffrorna? Annars är det lönlöst att bara ha teven på för att öka tittarsiffrorna:)

Har du fått en dosa så att du är med och mäter tittarsiffrorna? Annars är det lönlöst att bara ha teven på för att öka tittarsiffrorna:)

Är det fortfarande så tittarsiffror mäts? Trodde Nielsen-familjen var ett minne blott sedan en tid tillbaka, när digital-TV blev standard. Då har jag överskattat dagens teknik.

Jag hade också på filmen i bakgrunden, tittade lite då och då. I kväll får man ta nya tag.

Tack för länken! Det är alltså precis som det var förut. Jag får be min vän, om han nu fortfarande har en sådan dosa, att sätta på den när det är Star Trek

Någon mer än jag som noterat att sexan killen säger doktor spock

Nej det har jag nog inte hört/lagt märke till. Torr humor och inte en Trekkie, blir ingen öl med honom i den nära framtiden i alla fall.

Edited by The Holy Three

Idag kommer dem sända Star Trek VI: The Undiscovered Country 21:00 - 23:15 på kanal 6.

Bara att ladda upp med popcorn och lite Coca Cola.

Make it so.

I did!

Fast det var mest tack vare min bättre hälft som satt och zappade runt och råkade fastna på 6:an. :)

Idag kommer dem sända Star Trek VI: The Undiscovered Country 21:00 - 23:15 på kanal 6.

Bara att ladda upp med popcorn och lite Coca Cola.

Make it so.

I did!

Fast det var mest tack vare min bättre hälft som satt och zappade runt och råkade fastna på 6:an. :)

Helt rätt !! Satt bänkad framför min nya tv och såg på filmen. Kunde inte avsluta kvällen bättre ;)

Star Trek fredagar är tillbaka på 6:an.

Kul! ...men en del av mig önskar att de skippade The Motion Picture och gick rakt på The Wrath of Khan; känns som att TMP bara avskräcker potentiella fans, medan TWoK kan göra det motsatta. Dessutom bildar II-III-IV en väldigt bra följetång.

Äh, man kan ju se det som ett test om inte annat. Klarar dom inte av det blir dom aldrig Trekkies ändå ;)

Det vetesjutton; jag hade redan sett TOS, TNG, DS9, 5 säsonger Voyager och Star Trek VII, VIII och IX när jag först såg The Motion Picture, men jag var ändå lockad att stänga av den (eller åtminstone spola fram lite här och var) ;)

Ja, men då visste du ju redan att Star Trek var bra i övrigt ;) Star Trek är inget för mesar, klarar man inte av en långtråkig film som första hinder i något som kan komma att ändra ens fanboy liv kanske man inte bör gå vidare med övrigt i Star Trek. Det är lite så med TV-serier också, finner man en serie intressant men inte imponeras av pilotavsnittet bör man se några avsnitt till innan man ger upp. Finns ju en smärttröskel med TNG också, de första två säsongerna ska man ju nästan ha en medalj för om man sett igenom det :)