Jump to content
Sign in to follow this  
baasen

filmerna med serien

Recommended Posts

Hej.

jag har aldrig sett star trek förr (kanske sett lite av vissa avsnitt) men mitt intresse av att se dem har stigit lite med tiden, så jag tänkte att jag ska börja kolla alla serier.

men då var det så att jag undrar lite hur filmerna passar in i serierna, är det så att vissa filmer kommer in i slutet av varje serie eller kommer dom in lite varstans mitt i serierna eller hur är det igentligen?

Filmerna är generellt fristående från serierna även om det är samma figurer med i dem som i två av serierna (Originalserien från 60-talet och The Next Generation från 80- och 90-talet). Samtidigt är de också en fortsättning på serierna när figurerna är lite äldre. De utspelar sig med andra ord efter de två serier de är baserade på.

De två senaste filmerna är helt fristående även om figurerna är baserade på originalserien.

Hej baasen! Välkommen till forumet och välkommen till Star Treks värld! :)

Jag ville bara nämna att det även finns en här på forumet som kanske vore intressant för dig att läsa igenom. Där diskuterades det nämligen i vilken ordning medlemmarna på forumet rekommenderar att man tittar på de olika serierna/filmerna om man nu vill se allt. De flesta förslagen kommer med ett resonemang också.

Tveka inte att skriva av dig här på forumet eller komma med frågor om det är ngt. ;)