Gå till innehåll

Östergötlands Treff #9


Akonitin

Rekommenderade inlägg

Vi fortsätter diskussionen om Treff #9 i denna nyskapade tråd. Den ursprungliga diskussionen kring en ny Treff uppstod i tråden för Treff #8 från och med

Eftersom intresse finns så tycker jag att vi preliminärt bokar in en ny Treff hos undertecknad mot slutet av januari.

Vilket datum passar bäst för er andra? Lördag 25 januari, söndag 26 januari, lördag 1 februari, söndag 2 februari. Jag kan även andra datum med så klart.

Med detta sagt så uppmanar jag fortfarande intresserade att säga till här i tråden eller i ett PM direkt till mig. Både så att jag har ett hum om när ni kan/vill komma och ungefär hur många vi kan tänkas att bli.

Ett exakt datum för Treffen fastställs vid ett senare tillfälle och jag kommer givetvis att skicka ut en inbjudan via PM till samtliga östgötar på forumet som brukar vara intresserade, så att dom vet om när Treffen blir av.

Jag ber er också att komma med förslag på om det är något särskilt som ni vill göra. Att se på något trekrelaterat känns som en självklarhet, men jag tar gärna emot förslag från er på annat som ni coskså skulle vilja göra.

Så, låt oss spåna lite kring Treff #9 och se vad vi kommer fram till.

Redigerad av Akonitin
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket, allihopa. Vi gifte oss i oktober på våran 9-årsdag, så nästa år blir ganska speciellt. Första bröllopsdagen och 10-årjubileum :)

Jag föreslog Destination Star Trek Germany som resemål på smekmånaden, för att klämma in både kultur och romantik. men frugan vill till Rom av alla ställen. Där hittar man ju inget sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

God fortsättning!

Nu när ett nytt år har påbörjats så tycker jag att vi på allvar kan planera vidare.

Som ett första steg så tycker jag att vi spikar lördagen den 25 januari för nästa Treff! :D

Är det någon som har en bra sammanställd lista över östgötar som jag kan PM:a en inbjudan till, så får vi se om någon mer nappar?

---

Jag bjuder på dryck och tilltugg till alla (säg till om ni har något speciellt behov, typ allergier osv så tar jag hänsyn till det) och det finns gott om matställen där jag bor, så det borde finnas något för alla när vi sedan vill äta.

Lite beroende på hur många vi blir så kan vi säkert lira något Star Trek-relaterat spel. En del som jag har är anpassade till rätt många deltagare och om inte annat så får man väl dela upp sig lite om man vill utforska spelandet en liten stund.

Utöver att se något Star Trek-relaterat på stor duk via projektor med bra bild och ljud, så finns det även möjlighet att dra av ett par rundor på mitt Star Trek flipper och även studera min Star Trek samling ingående.

Om någon har önskemål på vad ni vill se, säg till. Jag är lyhörd. Om ingen annan säger något så tar jag mig friheten att välja ut några godbitar, så får vi se hur mycket vi sedan vill se.

Det dyker även upp några andra Motalabor. 3 av dom beräknas stanna hela tiden och ett par dyker nog upp ett tag för att hälsa på er andra och drar sedan vidare till andra förpliktelser. Jag tänkte att när vi är som allra flest så kunde vi spåna vidare lite kring det här med att gå mot att bli en mer officiell förening i framtiden. Nu vet vi ju att det finns många intresserade fans här i krokarna så det kan vara bra att prata ihop oss lite rent allmänt och se vad man kommer fram till. :)

Redigerad av Akonitin
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som en toppenkväll! Ser på vad som helst, gärna lite blandat.

Är det någon som har en bra sammanställd lista över östgötar som jag kan PM:a en inbjudan till, så får vi se om någon mer nappar?

Det dyker även upp några andra Motalabor. 3 av dom beräknas stanna hela tiden och ett par dyker nog upp ett tag för att hälsa på er andra och drar sedan vidare till andra förpliktelser. Jag tänkte att när vi är som allra flest så kunde vi spåna vidare lite kring det här med att gå mot att bli en mer officiell förening i framtiden. Nu vet vi ju att det finns många intresserade fans här i krokarna så det kan vara bra att prata ihop oss lite rent allmänt och se vad man kommer fram till. :)

Här är en lista på dom du bör ta kontakt med:

Admiral Picard
Johan Gulliver Norén
Mr_Data
commander ricochet
NiklasHaglund
Tottos
AlmostHuman (lycka till!)
dagas

Popesize

Tänkte också att vi kunde spåna lite om en officiell förening vid den här träffen eftersom vi verkar bli en del. Har hittat denna som vi kanske kan gå igenom lite under kvällen? http://www.norrkoping.se/kultur-fritid/foreningar/pdf/att_bilda_forening.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Akonitin - Jag kommer, men stannar inte hela tiden för jag ska passa på att besöka en familjemedlem som också bor i Motala. Skicka ett meddelande lite närmare då träffen ska vara, med adress och tidpunkt för jag besöker bara forumet sporadiskt. På så viss får jag ett mejl med uppgifterna utan att behöva kolla av tråden.

The Holy Three - Jag tar med mig 200 kr till dig som betalning för att du la ut pengar på biobiljetten när jag inte kunde komma på Into Darkness premiären/träffen. I senaste laget, men jag hoppas att du tar emot dom så att vi kan dra ett streck över det hela.

Redigerad av Almost Human
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi pratade om att man skulle kanske ha temat roliga avsnitt eftersom att föra gången körde vi deprimerande avsnitt

Har förslaget då på tinker tailor doctor spy från Voyager som är ganska kul

Låter bra tycker jag. A Fistful of Data skulle jag vilja se i samma veva, den räknas väl som lättsam/rolig? Tar du med dig din Pokémon pyjamas ifall det blir lite sent?

The Holy Three - Jag tar med mig 200 kr till dig som betalning för att du la ut pengar på biobiljetten när jag inte kunde komma på Into Darkness premiären/träffen. I senaste laget, men jag hoppas att du tar emot dom så att vi kan dra ett streck över det hela.

Tjena! En hundring räcker, biljetten gick väl bara på 120 kr om jag minns rätt. Försökte PM:a dig några månader efter att din biocheck skulle skickats men det gick inte att skicka eller ens skapa ett PM att skicka dig av någon anledning. Ska bli kul att ses!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad säger ni andra om att ses vid 13-14 snåret, eller tycker vi att det blir försent? Jag kan ta emot er praktiskt taget när som helst.

Hur hade ni andra tänkt att färdas till Motala? Jag kan komma och hämta upp er om ni reser tillsammans och med t.ex. buss/pendeln. Annars så får ni givetvis en vägbeskrivning om ni kommer med bil. Bara att hojta till i tråden eller via PM.

Jag sätter ihop ett program med lite mer lättsamma och roliga avsnitt. Jag har noterat både A Fistful of Datas och Tinker Tenor Doctor Spy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13-14 snåret låter perfekt för mig och zoledian!

Om någon här åker bil från Norrköping, så ställer jag frågan om jag och zoledian kan få åka med. Vi betalar självklart för oss.

Annars åker vi med pendeltåget, och då behöver vi ev. bli upphämtade av dig, Akonitin! Hur långt från station bor du? Kan man gå eller åka buss?

Jag tycker att det låter suveränt att vi diskuterar förening med! :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...