Gå till innehåll

Utställning om Star Trek i Stockholm


Pjotr'k

Rekommenderade inlägg

-->Lis@:

jag har ingen bild därifrån, men de ser ut ungefär som nedan, fast blå... med lite olika tryck på... ;)

|___  jämför med min ASCII-skiss i förra inlägget... ;)

Jaså, den verkar cool!! (jämförde).

Men varför är det är warpmugg?

Var det bara ett namn som du kom på eller vad är det som "warpigt"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad sålde de mer för skojiga grejer? Mer än det vanliga tugget med uniformer etc etc..

faktiskt inte så mycket... jag blev rätt besviken faktiskt att jag inte hittade nåt riktigt spejsat... men men... de hade ju iofs massa icke-st-grejer som kunde vara intressanta, men annars verkade det vara en kraftigt nerbantad version av gamla experimentum-shopen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag varit där!!!

Jag måste säga att det va helt ok, MYCKET bättre än en annan liknande utställning jag sett. Det fanns ju en hel del att läsa på, lite roliga paneler och diverse intressanta saker om rymden.

Har man inte tyckt om Star Trek innan, men är en liten gnutta intresserad av vetenskap (framförallt astronomi) så lär man nog sitta klistrad framför tv:n varje söndakväll framöver efter ett besöket på tekniska museet!

Vad gäller butiken hade dom en hel del Star Trek-prylar, men det va ju inte till studentpriser direkt. T.ex. en kostym kostade minst 1000:-, vilket jag tycker är LITE för mycket.

Men allt som allt va det faktiskt roligt, vilket det brukar av när man vandrar runt på det stället. Förutom Star Trek finns det ju massor av intressanta saker där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag varit där!!!

Det har jag oxå ! ! !

Tycker också att det var en bra utställning.

Särskilt transporter-rummet som var så häftigt!!  :)

Affären var oxå kul. Jag köpte både det ena och det andra, slutpriset stannade på 316 kr.

Inte så mycket egentligen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Å är det bara jag som inte varit där jag har ställt upp i en tävling har man tur vinner man biljeter ditt....

Det har jag oxå gjort, har visserligen redan varit där men man kunde ju vinna en t-shirt.... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-->Lis@:

jag har ingen bild därifrån, men de ser ut ungefär som nedan, fast blå... med lite olika tryck på... ;)

warpmugg.jpg

 /|\

  |___  jämför med min ASCII-skiss i förra inlägget... ;)

Jag och David (lillebror) har varit på utställningen.

Vi köpte bla en sån mugg. Dom rymmer ungefär 3,9 dl och är lite svår att diska ur i "kanterna" längst ner men det är en trevlig sak att dricka varm ckoklad ur Pris 170 kr.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den ser grymt svårdiskad ut! ;)

Vad sålde de mer för skojiga grejer? Mer än det vanliga tugget med uniformer etc etc..

Det är den.. (muggen) men om man sätter den i vatten ett tag innan man börjar så är det lugnt...

Proton

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag varit där!!!

Det har jag oxå ! ! !

Tycker också att det var en bra utställning.

Särskilt transporter-rummet som var så häftigt!!  :)

Affären var oxå kul. Jag köpte både det ena och det andra, slutpriset stannade på 316 kr.

Inte så mycket egentligen...

Jag med, åkte tåg från Gbg C kl 8..42 och var hemma 24 någonting...

Det var inte så stort som jag trott men det var ganska bra, lite "trasigt" bara (Locutos dockan ( i riktig storlek) var slangarna utdragna lika överallt....

Annars den som gillar ST tycker jag ska besöka det, om man tröttanar såm kan man ju kolla in alla andra avdelningar om cyklar, bilar...osv osv osv

Proton

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På lördagen den 23/3 kommer WCT ha en heldag på tekniska

sen på söndagen (24/3) har ST också en heldag där.

Så det är bara att rulla fram sovsäcken och hoppas på en en helg med trek.   :borg1:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Vad kul att ni pratar om mitt jobb. Jag har lyckats assimilera er allihop  :P

Om ni kommer nu i helgen och undrar vem Crayle är så är det snubben med rött (halvlångt) hår glasögon och gul starfleet uniform.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja var där! ja tyckte det var askul! dessvärre kom ja lite sent, men jua hann iallafall glo ganska mykket plus se VOY-avsnittet! ibland e d praktiskt att bo i sthlm.... ja köpte ingenting, tänkte spara å köpa nåt kul i SF affären istället.... ska ringa min pappa ang. söndagens DN!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var på utställningen med Fröken A, på det hela taget ganska bra, lite FÖR mycket teknik och lite för lite StarTrek, ganska liten yta som de hade använt oxå, ganska synd. Det klart bästa va att kolla på avsnitten! Synd att allt i shopen va så infernaliskt dyrt! Hade så gärna velat ha en så där deluxe tröja å en poster på Jeri Ryan! Men men... en dag slog man juh lätt ihjäl ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu mina vänner så har det kommit upp bilder från trekdagen på tekniska.

Där är jag med (jag är den fula)

Jag var klädd i TNG comman (röd) med både phaser och tricorder (plus en extra comunicator i form av en mobil)

Nu ser jag hur det går upp ett ljus för alla (som sätt bildera). om du fortfarande inte vet så är jag den som jagade klingonen hela dan ( :klingon: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte utställningen var urusel!

Den påminde mest om en lång tråkig lektion i fysik. Varför måste allt alltid vara så lärorikt? De flesta stationerna hade i princip inget att göra med star trek och de som var där verkade inte gilla utställningen heller, barnen som sprang omkring och tryckte frenetiskt på alla skärmar fattade såklart ingenting av det (förståeligt eftersom inget var på svenska förutom förklaringstexterna till stationerna) och föräldrarna verkade föga imponerade. jag själv tröttnade efter den tredje tryckskärmen med en råsimpel uppgift att lösa bara man läste lite text. jag lärde mig inget nytt, inget var kul, sammanfattning: blä.

de gamla goda tjock-kort-lång-smal-figur-speglarna i nästa hall var roligare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...