Gå till innehåll

Star Trek Prylar/Merchandise


NiklasHaglund

Rekommenderade inlägg

Vet inte om någon sådan här tråd redan finns, men här kan man tipsa om ställen där man kan köpa Star Trek relaterade prylar.

Finns det någon svensk återförsäljare? Nån som har erfarenhet av att handla på utländska sidor.

T.ex. Amazon UK. Vad tar de i frakt och brukar man få betala tull?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ebay rekommenderar jag. Finns mycket prylar, det som är viktigt är att se säljarens respons, De flesta är pålitliga, för man behöver inte få många negativa respons för att mista sitt tillstånd att sälja där.

Har själv köpt Star Trek spel och muggar där, allt i prima skick. Frakten beror på säljaren, men är i huvudsak för mindre prylar 30-50kr från ebay.uk. Köper man från amerikanska Ebay så får man betala sorligt mycket i frakt, mot 80kr-100kr... Desto mer desto tyngre. Frakt priserna är kanske inte exakt beskrivna för själv betalar jag med euro :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köper från ebay.co.uk eller amazon.co.uk eftersom man inte behöver betala tullavgift. Ibland beställer jag från amazon.com men då skickar jag beställningen till mina vänner i USA. Jag köper även över disk på sfbok,se eller beställer från roligaprylar.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se upp för eBay.com, dina tangenter kommer inte gå att trycka ner längre när dreglet torkat. Oftast leder det inte till mer än dregel för frakten är ofta löjligt dyr, speciellt sedan januari 2013 då dom höjde portokostnaden utomlands avsevärt. Hittar man en figur för 20 dollar kan frakten gå på det dubbla beroende på hur dom skickar. Vissa insisterar på att skicka med Priority Mail International, då brukar det bli saftigt. Brukar själv fråga om man kan få det skickat med First Class Mail International. Är det en figur brukar jag säga att dom inte behöver skicka den för bra packad eftersom jag ändå kommer öppna den jämfört med många andra, då blir frakten ännu billigare.

Amazon och eBay UK får du aldrig betala tull för, så det behöver du inte oroa dig för.

OBS, tråden bör flyttas till: http://www.startrekdb.se/forum/forum/35-oevrigt/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...