Jump to content
Sign in to follow this  
The Holy Three

Årsmöte för ny Star Trek förening i östra Sverige - 5:e April

Recommended Posts

Hej!

Jag har suttit idag och fixat med en affisch. Tyck till lite, går fortfarande att ändra om det är något.

Tanken är även att byta ut Kirk till Picard och/eller någon annan kapten på några ex.

Jag kan skriva ut i färg och även i A3.

/Johan

Riktigt fin affisch !

Jag måste också understryka hur mycket jag uppskattar alla som har bidragit med tankar och funderingar i dokumenten som ligger på Google Drive. Ingen nämnd, ingen glömd. Jag vill bara att ni ska veta hur bra det är och att det är mycket uppskattat från min sida. :)

Är villig att sätta upp posters . Kan sätta upp på min arbetsplats där vi är 600 personer som jobbar där. Kan locka lite folk tror jag :)

Jag har varit runt stan idag och satt upp, och har både A3 och A4 i färg över, så antingen möts vi så du får ta några av dom, eller så skriver du ut själv om du har möjlighet. All reklam är bra reklam, så jag bör väl tillägga att vemsomhelst som är intresserad får sätta upp hur många affischer dom vill. (Bara ni inte sätter dom på olovliga ställen) Finns en mapp på google drive med allt material för utskrift.

Hej allihopa !

Satte upp både A3 och A4 affischerna på jobbet och sen i min port =) Ska fortsätta sätta upp dem idag. När jag satte upp affischerna på anslagstavlan på jobbet så var det många som fastna samt läste information angående föreningen. Det var en del som kom och fråga, så det var kul att få berätta. Vi får hoppas på att det kommer folk till öppningsdagen, med allas hjälp här ifrån så vet jag att vi kommer att lyckas !

Vill bara säga till er alla här i forumet att ni gör ett superbra jobb - all credit till er !

Jag skulle tro att det är arbete för styrelsen, och främst ordförande.

"En vanlig uppgift som ordförande har, är att vara ansvarig för att representera föreningen. Det kan vara i olika sammanhang, t.ex. i media, i samband med ett arrangemang eller i ett samarbete med andra organisationer. "

Taget från denna sida: http://forening.se/fortroendevalda/styrelsen/ordforande/

Jag kan inte tänka mig att vi kommer ha så mycket press att vi behöver ha någon utöver ordförande för sådant.

Edited by mobocaster

"En vanlig uppgift som ordförande har, är att vara ansvarig för att representera föreningen. Det kan vara i olika sammanhang, t.ex. i media, i samband med ett arrangemang eller i ett samarbete med andra organisationer.

Jag kan inte tänka mig att vi kommer ha så mycket press att vi behöver ha någon utöver ordförande för sådant.

Det är därför man istort sett alltid låter en ordförande få vara en av firmatecknarna. :)

"En vanlig uppgift som ordförande har, är att vara ansvarig för att representera föreningen. Det kan vara i olika sammanhang, t.ex. i media, i samband med ett arrangemang eller i ett samarbete med andra organisationer. "

Jag läste länken angående styrelse ordförande och det är väl inget att diskutera om förutom att rösta fram en ordförande.

"En vanlig uppgift som ordförande har, är att vara ansvarig för att representera föreningen. Det kan vara i olika sammanhang, t.ex. i media, i samband med ett arrangemang eller i ett samarbete med andra organisationer.

Det är därför man istort sett alltid låter en ordförande få vara en av firmatecknarna. :)

Precis =)

Edited by Admiral Picard

Vi kommer lägga upp en nyhet till här minst under veckan. Kanske Holythree vill skriva den?

Sedan bör ni också kontakta de andra föreningarna igen med info om mötet. WCT och Stockholm trekkers har epost-listor, medan TSS ett eget forum vad jag vet. Alla tre har även Facebook-sidor. Be dem puffa i alla deras kanaler. Det finns säkerligen någon eller några gamla och nuvarande medlemmar i deras föreningar i Östergötland, som kan vara intresserade.

Tack för tips och omtanke!

Har blivit puffad någon gång av de andra föreningarna på Facebook, men ska försöka få till det imorgon eller på fredag igen. Ett par nya människor kommer, så lite napp har vi fått. Jag tror att när vi startat, och börjar med aktiviteter, så kommer intresset att öka mer naturligt.

Snart dags, och jag själv har humöret på topp och tror att det kommer att gå strålande! Jag själv ser fram emot att ha styrelse och stadgar avklarat, så vi kan börja ha kul! :P ;)

Planscherna har verkligen skapat medvetenhet om årsmötet. Tre vänner till mig har nämnt att dom sett planscherna runtom i stan, tyvärr är ingen av dom trekkies.

Det har dem verkligen gjort. Mina kollegor på jobbet har fastnat men vet inte om dem kan komma dock har dem sett Star Trek, så vi får hoppas på nån dyker upp. Har en vän som kör budbil och han skulle sätta upp plancher åt mig i Söderköping .

Härligt att vi syns!

Idag har interimsstyrelsen haft en fika, och gått igenom pappersarbetet, så att vi är förberedda och laddade för ett så bra årsmöte som möjligt!

Vi kommer att skriva ut en drös av varje dokument som behövs på mötet, så att alla får ett eget exemplar att läsa och kladda på. Det kommer bjudas på läsk, snacks, kaffe och kaka så att alla orkar med. När själva årsmötet är avklarat kan vi gå hem till mig och zoledian och se på "Star Trek: First Contact" beroende på hur mycket ork folk har. Vi har massor med matställen i närheten så vill vi beställa mat kan vi göra det. Lokalen har vi hela helgen så där får vi stanna hur länge vi vill. Finns intresse kan vi även gå ut och ta en öl ihop och fira!

Många möjligheter för att få en trevlig start!

Idag har jag varit och hämtat nycklar och kollat in lokalen!

Det ser kanonbra ut. Två toaletter varav en handikapp, stort utrymme med gott om bord och stolar som vi kan flytta runt vid behov, ett litet kök med fungerande standardutrustning, dubbel kaffebryggare, bestick, glas, tallrikar, kaffekoppar, städmaterial osv. Jag är mycket nöjd.

Sen har Johan Norén kommit med lite information som ska tas upp på mötet, om en möjlig lokal som är mycket lyxigare :)

Jag tog lite bilder, men tomma lokaler är väl inte särskilt spännande, så imorgon tar jag nya actionbilder med folk i rörelse istället, så ni nyfikna får se!

Snart ses vi gott folk :w00t:

Edited by mobocaster