Gå till innehåll

Neelix


Bromma_Herman

Klarar vi oss utan Neelix?  

99 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • NEEJ! Neelix! Kom tillbaka!
      32
    • Tja. Han hade sina ljusa stunder
      31
    • Lite va roligt men ingen större förlust
      9
    • Hurra! Äntligen blev vi av med den gubben!
      21


Rekommenderade inlägg

  • Svar 80
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

När Harry, Belanna och Neelix har teorier om vad Tuvok drömt om i avsnittet "Waking moments" och Neelix säger den odödliga kommentaren.

"Alone, exiled, on a planet where the only form of communication is laughter!"

Jag personligen skrattade gott och länge om det. En av dom få gångerna Neelix faktiskt är otroligt rolig.

VI BEHÖVER HAN! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 månader senare...
Vem vet? Neelix farfars far eller nåt kanske dyker upp i Enterprise... En billig kopia av Neelix

Ush du hemska tanke!

Det skulle vara görskoj :lol: Nä, jag kan bara säga att Neelix var en go karaktär. Det var tråkigt att han lämnade serien, men han kände kanske att han hörde hemma i Deltakvadranten. Det var ett fint jobb han fick, och det var kul att se att han fick så mycket respekt från självaste Tuvok av alla människor. Denne sa ju mycket riktigt: "Although his habits are quite doubtful, he is one of the most resourceful men I've ever met". ;) Kolla bara avsnittet Rise i s??song 3!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte Neelix var söt.

Han var så rolig alla gånger han försökte få Tuvok att le!

Jag gillar hans små komentarer!

:)

Det där med Neelix farfars far är ju nästan sant, eller Ethan Phillips spelar ju ferengi i ett av avsnitten. (Kommer inte ihåg namn, men något i slutet på säsong ett). Det tycker jag är lite irriterande, för man kan ju inte "återanvända" en skådespelare som havt en av huvudrollerna i en annan serie om det inte är till samma karaktär... <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillade inte alls Neelix när jag såg VOY första gången, men han är en karaktär som växer tycker jag...Nu när jag tittar på min tjusiga DVD-box :P så tycker jag att han är jättebra! Så jag har helt ändrat åsikt om honom faktiskt...

Men det är klart, allt är ju bättre när det kommer i en tjusig DVD-förpackning *fniss*

Redigerad av MrsRiker
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 månader senare...
Jag tycker om Neelix - speciellt när han är tillsammans med Tuvok. De har en intressant vänskap.

<{POST_SNAPBACK}>

Här håller jag med helt och fult. Jag röstade på alternativ "Tja. Han hade sina ljusa stunder" Och en av de ljusaste tycker jag är i mitt favorit avsnitt. Säsong 6, avsnitt 6 "Riddles".

Spoiler (markera för att läsa)

Tuvok blir attackerad av nån alien, och blir av med sitt ego, och får börja om med sitt liv från början igen. Underbara scener när Neelix då visar vilken fin och god vän han är.

Avslutningen, när Tuvok blir sig själv igen och ignorerar Neelix är gripande specielt med "It's Sunday...."

Visst är det underbart, jag blev nästan tårögd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Voyager skulle inte klara sig utan Neelix! ;)

Visst i början var jag väldigt tveksam till karaktären, men efter hand blev han bättre. I början var han så himla avundsjuk på Paris hela tiden och trodde hela tiden att andra (där i bland Paris) försökte ta Kes ifrån honom. Men han mognade efter ett tag och därmed blev bättre.

Hans roll i serien är att han är den lättsamma personen i besättningen. I TNG hade Guinen samma roll som Neelix hade i Voy.

Jag måste tyvärr erkänna att han är dock inte en av mina favoriter, men jag erkänner att han hade en viktig roll i besättningen... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Kan inte säga att jag saknar honom...på något sätt för snäll och slät figur. Ser dessutom ut mest som en pajas...(se inte detta som en fördom mot det som är annorlunda, men man har på något sätt gått för långt..)

Det enda som kan vara kul med honom är när han försöker vänslas med en avvisande Tuvok...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
Själv tyckte jag att Tuvok och Neelix passade bra ihop :lol: haha :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Jodå. Skönaste ögonblicket i hela Voyager är när Tuvok "dansar" för Neelix. Neelix står för "den korkade apan" inom oss alla. Den som vill ha lite skoj till varje pris. Det är en funktion som inte alltid verkar så smart, men den behövs. Utan Neelix skulle hela Voyager verka tröttsamt pretentiös. Me love him! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker även jag att Neelix var lite "over the top" alltså han var bara fööör mycket. Sen tyckte jag hans förhållande med Kes kändes nästan lite äckligt bara för att han var mycket äldre än henne. Hon blir ju bara 9 år gammal i vilket fall. Ocampa ska nog vara tillsammans med andra Ocampa.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
Han hjälpte inte till så mycket, men han var väldigt rolig då han sprang runt och irriterade alla.  :P Fast ibland kunde det bli för mycket, nästan jobbigt när han var på extremt irriterande humör.  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Tycker alltid att han är för mycket.... <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
  • 7 månader senare...
Ja, Neelix...!

Ett otroligt färgful och kryddat karakter. Utan honom voyager skulle vad lite trist, för allvarligt men visst han är irriterande (Tuvok håller med säkert).

Nelix är underbar! Visst irriterar han Tuvok. Fast Tuvok skulle ändå inte hålla med om att Nelix är irriterande. För vulcans blir inte irriterade. Det är ju en känsla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

B)-->

CITAT(B @ 30 Oct 2005, 15:09) <{POST_SNAPBACK}>

Ja, Neelix...!

Ett otroligt färgful och kryddat karakter. Utan honom voyager skulle vad lite trist, för allvarligt men visst han är irriterande (Tuvok håller med säkert).

Nelix är underbar! Visst irriterar han Tuvok. Fast Tuvok skulle ändå inte hålla med om att Nelix är irriterande. För vulcans blir inte irriterade. Det är ju en känsla!

Irritation är nog en känsla som du säger men han kan nog tycka att det stör iallafall? Eller? Jag vet faktiskt inte!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

B)-->
CITAT(B @ 30 Oct 2005, 15:09) <{POST_SNAPBACK}>

Ja, Neelix...!

Ett otroligt färgful och kryddat karakter. Utan honom voyager skulle vad lite trist, för allvarligt men visst han är irriterande (Tuvok håller med säkert).

Nelix är underbar! Visst irriterar han Tuvok. Fast Tuvok skulle ändå inte hålla med om att Nelix är irriterande. För vulcans blir inte irriterade. Det är ju en känsla!

Irritation är nog en känsla som du säger men han kan nog tycka att det stör iallafall? Eller? Jag vet faktiskt inte!

Jo det är sant. Nog blir Tuvok störd i alla fall, det tycker jag syns ganska tydligt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...