Gå till innehåll

Neelix


Bromma_Herman

Klarar vi oss utan Neelix?  

99 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • NEEJ! Neelix! Kom tillbaka!
      32
    • Tja. Han hade sina ljusa stunder
      31
    • Lite va roligt men ingen större förlust
      9
    • Hurra! Äntligen blev vi av med den gubben!
      21


Rekommenderade inlägg

Tja? Vad tycker ni? Han har hjälp många besättningsmedlemmar med problem (då Janeway i fokus) men när Kim och Paris skulle diskutera Warp tio som inte fungerade (Se Threeshold ) så sade han något som hjälpte dem och det visade sig att han inte visste vad han pratat om.........

Också va han så snäll mot Naomi!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 80
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

ärligt talat så gör han knappt någon nytta, han bara flummar runt på Voyager.

Som jag sagt tidigare så behövs det hela tiden motpoler till allt för att hålla saker och ting i balans. Finns inte en sådan motpol så slår det över till slut. Riker är t.ex en motpol till Picard. Medans Picard är strikt och ofta kör "by the book" så är Riker mer pang på rödbetan. Samma så är Chakotay motpol till Janeway. När Kathryn håller på att gå för långt så finns Chakotay där att lugna ner henne. Neelix ser jag mer som en motpol till hela (starfleet) besättningen. När andra sitter och surar och är deprimerade så finns Neelix där med sin ytterst positiva karaktär och lättar upp stämningen. Visst har han gjort mycket nytta. Kanske inte rent fysiskt sett men på ett mentalt plan. Som en sorts hyperaktiv Guinan.

För min del får det bli en nollröstning. Visst är det tråkigt att Neelix lämnar skeppet men jag tycker ändå att han får ett värdigt slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att Neelix var en bra motpol till hela starfleet besättningen, men särskillt viktig tycker jag inte att han var i serien. Han var mest en rolig liten filur. Roligaste minnet av Neelix är nog när han "hjälpte" Harry Kim med problemet med klingonen som ville para sig i Prophecy... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fanns det nått positivt med Neelix? (förutom namnet eftersom jag döpt min katter till Neelix och Spot)

Jag menar, han flummade ju mest bara runt och gjorde en massa oätlig mat.

Ganska skönt och slippa honom och hans hemska prickar för att inte tala om hans fötter. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fanns det nått positivt med Neelix?

Jag är glad över att han försvann. Han var en helt onödig karaktär.

Läs mitt förra inlägg. Neelix var inte onödig. Han fyllde sin funktion. Dessutom var han trevlig. Förstår inte varför så många hatar honom. Är det för att han är hela tiden är glad och positiv och försöker uppmuntra andra när de känner sig besvikna, ledsna eller arga. Jovisst, sånt är ju fruktansvärt irriterande (jag är sarkastisk nu för den som inte fattar det).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är glad att Neelix äntligen lämnade skeppet, även om det var 7 säsonger för sent. Jag tycker inte att han har tillfört något positivt till serien över huvud taget (nåja, någon enstaka humoristisk scen här och där har det ju funnits, så mycket kan jag erkänna).

Som jag sagt tidigare så behövs det hela tiden motpoler till allt för att hålla saker och ting i balans. Finns inte en sådan motpol så slår det över till slut.
Att Neelix skulle behövas som motpol till starfleet-besättningen, håller jag inte alls med om. Serien skulle fungera precis lika bra utan Neelix. På vilket sätt skulle detta leda till att det "slår över till slut"?

Besättning på Voyager är sällan deppiga i vilket fall som helst. De är minst lika positiva som t.ex. TOS-besättningen.

Och kom nu inte med argumentet att detta beror på Neelix. Författarna hade framställt besättningen på precis lika gott humör även om Neelix-karaktären inte funnits, det är jag säker på.

Är det för att han är hela tiden är glad och positiv och försöker uppmuntra andra när de känner sig besvikna, ledsna eller arga.

Det är inget fel med att vara glad och positiv. Däremot är det, enligt mig, fel med personer som springer runt och försöker tvinga denna glädje på andra utan att ha blivit tillfrågad. Om någon som Neelix försöker sprida sin överdrivna klämkäcka humor och glädje på mig när jag är nere, så blir jag fruktansvärt irriterad (*flashback till Tuvoks stryptag på Neelix i Meld*). Vissa personer tycker om den här typen av uppmuntrande, vissa gör det inte. Kan det vara så att jag tycker illa om Neelix just för att jag inte tycker om sådana personer i verkligheten? Troligen.

Det faktum att Neelix humor oftast inte funkar på mig, kan också spela in i varför jag inte gillar honom.

Som en sorts hyperaktiv Guinan.

HAHA. Det var den bästa beskrivningen på Neelix jag sett på länge. :D

Redigerad av Sotunk
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner att jag måste oxå skriva nåt om Neelix här. Jag håller med i stora drag med vad sotunk sa om honom.

Neelix överdrivna glädje och hyperaktiviet är inte nåt som är bra. Jag menar inte att alla måste vara värsta allvarliga heller, absolut inte men man kan väl i alla fall vara lite "normal". Neelix behövde ju inte vara såå överdriven hela tiden. Jag menar arten talaxien är väl inte så, det vore mer ok om det var så att han var genetisk programmerad att vara så.

Men men man ska inte överdriva om Neelix heller han var ju inte en katastrof, i de mesta fallen kunde man stå ut med honom - (fast ofta snabbspolar jag de scener där han säger sina patetiska meningar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Out of Topic) Wow! Det gör Curry Curry också! (Min systers katt)

Skulle vilja se avsnittet Renisessens Man med Neelix...

Och vem tar hand om Naomi nu då? Hon har blivit stor men hon behöver ändå en gudfar. Vem tar över det?

Icheb är ju gud-bror och Samatha är ju riktiga mamman... Kanske Akutläkarhologrammet eller Harry kim....

Tror Harry skulle må bra av att ha en gud-dotter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Neelix var till för att lätta upp Voyager och göra en del avsnitt roliga istället för bara spännande. Enligt min mening blev karaktären Neelix snart mer tröttsam än rolig. Naturligtvis har även Neelix haft en och annan poäng men dessa har varit för få för att uppväga att karaktären dragit ned mina poäng på många avsnitt. Då voyager dessutom har doktorn som gett mig många skratt har det varit onödigt att också ha Neelix.

Att lämna Neelix som ambassadör i deltakvadranten var ett klokt beslut av manusförfattarna. Detta beslut kunde dock med fördel ha tagits tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som en sorts hyperaktiv Guinan.

HAHA. Det var den bästa beskrivningen på Neelix jag sett på länge. :D

Jag tycker bara att det är synd om Guinan, som blir jämförd med Neelix.

Guinan och mystiken runt henne och hennes ras tycker jag tillför TNG något positivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag sagt tidigare. Nelix äe rolig! ;) Visst behöver besättningen på Voyager någon som muntrar upp dem. De är ju fast i Deltakvaderanten långt i frånm sina familjer med små utsikter att någonsin komma hem. (Nåja..... nu vet vi ju hur det gick men det vet inte de när de är i Deltakvanderanten).

Ett jätte roligt avsnitt med Nelix är partution. Särskilt scnenen där Nelix och Tom kastar Angelhair pasta på varandra och blir kallade till kapten Janeway.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag sagt tidigare. Nelix äe rolig! ;)  Visst behöver besättningen på Voyager någon som muntrar upp dem. De är ju fast i Deltakvaderanten långt i frånm sina familjer med små utsikter att någonsin komma hem. (Nåja..... nu vet vi ju hur det gick men det vet inte de när de är i Deltakvanderanten).

Ett jätte roligt avsnitt med Nelix är partution. Särskilt scnenen där Nelix och Tom kastar Angelhair pasta på varandra och blir kallade till kapten Janeway.

ÅÅ det avsnittet var roligt när dom rullade runt över golvet och allt med pasta överallt... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...