Gå till innehåll

Roligaste karaktären


Borg1

Vilken karaktär har fått dig att skratta mest?  

91 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • Phlox (ENT)
      4
    • Data (TNG)
      13
    • Garak (DS9)
      8
    • Morn (DS9)
      1
    • Quark (DS9)
      7
    • Rom (DS9)
      1
    • Barclay (VOY)
      2
    • "Doktorn" EMH (VOY)
      29
    • Neelix (VOY)
      5
    • Q (TNG, DS9, VOY)
      18


Rekommenderade inlägg

:D 10 karaktärer som är menade att ge Star Trek humor. :D

Vilken av dem har gett dig mest skratt?

Även om jag tycker DS9 är det mest spännande Trekket så när det gäller rolighet så tycker jag EMH-doktorn är oslagbar.

Q och Data är inte dåliga heller och Garak har en speciell humor i sina kommentarer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag svarade Morn.

Oj oj oj vilken kul scen då Quark ska prova spela Dart ha ha ha :lol:  :lol:  :lol:

Undrar om det gjorde ont. (pilarna hamnade inte på tavlan utan på Morn)

I det fallet så var det ju snarare Quark som var rolig när han ojade sig för eventuella skadestånd.

"Morn! Do you have any idea what a new eye costs??" :lol:

Personligen tycker jag att Data är skôjigast. Speciellt när han leker Sherlock Holmes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag svarade Morn.

Oj oj oj vilken kul scen då Quark ska prova spela Dart ha ha ha :lol:  :lol:  :lol:

Undrar om det gjorde ont. (pilarna hamnade inte på tavlan utan på Morn)

I det fallet så var det ju snarare Quark som var rolig när han ojade sig för eventuella skadestånd.

"Morn! Do you have any idea what a new eye costs??" :lol:

Personligen tycker jag att Data är skôjigast. Speciellt när han leker Sherlock Holmes.

Sant att det var quark som sa det roliga men det var ändå morn som stog för humorn.

ps. Armin Shimerman var med i buffy igår

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av de alternativen som fanns att välja så stod valet mellan Q och Data. Valde till slut Q. Tror aldrig jag sett ett avsnitt med honom som jag inte skrattat åt.

Håller med autumnfire, Spock kan ofta vara mycket rolig trots att han inte menar det. Som t.ex i början av The Final Frontier med lägerelden, sången och marshmallows och hela den fjärde filmen.

En annan person som också är skoj att se är Lawaxana Troi. Hon och Mr Homm. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
En annan person som också är skoj att se är Lawaxana Troi. Hon och Mr Homm. :D

Visst finns det fler karaktärer i Star Trek som är åt det humoristiska hållet. Mamma Troi och Mr Homm är roliga. (Även om jag personligen tror att jag skulle tröttna på Lawaxana om de exponerade den karaktären för mycket.)

Hur som helst, så gick det bara att ha med 10 alternativ i omröstningen och jag fick därför göra ett val när jag tog ut 10 personer som är roliga. Hade många på detta forum tagit ut 10 karaktärer hade det nog ändå inte funnits två som tagit ut precis samma 10.

Redigerad av Borg1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svaret är såklart Garak.

Jag menar hans kommentarer och svar är något av det roligaste som finns. Det är bara att kolla på de DS9-avsnitt som han är med i.

En annan som är rolig utan att överhuvdtaget mena det är Spock. Då oftast i sällskap av Bones. Deras diskusioner om logik vs. känslor kan man lyssna på i evighet.

Personligen tycker jag att Q är bäst i audio-böckerna: "Sock vs. Q" och "Spock vs. Q The sequel". Det kan ju bero på att han får föra en disksion med just Spock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gud, detta var svårt. Jag vacklade mellan Data, Q och EMH-doktorn men jag valde också till slut Q (som Expendable Ensign) för han är så otroligt rolig i varenda avsnitt man ser honom i. Han är så intressant, jag menar för om man kollar på TNG Tapestry så ser man att han faktist kan vara seriös. (Q, seriös? never. :P) :lol: Jag tycker förresten att man kan ha en Gbg Star Treff med Q som tema, det skulle va skitskoj, då skulle alla klä ut sig till Q hehe (vem skulle vinna kostymtävlingen :P). Nåja det hör inte riktigt hemma här (snarare Trekker-föreningar (III) tråden) men jag kände att jag ville lägga till det ändå.

Data och EMH-doktorn delar nog platsen med Q, för eftersom Data försöker allt han kan för att bli mänsklig, så är han så söt när han är rolig. Han är skön! Himla go.

Och doktorn ska vi inte snacka om.... han är ju så sarkastisk så det är inte sant. Varför, VARFÖR gjorde de inget avsnitt där han fick träffa Q så att de kunde hålla en skitkul laddad dialog ihop?? fast om någon av er trots allt minns en scen mellan de två, som är rolig, så meddela mig ok? Jag kan för bövelen inte minnas någon sådan. <_<

Picard: Mr Data, don't babble.

Data: I was not aware of that I 'babble', sir.

*en stund senare*

Data: Oh sir, I do tend to babble.

(från TNG 1x... vilket avsnitt var det?! Nåt med Wesley var det, när Wesley blev ensign eller nåt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig står valet mellan Voyager Q och Reg Barclay.....

Inget lätt val eftersom avsnittet Q2 fick hela huset att vakna för jag skrattade så mycket.

Men denna kommentar bekräftar Juryns Beslut:

"May I have you autograph?"

"Regde, This is not the time!"

"Oh. Excuse me"

(Star Trek First Contact)

RED BARCLAY VINNER! :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mamma Troi var ju bara för skön i avsnittet där hon, Deanna och Will var kidnappade av ferangi :ferengi: och ja hon fick låsas gilla en av ferengierna..  :lol: och när Picard fick på slutet låsas som att han hade känslor för henne.... :lol:

Ja hon är rolig hon. Det finns ju ett annat avsnitt där hon kommer till skeppet för att Troi skulle gifta sig med en kille.

På slutet när hon skulle gå sa hon till picard: :wub: "No one have had those thoughts about me captain" :wub:

Redigerad av Captain Proton
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Data självklart. Han är så unik från alla andra av förklarliga skäl. Därför blir han en väldigt rolig karaktär med.

Citat:

Lifeforms...."blip blip" you tiny little lifeforms....

Open Sesam.....

You can say I have a magnetic personality...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Efter att ha sett första säsongen utav DS9 och lite från andra måste jag säga att Quark är den som är roligast. Garak är ju extrembra, men om man bara ska räkna vilken som är roligast vinner Quark. Älskar när han i avsnittet "Babel" försöker pressa ur pengar ur en utav sina kunder som börjat prata rappakalja: "ME! DABO! MONEY!" :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...