Gå till innehåll
Captain Mariah

Röstning: Voyager

Vilken tycker ni har varit Voyagers bästa säsong?  

55 medlemmar har röstat

1. 1.

• Säsong 1
      4
    • Säsong 2
      0
    • Säsong 3
      5
    • Säsong 4
      8
    • Säsong 5
      4
    • Säsong 6
      5
    • Säsong 7
      5
    • Har mer än 1 favorit. (Vilka?)
      6
    • Alla
      15
    • Inga
      2

Rekommenderade inlägg

Då får väl jag börja!!

Ahhh, det är mycket svårt då Voyager är min favoritserie......

I stortsätt gillar jag alla säsonger. Men jag röstade för säsong 6.

Orsaken till att jag valde denna säsong är för att avsnitten One Small Step, The Voyager Conspiracy, Memorial, Child's Play, Live Fast and Prosper, Life Line (och många mer...) är bara så bra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Själv så röstade jag på säsong 7. Jag tycker de två sista avsnitten är så himmla bra. Sitter tårögd när jag tänker på dem. :rodna:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror det har framgåt förrut att min favoritsäsong i Voyager har varit säsong 5. Det beror på att jag gillar alla avsnitt i säsongen och så finns det några som är riktigt bra.

som:Relativity, Someone to Watch Over Me, Bride of Chaotica, Night, Once Upon a Time, Think Tank, Counterpoint . osv. faktist alla utom The Fight.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag tror det har framgåt förrut att min favoritsäsong i Voyager har varit säsong 5. Det beror på att jag gillar alla avsnitt i säsongen och så finns det några som är riktigt bra.

Jag är benägen att hålla med dig. Det är många otroligt bra avsnitt denna säsong.

5.01 Night är ett förträffligt rafflande avsnitt att starta säsongen med. Janeways prestation tyckte jag var mindre bra, men det var ett bra manus i övrigt.

5.06 Timeless är en av mina absoluta favoriter, som en del av er säkert förstår. Tidsresande är ett säkert kort.

5.11 Latent Image - med doktorns moraliska dilemma är ett superbra doktor-avsnitt.

5.13 Gravity: Tom och Tuvok sitter fast på en planet i flera månader medan Voyager försöker att rädda dem. Mycket tufft för Tuvok som får pröva sina Vulcanska färdigheter till fullo.

5.14 Bliss: Köttätande växten - behöver jag säga något mer?

5.18 Course: Oblivion. Ytterligare en av mina absoluta höjdpunkter, vilket jag förklarat flera gånger tidigare.

5.24 Relativity - ytterligare tidsresor. :)

5.26 Equinox, del 1 - en bra "cliffhanger" för kommande säsong.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag får nog hålla med säsong 5 är bäst, de flesta avsnitten är väldigt bra. Men de andra säsongerna kommer tätt efter, svårt att rangordna dem. De bästa är thirty days, gravity, bliss, bride of chaotica, course: oblivion timeless, mindre bra 11:59,Counterpoint.

Lite nostalgi: Det är exakt på dagen(20 maj) som Retrospect (s4) sändes på svt 2 18:15 tror det var 2000? .

Det finns en liknande diskussion här

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har slagit ihop ämnet som Captain Mariah startade med detta lite äldre.

Det roliga är att Captain Mariah startade detta ämne den 27:e mars (nyaste inlägget 7:e maj) och det nya startades den 19:e maj också av Captain Mariah, detta lite äldre låg på sidan 2 i forumet :rolleyes:

Var snälla och kolla så att det inte finns liknande ämnen, kolla bakåt i forumet, läs FAQ:en eller sök!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
detta lite äldre låg på sidan 2 i forumet :rolleyes:

VA!!! :blink: .......vad konstigt. För när jag kollade på FAQ's så fanns det INTE någon liknade inlägg. Antigen så måste du ha glömt skriva in inlägget i FAQ eller så måste jag ha skarpare glasögon :lol: ...

Angående att jag råkar ha skapat denna inlägg två gånger. Man kan ju faktiskt inte komma ihåg alla inlägg man skriver. :rolleyes: Nu när jag ser inlägget så kommer jag ihåg det, men skapade jag inte denna tidigare?

:rodna:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
VA!!!  :blink: .......vad konstigt. För när jag kollade på FAQ's så fanns det INTE någon liknade inlägg. Antigen så måste du ha glömt skriva in inlägget i FAQ eller så måste jag ha skarpare glasögon :lol: ...

När Captain Maria skapade detta nya ämne så kändes det som om det redan fanns ett sånt här ämne så jag letade i FAQ och lite här å där men hittade inte den. så man ska inte skylla på stackars Maria.

Det var konstigt att säsong 5 fick få röster i den gamla versionen men fler i den nya.

Redigerad av Captain Proton

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

VA!!!  :blink: .......vad konstigt. För när jag kollade på FAQ's så fanns det INTE någon liknade inlägg. Antigen så måste du ha glömt skriva in inlägget i FAQ eller så måste jag ha skarpare glasögon :lol: ...

När Captain Maria skapade detta nya ämne så kändes det som om det redan fanns ett sånt här ämne så jag letade i FAQ och lite här å där men hittade inte den. så man ska inte skylla på stackars Maria.

Jag vill bara säga att jag inte skyller på någon direkt, alla kan vi göra fel, men det som jag tycker var intressant var att det nya ämnet skapades av samma person och med samma titel.

Vi hade väll missat detta ämne, eftersom att även Peter skrev ett svar i det nya, som nu är detta, vi kan ju inte ha fullkoll hela tiden ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

:D Läste en väldigt intressant artikel på officiella hemsidan:

http://www.startrek.com/startrek/view/feat...ticle/7879.html

Jag vet inte vad ni tycker, men säsong 5 verkar ha flera bra avsnitt! ;) ;)

Inte för att glömma toppavsnitt som: timeless, Thirty Days, Bride of Chaotica!, 11:59, Course: Oblivion och för inte att glömma Relativity!

Jag ser fram emot januari, när den kommer ut på dvd! ;)

Redigerad av Kathryn Archer

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den här omröstningena hade jag missat! Jag valde säsong 4 av flera orsaker, t.ex att Kes försvann och Seven kom till. Några av dom absolute bästa avsnitten är i säsong 4 som The Raven, Scientific Method, Waking Moments, Message in a Bottle, The Omega Directive, One, Hope and Fear dessutom alla hirogen avsnitten!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har svårt att välja en seson. Tycker att det fins många bra avsnitt med riktig öventyrlig ST-känsla i början av VOY. Sen är ju givetvis konflikten med Borgerna något som gör bra sesonger. Skulle behöva se om helt serien och bedömma de individuella avsnittenför att kunna kora bästa sesong.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag gillar alla säsonger lika mycket.

Varje säsong har sina specifika avsnitt som jag verkligen älskar.

Så därför kan jag inte bara välja en eller några av säsongerna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu