Jump to content
Sign in to follow this  
Soval

STAR TREK: ATTACK WING

Recommended Posts

Just nu så har jag skeppen i lådan spelet kom i, men alla småbrickor och sådant är sorterat i en fiskedraglåda jag köpte på Biltema. Kan tänka mig att en sådan med tillräckligt stora fack kan fungera bra även för skeppen.

Det blev inte av. Dels för att jag var förkyld och för att jag fick aldrig något svar på mitt mail. Det stod på hemsidan att man skulle föranmäla sig om man inte var medlem. Nu ska det sägas att jag anmälde mig i senaste laget men å andra sidan har jag inte fått svar på mitt mail angående spelande av star trek attack wing på föreningen heller. Men jag har spelat med vänner men inte lyckats övertala någon av dem att skaffa egna skepp än. 

Idag blev det tillökning med U.S.S. Enterprise (TOS), U.S.S. Reliant och I.R.W. Valdore. Har med andra ord femton skepp nu. Innan fanns här:

U.S.S. Enterprise - D

I.K.S. Maht-H'a

Kronos One

I.K.S. Gr'oth

I.K.S. Somraw

I.R.W. Khazara

I.R.W. Praetus

R.I.S. Apnex

4th Division Battleship (Jem'hadar)

5th Wing Patrol Ship (Jem'hadar)

Gor Portas (Breen)

Kraxon (Cardassian)

Någon gång i början av nästa vecka lär det bli stora strider här med tre spelare.

På sci-fi-mässan här i Göteborg i slutet av nästa vecka ska det förhoppningsvis letas upp något fint federationsskepp så att alla fraktioner har fyra skepp. Hoppas på att kanske hitta Defiant, Excelsior, Voyager, eller fighterskvadronen. Sedan får det nog räcka med skeppsinköp för ett tag framöver.

Edited by Mr Trek

Vann just en episk match som nog nästan var 3,5 timme lång. Vi körde 100 poäng var. Jag var romulan med Valdore, Khazara och Praetus... jag mötte Enterprise, Enterprise-D och Reliant. Antagligen den roligaste matchen jag har spelat hittills.

Kul att ni spelar attack wing. Jag har testat det och det visade sig inte vara för mig. Däremot är skeppen ursnygga, speciellt DS9 och Borg Cube. Det finns några i Sthlm Trekkers som spelar på Trekdagarna. Soval, kom gärna förbi vid något tillfälle. Du behöver inte föranmäla dig.

Hur går det med ditt spelande, Soval? Jag och min kompis har spelat mer Fleet Captains än AW sedan jag köpte det, men från New York följde Fighter Squadron 6 med hem. Ska bli intressant att testa den annorlunda spelmekaniken med det "skeppet".