Gå till innehåll

Favoritkaraktär


Om du fick välja, vem skulle du vilja va i TNG?  

141 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • Jean-Luc Picard
      29
    • William Riker
      16
    • Data
      41
    • Geordi La Forge
      6
    • Worf
      9
    • Beverly Crusher
      6
    • Deanna Troi
      11
    • Guinan
      6
    • Wesley Crusher
      5
    • Någon annan, nämligen.....
      10


Rekommenderade inlägg

Jag valde Deanna Troi. Jag tycker hon är jättehäftig. Jag skulle välja henne i 1:a hand. I 2:a hand skulle jag välja Beverly Crusher.

Eftersom jag är tjej så valde jag mellan kvinnorna i TNG. ;)

Men om jag var en kille, vilket jag inte är :D , så skulle jag isåfall välja Patrick Stewart i 1:a hand och Brent Spiner i 2:a hand.

:D:):D:) :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 128
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Jag valde Deanna Troi. För hon är Betazoid och kan läsa folks tankar(?) :D Tror iofs att jag ibland kan göra det ändå.. :P

Alltså för att hon är Betazoid :)

Hade jag varit kille skulle jag nog ha röstat på Geordi La Forge eller Data :) men nu är jag ju inte kille så..

Redigerad av seven of nine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, jag röstade på Beverly (rött hår :D ), men det syns av någon anledning inte här...

Vore jag kille skulle det bli Picard. Inte pga av håret då, utan mer för att han är tuff helt enkelt. (orkar inte vidareutveckla mera)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
Jag vill bara påminna om att vi har en liknande diskussion, dock utan röstning, i ämnet "bästa aktör/avsnitt" som är snarlik denna, var vänliga och tänk på skillnaden mellan diskussionerna.

Jag tänkte från början bara ha en röstning om detta. Men sen kom jag på att man kanske ville välja någon annan än vad som fanns tillfogande. Därför valde jag in inlägg av denna sort.

Orsaken att jag valde en röstning on TNG var för att jag såg att det fanns en i avsnittet Voyager, men inte TNG. Dessutom trodde jag inte att de var lika.

Redigerad av Captain Mariah
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men varför är inte Tasha Yar med?  <_<

Hon var ju visserligen med knappt en säsong, men hon var ju så vråltuff.  :w00t:

I alla omröstningar hittar någon någon karaktär som är "glömd".

Nu råkar det finnas en gräns på max 10 alternativ och det är därför logiskt att ta 9 karaktärer som är med på mer än en säsong.

Det finns också ett tionde alternativ "annan..." där bl.a. Tasha kan ingå.

Därmed inget ont om Tasha som var helt OK som säkerhetschef. Jag har dock haft mer roligt åt Worf i den rollen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu råkar det finnas en gräns på max 10 alternativ och det är därför logiskt att ta 9 karaktärer som är med på mer än en säsong.

Fast sen kan man ju fråga sig hur många som egentligen skulle vilja vara Wesley Crusher

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast sen kan man ju fråga sig hur många som egentligen skulle vilja vara Wesley Crusher

Om någon skulle vila "vara Wesley" vet jag inte, men någon har i alla fall röstat på Wesley.

Dock var det inte jag som röstade på Wesley.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag valde Worf

Jag tycker det är roligt att han rekommenderar, sköldar och eldgivning vi minsta tillstymmelse till fara.

Det är också roligt med samspelet mellan Worf och Troi när det gäller sonen Alexander.

Jag är nog lite påverkad av Worfs roller i DS9 och Filmen Nemesis också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Patrick Stewart ganska självklart! =)

Han är en äkta genuin riktigt skådespelare. Med en lång teaterbakgrund (spelat flest teateruppsättningar av Shakespear någonsin genom tiderna!!=).

Han känns så genuin och äkta på något sätt.

Redigerad av Mr Borg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om någon skulle vila "vara Wesley" vet jag inte, men någon har i alla fall röstat på Wesley.

Dock var det inte jag som röstade på Wesley.

Det var faktiskt jag som röstad på Wesley.... Tyckte synd om han, sen försökt jag vara lite rolig också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte varför man vill vara Data. han är ju utan känslor och en maskin :borg1: faktist vem vill va det. Men så har han ju en känslochip men men ...

Jag röstade på Deanna främst på grund av att "hon" är grek :lol: och att jag alltid velat läsa andra människors tankar. Tänk vad häftigt det skulle va.

Redigerad av Captain Proton
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
Jag förstår inte varför man vill vara Data. han är ju utan känslor och en maskin :borg1:  faktist vem vill va det. Men så har han ju en känslochip men men ...

Jag röstade på Deanna främst på grund av att "hon" är grek :lol:  och att jag alltid velat läsa andra människors tankar. Tänk vad häftigt det skulle va.

Jag vet inte om jag skulle hålla med dig om Data. Data är inte "bara" en maskin med inga känslor, som du säger. Utan Data är mer än det.

Jag vet inte riktigt vad som definerar känslor, men Data visar en sorts medkänsla eller något likande. Jag har svårt att förklara det i detalj, men på något vis så är det något speciellt med Data.

Du får inte glömma att han är INTE mänsklig, så varför ska han ha känslor som oss människor. Kanske det är något annat han har som kan motsvara "känslor" med hans jämnlika.

Det är ochså viktigt att poängtera att om man nu vill va Data så är det inte för hans "känslor" utan snarare för hans andra "gåvor", typ övermänskilg styrka.

Jag håller med dig om Deanna, men kanske inte främst för att hon är grek, utan snarast för hennes "gåva".

Redigerad av Captain Mariah
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Data. Lätt val. Han spelas mkt bra av Bent Spiner, och karaktären är rolig (?), och det är intressant att se hur han utvecklas (eller nåt. orkar inte förklara)

Andra som är bra är LaForge, bla. för hans "techno babbel". Älskar det.

Sen är ju Worf grym också. Alla (nästan) klingoner är bra.

(mitt 700:drade inlägg)

Redigerad av P'tack
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Ja nu har man bestämt sig blev beverly har tyckt hon är bra men nu är det hon som blivit favoriten på enterprise.. :rolleyes: Jag tycker hon är en utmärkt läkare och så är dett nått med henne som gör henne till en sån bra person... Är då den ända verkar det som har henne som favorit.. :rolleyes:

Men Data är ochså bra är roligt att se han sträva efter att bli mer mänsklig och man måste ju bara älska när han är Sherlock Holmes.. :lol: Roligt även att se Picard som Dixon Hill...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 månader senare...

Captain Jean-Luc Picard skulle vara coolt att vara, jag menar vem skulle inte vilja va kapten över federationens flaggskepp?

Synd att ni inte tog med O'Brien han är klart en av dem allra coolaste star trek karaktärerna någonsin, synd bara att han inte fick vara med så mycket i TNG. Fast han fick ju en huvudroll i DS9...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...