Jump to content

Quinto om Star Trek XIII, regiskiftet och vänskapen med Leonard Nimoy + Inspelningsstart uppskjuten till i juni?

Nyhet

Recommended Posts

quinto_nimoy_audi_150212.jpg

I have been, and always shall be, your friend. (Källa)

De orden uttalades ursprungligen av Spock till Kirk, men kanske skulle de även kunna användas av Zachary Quinto till föregångaren Leonard Nimoy. I en ny intervju med modetidningen Nylon beskriver han deras relation på följande sätt:

"Min relation med Leonard har utvecklats till någonting större än hans kommentarer om filmen och om karaktären avspeglar. Vi har blivit väldigt, väldigt nära vänner och hans närvaro i mitt liv har nog varit en av de mest positiva sakerna som har hänt mig genom Star Trek-filmerna, utöver filmerna och de övriga i besättningen. Det är någonting jag aldrig hade förväntat mig, att Leonard och jag skulle bli så nära vänner. Jag både respekterar och beundrar honom."

Han hade inte fullt lika mycket om Star Trek XIII; han uppger att han fortfarande inte har sett något manus än, men att han väntar sig ett telefonsamtal inom en snar framtid. Angående det sentida regiskiftet sa han:

"Jag är helt öppen för ändringen. Det tror jag att vi alla är, men jag tror säkert att det kommer att ta lite tid för oss vänja oss vid det. Det kommer att vara ett annorlunda landskap som jag tror att alla av oss är kapabla och ivriga att navigera tillsammans med Justin. Jag ser fram emot att träffa honom och lära känna honom. De har precis fått den kreativa biten i ordning; han sammanstrålar med sina manusförfattare och alla håller på att ställa in sig och det hela är i rullning."

Frågan nu är exakt när de kommer att börja spela in den nya filmen. Det är sedan tidigare känt att merparten av filmen kommer att spelas in i Vancouver, mestadels på grund av skatteskäl, och i förra månaden fick vi uppgifter om att de planerade att påbörja inspelningen den 15 april.

Nu har det dock kommit nya uppgifter, från samma håll som tidigare, som lyder att inspelningsstarten ska ha skjutits upp till någon gång i juni:

.@prodweek Has expected start for Star Trek 3 now pushed to June in Vancouver @olv #yvrshoots

— Lindsay B (@lemon_buzz)

February 11, 2015
Edited by Nyhet