Gå till innehåll

William Shatner om Star Trek XIII: "Ni vet mer än vad jag gör"


Nyhet

Rekommenderade inlägg

Hur blir det med William Shatner i den kommande Star Trek-filmen? Det har ryktats både hit och dit om saken, och Shatner själv har spätt på med kryptiska Twitter-inlägg. I

med Dish Nation hävdar han dock förnekar han dock att han skulle ha twittrat om filmen, och hävdar att han inte har haft någon kontakt med det nya produktionslaget.

 

Frågan om Shatner borde vara med i den kommande Star Trek-filmen är hett debatterad bland fans. Somliga tycker att det vore ett slöseri att inte ta vara på honom till Star Treks 50-årsjubileum, medan andra menar att Star Trek måste släppa taget om sitt förflutna för att kunna blicka framåt.

 

Vad anser du själv? Tyck gärna till på

 

Källa

 

[ Till originalnyheten ]

Redigerad av Nyhet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen ser jag gärna att gamla Star Trek-skådespelare deltar i små bakgrundscameos; exempelvis skulle Patrick Stewart kunna sitta och spela schack med John de Lancie i en park, Nichelle Nichols och Walter Koenig syns i publiken på något event, Shatner och Takei ses äta och dricka thé ihop på en restaurang...

Små easter eggs för fans att leta efter, och en fysisk manifestation av Star Treks långa och frodande liv.

 

Vill dock inte se några fler som gör om gamla roller, annat än kanske i någon drömscen eller under en mind meld eller någonting i den stilen. Star Trek måste gå vidare, och låta fornstora da'r vara fornstora.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att Shatners deltagande inte borde vara med för att Star Trek måste "blicka framåt" tycker jag är löjligt. Gick hur bra som helst med Nimoy i STXI och cameon skadade inte i STXII.

 

Som jag ser det var Spock den som lämnade över stafettpinnen, och nu måste de löpa med den på egen hand. Det är lätt hänt att det känns krystat och underminerar det nya universumet's raison d'être om de börjar dra in döingar från det primära universumet.

(Undantaget vore om han dyker upp i exempelvis en flashback eller en sinnesdelning eller dylikt, så att hans närvaro helt enkelt är en extension av Spock's.)

 

Sedan kan ju vilken idé som helst vara bra om bara manus och produktion är bra nog; "Captain Kirk med besättning räddar två knölvalar från '80-talet" låter som en helt absurd idé i sig själv, men Star Trek IV visade att det kunde göras väl.

Redigerad av loghaD
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo del XI hade han ju en stor och viktig del i, men en liten cameo här och där tycker jag inte skadar på något sätt, jag tror inte Shatners roll i en ny film skulle vara mer än någon minut heller. Star Trek fyller ju trots allt 50, blir inte mer passande än riktiga Kirk och Spock tillbaka på stora duken, om än bara för någon minut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...