Jump to content

Sämsta avsnitten?

Nina Janeway
 Share

Recommended Posts

• Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Färdig! :D

Ta en titt och se vad ni tycker. Säg gärna till om ni tycker att något behöver ändras.

Det är trevligt att se förslag som faktiskt får genomslag, det hittar man inte överallt

Så länge förslagen är bra och genomförbara så tittar vi gärna på dom och om dom sen passar så inför vi dom.

Färdig!  :D

Ta en titt och se vad ni tycker. Säg gärna till om ni tycker att något behöver ändras.

<{POST_SNAPBACK}>

Åh vad roligt!! Jocke, du är bäst! :D

Jag tycker det ser bra ut....Och roligt med statistik. Lustigt att VOY ofta får så mycket skit för att det är en dålig serie, men det avsnitt som har sämst betyg (Jetrel) har 4.8 i medelbetyg!! :)

Edit: röstade precis på mitt hatavsnitt nummer 1 i VOY så nu är det Elogium som ligger sist med 4.7 :D

Edited by MrsRiker

Lustigt att VOY ofta får så mycket skit för att det är en dålig serie, men det avsnitt som har sämst betyg (Jetrel) har 4.8 i medelbetyg!!  :)

Anledningen till att Voyager har högre medelbetyg än tex Deep Space Nine är att Voyager har fler totala antal betyg för hela serien och det beror på att Voyager har funnits längre på sidan, detsamma gäller Enterprise.

Totala antal betyg för serierna är fördelade så här (just nu):

TNG: 407 st

DS9: 862 st

VOY: 2.309 st

ENT: 2.618 st

Rolig grej  :)

Det bör tilläggas att jag blev VÄLDIGT chockad att se att Ship in the Bottle hade sämst betyg av alla TNG-avsnitt, jättebra avsnitt ju :P

<{POST_SNAPBACK}>

Det är ju ytterligare en anledning att gå dit och rösta på avsnitt...dessutom är TNG fortfarande under uppbyggnad och det är inte så många röster...Så det ändrar sig nog ska du se :D

Rolig grej  :)

Det bör tilläggas att jag blev VÄLDIGT chockad att se att Ship in the Bottle hade sämst betyg av alla TNG-avsnitt, jättebra avsnitt ju :P

<{POST_SNAPBACK}>

Det är ju ytterligare en anledning att gå dit och rösta på avsnitt...dessutom är TNG fortfarande under uppbyggnad och det är inte så många röster...Så det ändrar sig nog ska du se :D

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, det tror jag också :P och HOPPAS :D

• 2 weeks later...
Sämsta avsnittet av Star Trek Voyager är helt klart 11:59. :borg1:

<{POST_SNAPBACK}>

Jag håller helt med om att sämsta avsnittet av Voyager är 11:59.

Det var ju ingen science fiction alls i det..

Bara en tråkig tillbakablick till året 1999 och den händelselösa vardagen i en tråkig bokhandel (om jag minns rätt.)..

Sämsta avsnittet av Star Trek Voyager är helt klart 11:59. :borg1:

<{POST_SNAPBACK}>

Jag håller helt med om att sämsta avsnittet av Voyager är 11:59.

Det var ju ingen science fiction alls i det..

Bara en tråkig tillbakablick till året 1999 och den händelselösa vardagen i en tråkig bokhandel (om jag minns rätt.)..

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, tråkigare star trek avsnitt får man leta efter

Ojdå, ni var inte speciellt bra på att söka, men andra sidan är det första man blir blind på just ögat. Ledsen och behöva säga detta men det finns hur många avsnitt som helst som är sämre. Visst 11:59 är ingen höjdare. The Thaw VOY säsong två är kanske det sämsta i hela VOY, här skjutar man fel många gånger. i TNG finns dock en hel drös med sämre Shades of Gray är dock historiskt, men The Game och Skin of Evil är också pinsamma. 11:59 är i allafall välgjort och snyggt, underhållande njaa inte riktigt men som sagt det finns ju något i alla fall.

• 2 months later...

Avsnitt Datalore verkar vara sämst.

Ojsan ingen spiolervarning här. Oj hur ska man specificera sitt mål då

när handling sammanhang faller utanför.

För dem som har sett avsnittet.

Motivering:

Lore fick inte så lång tid på sig att hinna göra så mycket.

Det här i omklädningsrummet tog för lång tid på sig. Massa annat trog också ut

på tiden. Men Lore hann inte göra så mycket förrän någon annan

upptäckte att Data inte tränade på att spela teater.

Data hade ju blivit besatt men det hela löste sig alldeles för tidigt

då Lore, Datas andra ego blev borttagen.

Lore borde fått hunnit gjort mera saker. Därfär är avsnittet nog sämst.

• 5 months later...

Okej Nu listar jag bara de sämsta - en sisådär rangordning - detta är helt enkelt de avsnitt som har fått betyget 1 och förtjänar det pga av dåligt intrig - det gäller nog alla - men här finns dessutom rutten dramaturgi, usla skådespelarinsattser, knäppklippning osv osv. Hoppas ni finner denna lista (o)roande :D

Botten-toppen

Shades Of Gray The Next Generation: Season Two

Conspiracy The Next Generation: Season One

Skin Of Evil The Next Generation: Season One

Bound (Enterprise Season Four)

The Visitor: Deep Space Nine Season Four

The Emperor's New Cloak Deep Space Nine Season Seven

The Most Toys The Next Generation: Season Three

Our Man Bashir: Deep Space Nine Season Four

Singularity Enterprise Season Two

The Dauphin The Next Generation: Season Two

Let He Who Is Without Sin...: Deep Space Nine Season Five

In A Mirror Darkly - Part I&II(Enterprise Season Four)

Jetrel Voyager Season One

The Game The Next Generation: Season Five

Resurrection Deep Space Nine Season Six

Darkling Voyager Season Three

Final Mission The Next Generation: Season Four

Second Sight: Deep Space Nine Season Two

Sub Rosa: The Next Generation: Season Seven

Interface: The Next Generation: Season Seven

Identity Crisis: The Next Generation: Season Four

Ties Of Blood And War Deep Space Nine Season Five

Night Terrors: The Next Generation: Season Four

Storm Front - Part I (Enterprise Season Four)

The Killing Game - part I Voyager Season Four

The Thaw Voyager Season Two

Raijin Enterprise Season

Our Man Bashir tycker jag inte helt hör hemma på den listan... men så är jag inbiten Garak fan så jag är väl knappast objektiv. Visserligen är det inte ett av de bästa avsnitten, men knappast bland de sämsta. Kanske lite väl lättsamt och halv larvigt manus, men ändock ganska kul och hur allvarligt kan det bli när man är med i ett James Bond drama i holosuiten?

De tre grupperna är den egentliga ordningen. Den översta gruppen är helt klart sämst, den inbördes prdningen i gruppen är väll si så där, fast topp tre är stabil.

Ja Our man Bashir är riktigt uselt, visst idén kan te sig cool från början, men coolheten kan inte ersätta en intrig och det hela blir bara en soppa där till och med Robinson (Garak) går vilse. Och en så begåvad skådespelare inte klara av det hela då är det faktiskt helt uselt manus och regi..

Shades of Gray är så dåligt att jag hade tänkt ta bort avsnittet helt från listan, här finns faktiskt inte något som kan kallas dramaturgi, skådespeleri. Men det avsnitt jag hatar mest personligen är Conspircy jössöss vad pinsamt ALLT är, det går knappt att ta sig egenom detta avsnitt man skäms för alla som är inblandade, jag är säker på att Stewart vaknar kallsvettig på nätterna och släms pga detta avsnitt.

Kai, även om jag inte håller med dig i allt på din lista, så kan jag förstå dig och naturligtvis accepterar jag allt du tycker, precis som jag accepterar alla människors tycke och smak. :)

Men "The Visitor": Deep Space Nine Season Four :blink: Men... men... men... Har du verkligen satt den på rätt lista? <_<

Conspiracy håller jag med om att det är ett dåligt avsnitt. Förutom att avsnittet speglas av första säsongen av TNGs plastiga rekvisita, 80-tals influenser och ovana skådespelare, så är det faktiskt ett dåligt avsnitt. Manusförfattarna borde insett att en konspiration genom hela Federationen är alldeles för lite att klämma in i ett enda avsnitt. Och att de sedan gör ett så dåligt manus med en så skrattretande handling och "komplott" gör det inte bättre.

The game (tng) har jag för mig att jag tyckte var riktigt bra! (får väl be peter visa det på någon st dag i framtiden :P ) Däremot kan jag hålla med om vad det gäller sub rosa. Ett avsnitt man ogärna ser om även om det är småmysigt ibland. Jag antar att voyger avsnitt där man får lust att byta kanal eller börja läsa en bok måste hamna på sämsta listan, eller? <_< J.

The Game är ju oförlåtligt töntigt ja bortom all ursäkt. Sub rosa är dock allt för mycket personlig besvikelse inblandad i. Jag älskar den gotiska skräckromantiken som konstform, men man skjuter helt fel i detta avsnitt. Man sträcker inte ut idén tillräckligt utan man snärjer in sig i – ja inte vet jag men bra blir det inte. Kanske jag är hård i detta fall, men ska man vara gothisk så måste man ha koll på genren fullt ut gällande all intertextualitet. I DS9 och VOY lyckas man med detta – ja ibland blir det magiskt bra - men här går allt fel.

• 4 weeks later...
Men "The Visitor": Deep Space Nine Season Four :blink: Men... men... men... Har du verkligen satt den på rätt lista? <_<

Jag håller med Kai om The Visitor. Det är så dåligt, så långsamt och så smörigt att jag vrider mig i plågor när jag tittar på det. Riktigt riktigt läbbigt... :) :sjuk: