Gå till innehåll

Star Wars episode III


thestargaze

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...
  • Svar 124
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

SE OBI-WAN ÅLDRAS

SPOLIERVARNING!!!! :borg2:

---------------------

Se bilderna på:

http://theforce.net/episode3/newspics/obiwan-e3e4.jpg

och

http://theforce.net/episode3/newspics/mcn-...p3_obiwan02.jpg

Källa: www. starwars.nu / theforce.net /motorcyclenews.com/ theorderofthesith.tripod.com :borg2:

----------------------

Intressant! Jag undrade just hur de skulle fixa det där. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visste ni att det finns en ny svensk Star Wars sida, nämligen www.starwars.se !

:)

Jag upptäckte sidan då jag skulle till www.starwars.nu och råkade skriva se istället.

Tack så mycket! den hemsidan verkar vara riktigt bra! :D och detta av en liten felskrivning! Där ser man att många misstag lönar sig! :):w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

SENASTE NYTT OM STAR WARS III:

Mer "bekanta" ansikten lär dyka upp. I veckan så bekräftades det att Padmés familj kommer att finnas med i Episode III. Claudia Karvan, Hayley Mooy, Keira Wingate och Trisha Noble klipptes alla bort från den färdiga versionen av AotC men återfanns bland de bortklippta scenerna på DVD:n.

Dessutom så kommer Berru Whitesun (Bonnie Maree Piesse) att reprisera sin roll som Lukes framtida faster.

De återstår idag ungefär 46 scener kvar som ska filmas och man beräknar faktiskt att vara klara tidigare än väntat. Naturligtvis har det läckt allehanda information, både genom spionrapporter men också genom den nya tjänsten hyperspace. För att kunna läsa texten nedan så får du i vanlig ordning markera den. Allt för att skydda läsare som inte vill veta något i förväg om filmen.

SPOILERVARNING:

*

*

*

*

De två senaste veckorna har man ägnat åt att spela in duellen mellan Anakin och Obi-Wan. Fighten äger rum på många olika platser och slutar med att Anakin ramlar ned i någon form av lava (detta har ännu inte bekräftats men man har flertalet gånger kunnat läsa att skådespelarna har lysts upp av rött ljus under inspelningen av duellen). Detta är kännt sedan länge, redan från orginal-trilogin. Men han kommer att skadas rejält och alla frågor angående "He's more machine now than man, twisted and evil" kommer att besvaras. Tydligen kommer hans skador vara väldigt omfattande och realistiska. Pablo Hidalgo, dagboks-skrivare på hyperspace och sw.com tror att filmen kommer få en väldigt hög åldergräns på bio. Anakins ansikte och kropp kommer vara väldigt svårt sargad, mycket värre än det lilla vi får se i Episode VI.

Vi kommer att få veta vad som har hänt i inlednings-scrollen och en del pekar på att Supreme Chancellor Palpatine har blivit kidnappad av seperatiserna.Från det kommer säkerligen filmen att byggas och det kommer inte att koncentrera sig så mycket på Death Star-ritningarna.

Dessutom kommer vi får se Darth Sidious ta av sig sin huva. På Hyperspace har det tidigare berättats att Obi-Wan kommer få hjälp av en underlig varelse, spelade av Bruce Spence, med ett speciellt utseende. Det har tipsats om varelsen skulle likna en karaktär spelade av den gamle skräckmästaren Boris Karloff, nämligen Franksteins monster. Nu indikerar vissa källor att vi istället ska föra tankarna åt "Mumien"-hållet från 1932.

källa: http://se.starwars.nu

Redigerad av Captain Mariah
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
...

Pablo Hidalgo, dagboks-skrivare på hyperspace och sw.com tror att filmen kommer få en väldigt hög åldergräns på bio. Anakins ansikte och kropp kommer vara väldigt svårt sargad, mycket värre än det lilla vi får se i Episode VI.

...

Filmen kommer inte ha en åldersgräns på över 11 år

*spolier*

info

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Enligt www.starwars.nu så är första inspelningen avslutad. De kommer att göra den absolut sista inspelningen någon gång i mars 2004.

Snart kommer uppföljaren!!!

Tänk EP3 är den sista. Nu blir det antagligen inga fler filmer att se fram emot. Tror ni att de kommer att göra en uppföljare? Typ en fristående Star Wars, eller något liknade. ????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får väl se hur pass gniden Mr. Lucas är... när alla sex filmerna givits ut på DVD i begränsade upplagor/versioner/samlingsboxar ett par tre gånger, kanske han börjar överväga att göra något nytt. Det är väl tveksamt att han låter någon annan ta över sitt "livsverk"... tyvärr!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nån ska efterträda herr lucas borde det vara Timothy Zahn.

Han är säkert klok nog att göra film av Thrawn Trilogin....

Enligt ett löst rykte är det en av dom få böcker/spel (Han tycker om Kyle Katarn och Jedi Knight storyn tydligen) som han tycker om.

KANSKE SPOILER; VARNING!

Och angående Darth Sidius, Darth Sidius ÄR väl Palpatine.

"Sitherna styr redan senaten", rösten och dyl.

Redigerad av Bromma_Herman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 månader senare...

Jag skulle bli super lycklig, likså andra Star Wars fans, om de filmade "Thrawn Trilogin". Jag har själv hela trilogin på bokhyllan hemma. :)

Med största sannolikhet kommer det nog aldrig att ske. :huh: Jag tror nog inte att Carrie Fisher, Mark Hamill och co ställer upp på det. De har ju åldrats en hel del sedan senaste. :P Fast visst vore det coolt om de ställde upp! :D

Man skulle kunna lösa problemet med att spela in filmerna med andra skådespelare. Fast då skulle det inte riktigt bli det samma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant artikel angående ämnet ovan...

:!!!: Artikeln kan innehålla spoiler. ..... :!!!:

Torsdag 22 januari 2004

Det har cirkulerat en hel del rykten de senaste två veckorna angående vad som kommer hända efter Episod III. Kommer Star Wars dö och förtvina?

Säkerligen så kommer det att finnas kvar i litteraturen, spel och inte minst i våra hjärtan. Att låta ett sådant mäktigt varumärke dö vore helt förkastligt och det är nog något som man har börjat att inse på Lucasfilm. Tiden hinner ifatt det mesta.

George Lucas har sagt att efter Episod III får det räcka och att det är dags för honom att göra andra typer av filmer.

Ryktena började så smått när Peter Mayhew (Chewbacca) citerades något felaktigt, där det sas att han hade skrivit på för Episod VII-IX. Mayhew förnekade det direkt på sin egen site och skrev att

(spoiler)

:!!!:it's not true about Ep's 7, 8 and 9....don't know where the guy got that one...but yes, I'll be in Ep III for sure..... :!!!:

I samma veva så kunde man läsa på Aintitcoolnews.com att Pacific Titles anställda, ett effektföretag som arbetar på Skywalker Ranch, har förlängt sina kontrakt till 2012 och att ett licensföretag förlängt sitt kontrakt med Lucasfilm i ytterliggare tio år efter Episod III:s premiär.

Det riktigt stora ryktet är dock att Steven Spielberg, som blivit nekad att regissera Star Wars nu är involverad på något sätt ändå.För ungefär ett år sedan kunde man läsa på theforce.net att man planerade en Star Wars-serie för TV. Om det var Clone Wars eller inte får vara osagt, men nu florerar samma rykten, om en tv-serie, igen.

Säkra källor enligt theforce.net säger att det inte handlar om tiden efter Episod VI utan mitt i mellan Episod III och IV, och då främst en koncentration på Darth Vader och varför han är så fruktad.

Om det handlar om en animerad serie eller med riktigt skådespelare finns det ingen information om i nu läget.

Källa: theforce.net /www.starwars.nu :!!!:

Redigerad av Captain Mariah
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...
  • 3 månader senare...
  • 3 månader senare...

Var hemma hos min gode SW-kompis i helgen och gick igenom "teasern" till episode III. Jag måste säga att jag var mäkta imponerad. Av det lilla man ser så verkar filmen så härligt "dark" och rymdstriderna är helt enkelt the best.

Vi satt även och spekulerade om vad det egentligen är som händer med Vader, då han måste ha en "livsuppehållande dräkt". Får han så mkt stryk av Obi eller ramlar han ner i lavaströmmarna och bränner sig så svårt att han behöver bli en "maskin"? Oavsett, det återstår att se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen! :D

Jag började tro att den aldrig skulle ha premiär!

Så, hur tror ni att filmen "Star Wars: Revenge of the Sith" kommer att gå?

Kalkon eller en hit? ;)

Jag tror att det kommer att gå ganska hyfsad. Det finna många Star Wars fans, som gladeligen kommer att vilja se filmen. Frågan är om filmen kommer att vara lika bra som dess förgångare..det blir svårt att överträffa Episode IV - A New Hope, Episode V - The Empire Strikes Back, Episode VI - Return of the Jedi samt de nyare filmerna...men jag tror att George Lucas kommer att lyckas! -_-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Jag undrar om Ep III kommer att vara en lika stort hit som de andra Star wars filmerna? Det kommer med säkerhet vara stor uppmärksamhet runt filmen.

Efter Ep III är det väl slut med flera Star Wars filmer. Det känns faktiskt kontsigt. Det är väl knappast att skådespelarna Mark Hamill, Carrie Fisher och Harrison Ford kommer tillbaka för en sjunde Star Wars film... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...