Jump to content

X-Men 2

Emher
 Share

Recommended Posts

Tja. Trogen serien?

*spoiler alert*

Inte direkt, det finns en del saker som inte stämmer alls. Dessutom så blir Jean Grey besatt och helt övertagen och kontrollerad av Phoenix efter en tur i rymden (eller på väg från rymden till jorden) och dör för att sedan återfödas osv... i filmen blir hon inte besatt och övertagen, måhända har hon fått Phoenix i sig men inte på samma sätt eller lika kraftigt som i serien. Sedan har ju Rogues figur skirivits om helt, hon är i serien från början en ond mutant (som var med i Magnetos gäng) med Mystique som styvmor, men hon begav sig till Xavier för att få hjälp att kontrollera sina krafter. Jaja. En 3a blir det nog, folk från 2an har ju skrivit kontrakt för en sådan film, däribland Famke "Jean Grey" Jensen, men det lär nog dröja något eller några år.

X-Men 3

Edited by Crayle

Toppenfilm!!!!!! Det är det enda jag kan säga om den. Jag gillade första scenen med Nightcrawler bäst. Jag orkar inte analysera filmen närmare nu, men jag tycker att Jeans genomgående replik var:

-Någonting är fel.

Och att vissa saker var ganska förutsägbara (typ: Det är Mystiqe, det är Mystiqe osv)

Någon som vet om Gambit var med förutom namnet? På IMDb stod det iaf att någon spelade honom. En av de personerna jag gick med blev mycket besviken då han inte såg något kort explodera...

Gambit är INTE med i filmen. En intervju med skådisen som spelade Gambit sa att han var med i en scen men den blev bortklippt. Skådisen är stand-in för Jackman (Wolvie) och var med i en scen eftersom han var grym på att slåss. Tror det står med på CMB (se länk ovan)

• 2 weeks later...

Jättebra film. Jag förstår nu varför filmen fick så bra kritik.

Ger filmen 5 stjärnor av 5 möjliga. :)

SPOLIERVARNING.............................

Lite synd att en viss person dog. Skulle helst vilja se henne levande. (NI som har sett filmen vet vad jag pratar om.) Fast dog hon verkligen??? Man såg ju inte direkt de ske. Hon dog kanske inte ändå. Vem vet hon kanske dyker upp i den 3 filmen.

Rolig scen med presidenten på slutet!

Edited by Captain Mariah

Har följt X-Men sedan barndomen i seriernas värld. Tycker filmerna är schyssta att se på, men borde lagt ner lite mer energi på handlingen/arna och använt mer referenser från äventyren i serien. Karaktärerna är inte alls lika gulliga, tycker jag, i den nuvarande utgåvan av X-Men. X2 har iaf lite mer mörker än ettan, men slutscenerna är inte trovärdiga, tyvärr...

Jag gillade X2 men jag hade väntat mig mer av den. Kan inte beskriva hur jag menar, men blev lite besviken på den.

Man kunde ana, fastän man inte läst serien att Jean skulle komma tillbaka. På det sättet Xavier stirrade ut genom fönstret i slutet så sa hans blick "vänta-bara-hon-kommer-eller-finns-där-ute" :)

Nu har även jag gått på X-Men 2 och jag måste säga att det var en besvikelse. Ingen av skådespelarna (Hugh Jackman undantag) kändes särskilt engagerade, och handlingen kändes inte alltför spännande heller. Patrick Stewart verkar lika trött här som i Nemesis, han kanske ska hålla sig till Shakespeare.

• 4 months later...
Har inte sett den, men jag ser fram till det! fråga: är x-men 2 lika bra eller bättre än den första? :vulcan:

Den är ungefär lika bra som den första, men den första hade lite rakare och klarare story än den andra. Jag tycker att den snyggaste scenen i de båda filmerna finns i början av tvåan.

• 3 weeks later...
  • 2 months later...

Har sett filmen och den var bättre än den första! :vulcan:

För er som pratar om Jean Greys död så kan jag informera er att om jag fick en kr för varje gång en av marvel seriefigurer dör och kommer tillbaka senare hade jag nog varit miljadär nu!!! :vulcan:

• 1 month later...

****SPOILER****

Vill ni veta vad Wolverines riktiga namn är? Det är James Howlett, han föddes någon gång under 1800-talet och kommer från en rik familj. Jag skriver ingen spoilervarning för detta är något jag läste om i serietidningen X-men i serien Wolverine Origin.... :vulcan:

Kommentar av Pjotr'k: Detta ämne handlar om X-Men 2, och därför är allt som händer efter denna film (serierna gör just detta) spoilers, IMM.

Edited by Pjotr'k

• 1 month later...

x-men var ju den film som fick mej att verkligen börja dyrka sci-fi och fantasy filmer, så den är speciell för mej. men ( jag vet inte om jag spoilar nu, sorry isf) men är inte jean ond när hon kommer tillbaka, eller blir det iaf. dark phoenix, you know. och varför inte använda hennes "kodnamn" marvel girl :D det är ju galet tufft!

Spoiler varning

SPOILER om Phonex

miss monroe: Du har helt rätt. Jean återkomer som Phonex, efter ha blivit almänt hjärntvättad på hellfire club blir hon Dark Phonex, och börjar masakera planeter :o Slutar med att Jean begår självmord. Någor år senare bestämer sig marvel att återuppväcka Jean i någon kompliserad clon historia, ett tag vet jag inte hur många Jean grey som springer omkring :blink: Huuuuu! och hennes dotter Rachel från framtiden tar över Phonex "varelsen"

Blä för x-men på cartoon network allt ska vara så gulligt och politiskt korekt.

Tar ett exempel med Phonex sagan. (spoiler varning)

Tidningen: Phonex förstör en stjärna och en bebodd planet råkar mycket illa ut, sedan förstör hon ett skepp. Jean begår självmord och är "död" ett bra tag.

Serien cartoon network tolkning, Phonex förstör en stjärna, och det görs mycket klart att systemet är obebot, sedan skadar Phonex ett skepp, där de också påpekas att folk bara blev skadade (alltså inga döda) Jean begår "självmord" men återupplivas 2 sekunder senare.

Ok ska inte hacka sönder cartoon network det var "väldigt" snyggt när Phonex dykte ner en stjärna.

• 10 months later...