Gå till innehåll

Associated Press: Anton Yelchin död i bilolycka


Nyhet

Rekommenderade inlägg

anton_yelchin_chekov_160619.jpg

Idag är en sorglig dag, dels för Star Trek-fans, men framför allt för familj och vänner till Anton Yelchin. Nu rapporterar flera källor att skådespelaren har avlidit i en bilolycka, blott 27 år gammal.

 

Anton Viktorovich Yelchin föddes den 11 maj 1989 i dåvarande Leningrad, Sovjetunionen (numera St. Petersburg, Ryssland) under namnet Анто́н Ви́кторович Ельчи́н. Hans föräldrar, Irina och Viktor Yelchin, var berömda konstskridskoåkare i Sovjetunionen, men de fann det svårt att göra internationell karriär på grund av motstånd från regeringen; kanske var det eftersom de var judar, eller kanske var det eftersom Viktor Yelchins bror, Eugene Yelchin, hade defekterat till USA. I september 1989 kom de till USA som politiska flyktingar och flyttade in hos Eugene i Los Angeles, tillsammans med sin sex månader gamla son och dennes morfar och farmor. När de fick frågan varför de hade lämnat äran och rikedomen bakom sig gav de ett mycket kort svar: "Anton."

 

 

 

Anton Yelchin fick sin första filmroll redan vid nio års ålder, då han spelade Augie i den självständiga filmen A Man is Mostly Water, som hade premiär år 2000. Samma år fick han även sin TV-debut i ett avsnitt av TV-serien ER. Året därpå fick han sin första huvudroll som Milo i Delivering Milo, där han även fick träffa John Cho.

 

anton_yelchin_er_160619.jpg

Anton Yelchin spelade Robbie Edelstein i Be Still My Heart, ett avsnitt ur sjätte säsongen av dramaserien ER.

 

Yelchin förblev aktiv sedan dess, med minst en roll i film eller TV för varje år som gick. År 2007 började han på University of Southern California, där han studerade filmkunskap. Samma år rekryterades han även till att spela Pavel Chekov i Star Trek XI, som han även spelade i Star Trek Into Darkness och Star Trek Beyond.

 

 

 

 

 

 

 

anton_yelchin_abrams_160619.jpg

"Du var briljant. Du var vänlig. Du var rolig som fan, och enormt begåvad. Och du lämnade oss alldeles för tidigt." - via @bad_robot på Twitter

 

Anton Yelchin fanns död utanför sitt hem i San Fernando Valley tidigt imorse, den 19 juni 2016, där han hade blivit klämd av sin egen bil. Han blev 27 år gammal.

 

Källa Källa 2 Källa 3

 

[ Till originalnyheten ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog en god gissning, potentiellt delat med Leonard Nimoy.

 

Jag har skrivit ganska många dödsrunor för Star Trek-medverkande, men det här var nog den jobbigaste att skriva, dels eftersom han var i min egen ålder, men också för att allt jag läste om honom gjorde att jag önskar att jag hade fått en chans att träffa honom; han verkar verkligen ha varit en extremt trevligt och jordnära person.



Tycker riktigt synd om hans stackars föräldrar, som lämnade allt bakom sig för att ge honom en bra framtid. Och bra var den, om än alldeles för kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt tråkigt eftersom han var så ung och väldigt duktig skådespelare. Har sett honom i andra filmer än Star Trek och Yelchin var en av de bättre skådespelarna bland alla som spelat med i serierna och filmerna. RIP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fortfarande svårt att begripa detta. Jag har läst otaliga artiklar nu och sett många nyhetsklipp, och varje gång jag ser en bild på honom så förväntar sig en del av mig att han kommer att förklara att allt det här bara var ett enda stort missförstånd.

 

Fy fan alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...