Gå till innehåll

Shatner och Nimoy talade inte alls med varandra de sista fem åren


Nyhet

Rekommenderade inlägg

William Shatner och Leonard Nimoy var vänner både privat och professionellt under många år. Men de sista fem åren av Nimoys liv var de inte alls vänner, skriver Dailymail.co.uk.

 

Det var Leonard Nimoy som av okänd orsak valde att sluta umgås och kommunicera. Orsaken är för Shatner okänd. Men han misstänker det var på grund av han inkluderade ett klipp med Nimoy från ett konvent i sin dokumentärfilm The Captains.

Nimoy hade sagt att han inte ville medverka alls i den.

 

-Det är något jag undrar över och ångrar för evigt, säger Shatner.

 

William Shatner försökte reparera vänskapen med ett brev till Nimoy, men fick inget svar.

-Jag har en djup kärlek för dig Leonard, för din karaktär, moral, känsla för rättvisa och konstnärliga förmåga.

Du är den vän jag har känt längst och djupast.

 

Shatner säger också att vänskapen slutade i tystnad är det han ångrar mest och att han fortfarande bär med sig känslan att vara förkrossad över att Nimoy gick bort innan de kunde återupprätta vänskapen.

 

 

Källa

 

[ Till originalnyheten ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men så tråkigt att höra. Jag hade själv tänkt på det faktum att William Shatner var iväg på ett annat evenemang så att han inte kunde närvara vid begravningen. Det kändes som att det var mer än bara det. Dessutom har jag tidigare reagerat på att de de senaste åren sällan (eller aldrig, om man nu läser nyheten ovan) sågs tillsammans i något sammanhang. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyheten är från februari egentligen när Shatner släppte en bok om sin vänskap med Nimoy. Men eftersom jag blev chockad av att läsa om det och inte hade sett det här eller på andra Star Trek-sidor tyckte jag det var värt en nyhet nu under sommaren.

 

Här finns artikeln som jag fann först:

http://startrek.about.com/od/Television/fl/Leonard-Nimoy-Died-Hating-William-Shatner.htm?utm_source=zergnet&utm_medium=tcg&utm_campaign=zergnet-test-961563

 

Lite text från ovanstående länk:

 

"In 2011, Shatner released a documentary called The Captains, where he interviewed actors like Kate Mulgrew and Avery Brooks who played starship captains on the Star Trek series. Apparently, Shatner had asked Nimoy to make an appearance in the documentary. Nimoy refused. Despite that, Shatner's cameraman filmed Nimoy secretly during a convention appearance to include as footage without Nimoy's permission. There was never a final argument or blow out over it, but that seemed to have been the last straw. They never spoke again.

"I thought he was kidding," Shatner said. "It was such a small thing."

But apparently, it wasn't a small thing to Nimoy. Even though they met again in 2014 to film a German car commercial, Shatner and Nimoy apparently never spoke off camera. They only communicated through their agents. Nimoy himself indirectly confirmed this. When Piers Morganinterviewed Nimoy in 2014 and asked if he'd seen Shatner, Nimoy merely said, "Not in a while … we don’t have that kind of relationship any more. We used to."

 

Ytterligare en artikel från The Guardian:

https://www.theguardian.com/books/2016/feb/25/leonard-my-fifty-year-friendship-with-a-remarkable-man-william-shatner-nimoy-review-star-trek

 

 

Redigerad av Aike
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...