Jump to content
Sign in to follow this  
Thalaxian

Citat

Recommended Posts

Et citat som tål att upprepas många gånger är detta från First Contact.

Picard: The line must be drawn HERE!

Då vill jag passa på att citera Quark från det näst sista DS9 avsnittet (The Dogs of War)

Quark:The line must be drawn HERE! :w00t::w00t:

Edited by Morn

Et citat som tål att upprepas många gånger är detta från First Contact.

Picard: The line must be drawn HERE!

Då vill jag passa på att citera Quark från det näst sista DS9 avsnittet (The Dogs of War)

Quark:The line must be drawn HERE! :w00t::w00t:

Haha, ja det förstås! Quark har många bra citat han också.

"Don't try to be a great man, just be a man, and let history make its own judgement."

Håller med dig! Det är det bästa citatet. det påverkade många av mina beslut i livet. :vulcan:

MITT FAVORIT CITAT ÄR  :borg1:  :borg1: "WE ARE THE BORG YOU WILL BE ASSIMILATED RESISTENS IS FUTAIL" :borg1:  :borg1:

P.S någon somkan hjlpa mig med stavningen

We are the borg. You will be assimilated. Resistence is futile. (Sägs med tusen mörka röster på en och samma gång... :rolleyes: )

MITT FAVORIT CITAT ÄR  :borg1:  :borg1: "WE ARE THE BORG YOU WILL BE ASSIMILATED RESISTENS IS FUTAIL" :borg1:  :borg1:

P.S någon somkan hjlpa mig med stavningen

We are the borg. You will be assimilated. Resistence is futile. (Sägs med tusen mörka röster på en och samma gång... :rolleyes: )

eller så sägs det av bara en. (Picard och Qween)

Säger dom inte även: "We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will assimilate your biological and technological destinctivnes. Resistance is futile" . Eller har jag fått detta från nått ST spel? Lr har jag bara fått allt om bakfoten :P ?

Säger dom inte även: "We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will assimilate your biological and technological destinctivnes. Resistance is futile" . Eller har jag fått detta från nått ST spel? Lr har jag bara fått allt om bakfoten :P ?

I First Contact så säger Borg såhär:

"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological destinctivnes to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."

Så går hela hälsningsfrasen.

Säger dom inte även: "We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will assimilate your biological and technological destinctivnes. Resistance is futile" . Eller har jag fått detta från nått ST spel? Lr har jag bara fått allt om bakfoten  ?

tja dom säger ju olike precis som vi. Vi säger ju inte alltid goddag, ibland säger vi hej ibland säger vi hallå.

Över till citat. Ett citat som jag riktigt mycket gillar i DS9 (har huvudvärk o kommer inte riktigt ihåg vilket avsnitt... nånting med rebeller i alla fall)

Security Officer: Wait, you can't go in there.

Odo: Oh is that against starfleet regulations?

Security Officer: YES!

Odo: Well im not IN starfleet

:D

Säger dom inte även: "We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will assimilate your biological and technological destinctivnes. Resistance is futile" . Eller har jag fått detta från nått ST spel? Lr har jag bara fått allt om bakfoten  ?

tja dom säger ju olike precis som vi. Vi säger ju inte alltid goddag, ibland säger vi hej ibland säger vi hallå.

Fast dom tänker ju som ett kollektiv...det gör inte männsikor. Vi tänker individuellt...

Edited by Lt. Karl

Odo: Another glorious chapter of Klingon history. Tell me, do they still sing songs of the great Tribble hunt?

Trials & Tribbleations

Hela avsnittet är så bra, speciellt när de för första gången ser "dåtidens" Klingons :lol:

Ett härligt citat i äkta John Woo-anda släppte Sisko i "Invasive Procedures" som man riktigt ryser av att höra:

"Verad.... don't call me Benjamin!"

Poängen med det är att han skjuter med sin phaser strax därefter.

Fast dom tänker ju som ett kollektiv...det gör inte männsikor. Vi tänker individuellt...

Ja, det stämmer, men det betyder ju inte att hiveminden bara använder en slags "hälsnings-fras"

Odo: Another glorious chapter of Klingon history. Tell me, do they still sing songs of the great Tribble hunt?

Trials & Tribbleations

Hela avsnittet är så bra, speciellt när de för första gången ser "dåtidens" Klingons  :lol:

Har du även sett TOS-avsnittet Trouble with Tribbles? :)

Odo: Did you tell them?

sisko:they didn't ask. I'm open to sugestions.

dax: We could bild another station. :P

DS9 5x06 Trails and tribble-actions

ps se avsnittet om ni inte fattar.... ;)

Edited by Klingon

Helt klart:

"We are the Borg - We will add your biological and technological destinctivnes to our own - Your culture will adapt to service us - Resistance is futile - You will be assimilated"

Edited by Unknown

Nu vet jag inte om det var såhär exakt eftersom jag inte har kollat igenom TNG avsnitten på ett tag men.

Picard: We must make sure, history never forgets, the name, Enterprise.

ett citat som länge kommer att minnas bland alla trekkers.

ett annat storsint citat, denna gång av vår käre James Tiberious Kirk.

Kirk: khaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan

Edited by Jonathan