Gå till innehåll

Trekker-föreningar


Pjotr'k

Rekommenderade inlägg

  • Svar 191
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Och Morn: jag tvivlar inte på dina fakta, men jag anser fortfarande att du ska besöka ALLA trekker-föreningarna innan du gör sådana här utlägg.

När jag säger mer trek för pengaran så menar jag att man får de mer star trek (fler avsnitt) för samma pengar.

Och det är min åskit att dom som ger folket mäst trek är dom som är bäst. Men som du pekar ut så har jag inte varit på någon annar träff (än) så jag vet inte vem som är bäst om man ser objektivt på det hela.

Men det jag vet är att i ST får du se mer trek för dina slantar än hos WCT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr kan ju inte gå på båda treffarna...

Jag hoppas att ni som går på Stockholmsvideodagen får en mycket trevlig dag med mycket upplevelser!

Jag ser er Göteborgsväljare på Draken på lördag morgon! Det här skall bli kul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att vara ärlig så hadde jag också gärna åkt till GBG men när det krockar så väljer jag det biligaste och i detta fallet är det ST

Jag kan komma tidigast till novemberdagen (det krocakr i september också)

PS. med billigast menar jag om man räknar men frakt av mig till de olika träffarna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser er Göteborgsväljare på Draken på lördag morgon! Det här skall bli kul!

Verkligen! mumle och jag står i entrén med en st Voyager databas: forum-skylt mellan 09.30 och 10.

Vi kan ju försöka hänga där i nån av pauserna också. Kanske ska sätta upp en lapp permanent under hela treffen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen! mumle och jag står i entrén med en st Voyager databas: forum-skylt mellan 09.30 och 10.

bra, då kommer jag dit också.. jag kommer till draken kl.09.00.

ska nog ha en skylt där det står "seven of nine" på eller nåt sånt.

see ya all there!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen! mumle och jag står i entrén med en st Voyager databas: forum-skylt mellan 09.30 och 10.

Fin skylt! ;)

Så vilka var där nu då? Hittade ni varandra?

Är deprimerad över att jag missade allt... :( Speciellt TAS, det hade jag verkligen velat se.

ps. Nu är jag proffs på spårvagn!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagbok från WCT-treff nr XXIII 4 maj 2002

Dagen börjar med inträdet på Draken. När jag står redo att betala, hör jag en röst som säger: "Är det Peter?". Det visar sig vara Lollo (Quiet) som jag precis hade tänkt ringa. Hon såg annorlunda ut, jämfört med hur jag tänkt henne, även om jag nu i efterhand inte kan minnas hur annorlunda. Samtidigt står Henke (mumle) där och han kände jag d??remot igen, sedan söndagsskolan för ca 14 år sedan när han var en 6-årig liten kille med stora glasögon och jag var söndagsskollärare (låt se, hur gammal är jag då, det måste betyda att jag nu är ... OJ!). Vi gick uppför trappan och mötte Lis@ från forat. Köpte program och lotter, som man skulle kunna vinna fina priser på.

Så började Star Treff XXIII med att mannen med lådan höll den. Vinster lottades ut på de program vi köpt, innan "the Lorelei Signal" (TAS) körde i gång. Första TAS-avsnittet jag sett och jag gillade det. På många sätt var det karikatyrer på TOS-besättningen vilket var mycket roligt. Lite förutsägbart i storyn, med kvinnor som lockar rymdfarande män till sig för att sedan döda dem. Uhura, som annars mest verkar komma i skymundan, fick här en framträdande roll och erhöll flera applåder.

Därefter blev det tre TOS-avsnitt: "the Galileo Seven" (med välvuxna förhistoriska primater, ryamattor enligt Quiet, som oftast inte siktade sina spjut särskilt väl), "This Side of Paradise" (med en härlig fajt mellan Kirk och Spock) och "Is there In Truth No Beauty" (roligt avsnitt med udda gäst på Enterprise - en formlös varelse som ger galenska åt alla människor som tittar på honom). "the Icarus Factor" (TNG) fick avsluta denna första del av treffen. Riker erbjuds befodran till kapten på ett annat skepp, men tackar nej - skall han aldrig bli något högre än Number One? Många är vi som tycker att han borde gå vidare och i stället lämna plats åt någon annan. Vad säger ni om Wesley som Number One? ;)

Under halvtimmespausen hann vi träffa Enemix och gå till Burger King för mat. 10 kr rabatt om man är student eller WCT:are, det kan man ju inte hoppa över! När vi sedan körde i gång igen var det ytterligare sponsrade saker att lotta ut, där jag vann två affischer (Rockstar + AI - eller var det A1?) och en T-shirt (Rockstar). Det hade väl varit roligare med tydligt Star Trek-prägel på mina vinster, men man kan inte få allt här i världen. Skall mumle lotta ut sin Enterprise-pin till oss andra, kanske?

Sedan är det en egenhet med WCT-treffarna som jag inte sett på ST eller TSS - Innan visningarna börjar efter pauserna ställer sig alla upp efter kommando från scenen och ekar mot filmbåset och ropar i kör: "Engage" eller "On Screen" och dylikt. Själv tyckte jag att det var mycket underligt, medan Quiet (som varit med flera gånger) skrattade hysteriskt.

Ytterligare ett par TNG-avsnitt följde: "First Contact" (inte filmen) är ett avsnitt där jag inte känner att Riker framstår som särskilt bra. Scenen med den malcoriska sjuksköterskan som fick sin högsta önskan uppfylld (intim kontakt med utomjording) är obetalbar. Varför kallar invånarna, som tror sig vara ensamma i universum, sin planet för Malcoria 3? Lite udda, kan man tycka. "Frame of Mind" (TNG) var ett av de bättre jag sett med Riker i huvudrollen. Det blir dock lite tröttsamt att inte veta i vilken verklighet man befinner sig. 'Mind altering'-avsnitt är inga höjdare, IMM. Var det någon mer än jag som såg likheten mellan Rikers kindskada i detta avsnitt och Chakotays måne som påminde honom om vilket som inte var verklighet (minns inte exakt vilket VOY-avsnitt det var).

"Shakaar" (DS9) fick en del applåder och tillrop, men i stort var det ett långtråkigt avsnitt. Finalen när de sätter dit Kai Winn är underbar. Det andra DS9-avsnittet, "the Darkness and the Light" var mycket spännande. Örterna som smakade som "något som trillat ur Quarks öra" fick en huvudroll i sista scenen, möjligen lite väntat när väl scenen var där.

Så var det då dags för entimmespausen. I den hann några av oss köpa något att äta plus godis. Dessutom kom Ella som var på Volleyboll-tävling i Götet (eller var det Innebandy, Quiet?) så vi hann ta ett gruppfoto på stvoyager-gänget innan visningarna började och Ella åkte tillbaka igen. Tyvärr såg vi inte till P'tack och Seven_of_nine som också skulle ha varit på treffen.

"Covenant" (DS9) var ett mycket bra avsnitt. Kira glänser som vanligt, men den stora behållningen var självklart Gul Dukat. "the Fight" (VOY) är IMM ett av de sämsta VOY-avsnitten. Det handlar än en gång om sinnesförändring, där man inte vet ut eller in, vad som är verklighet eller ej. Doktorn gör sig dock mycket bra i sina kommentarer, såsom "Craaazy old man". "Shattered" (VOY) är däremot ett av de bästa avsnitten. Vi möter alla möjliga händelser och personer från Voyagers historia och framtid. Härlig blandning och härliga kommentarer från alla inblandade. Ett måste för alla J/C-fantaster också, att se.

"Natural Law" har väl egentligen bara en större behållning, nämligen Tom Paris. Flyglektioner för flygarässet är bara hur roligt som helst.

Klockan är nu halv tio lite drygt, och det är dags för sista pausen. Lis@ lämnade oss här och efterpausen (samt en låååång prisutdelning) var det dags för sista tretimmarspasset, med enbart ENT-avsnitt. Jag recenserar dem inte här (*Spoiler*), men det var i varje fall "Shadows of P'Jem", "Shuttlepod One", "Fusion" och "Rogue Planet".

Med en assimileringskram skildes jag, Henke och Lollo åt, och dagen var slut, klockan 01.30.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr såg vi inte till P'tack och Seven_of_nine som också skulle ha varit på treffen.

Jag kutade omkring med en orange quicksilver t-shirt.

Jag och seven of nine satt två rader bakom er under första blocket (jag hörde när ni snackade om nånting om mumle och dyl och tror det var ni)

Sedan tappade jag bort er när första blocket var slut :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...