Gå till innehåll

Fullers första förslag för Discovery refuserades


Nyhet

Rekommenderade inlägg

Bryan Fuller, som var exekutiv producent för Star Trek Discovery fram till oktober 2016, avslöjar att CBS tackade nej till hans koncept första koncept för serien. Dessutom berättar han mer varför han slutade, skriver Trekmovie.com.

 

Fullers första förslag för serien var att varje säsong skulle utspela sig i en viss era. Första säsongen skulle starta där Discovery utspelar sig, dvs ett årtionde före TOS. Senare säsonger skulle fortsätta under Kirk respektive Picards tidevarv, för att till slut hamna i en era längre fram i tiden än vad vi har sett i Star Trek förut.

Serien skulle likna American Horror Story, som resetar handlingen varje säsong och han beskriver förslaget för serien "som en plattform för ett universum av Star Trek-shower". CBS tackade dock som vi vet i dag nej och beslöt att serien skulle följa en mer traditionell form med en besättning under samma era och sedan utvärdera hur det går innan man gör något annat mer revolutionerande.

 

Bryan Fuller hade sedan även stora konflikter med CBS senare under arbetet med serien. Bland annat nämns att Fuller hade problem att hålla sig inom budgetramarna på sex miljoner dollar per avsnitt. Fuller var också starkt kritisk till att CBS valde David Semel för att regissera pilotavsnittet. Han ville hellre ha en"regissör med visioner" och föreslog i stället Edgar Wright  (Shaun of the DeadBaby Driver).

 

Huvudkonflikten rörde dock som bekant att Fullers arbete med andra serier tvingade CBS att skjuta fram premiären för serien från januari till september i år. Något som bolaget helst hade velat slippa.

 

-Jag fick drömma stort. Jag var ledsen en vecka och sedan gjorde jag honnör för skeppet, säger Fuller.

 

 

 

Källa

 

[ Till originalnyheten ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...