Gå till innehåll

Dataspel


Wrogie

Rekommenderade inlägg

  • 4 veckor senare...
  • Svar 217
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Men snälla!!ingen som vet vart man kan köpa bridge commander???

ja börjar bli dessperat nu..   ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag köpte bridge commander till reapris (100kr) i Kista, de hade några styckna kvar.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hitta mitt spel på TRADITION för en hundring. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till alla som har ST Bridge Commander och vill ha ny skepp, Stationer och m.m gå ut då på www.bcfiles.com . Har själv fått ett femtiotal nya skepp därifrån :lol:  :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Vad menar du med nya skepp och stationer? Det går väl bara att använda de skepp som finns i spelet, eller?

Redigerad av Kathryn Archer
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla på dessa listor över alla gjorda Star Trek spel, flera hundra olika.

Någon som har alla! :blink:

Kanske något för oss, callahan, EoNeel och alla andra samlare. :)  ;)

http://gaming.trekpulse.com/chrono_list.html

<{POST_SNAPBACK}>

Jag visste inte att det fanns ST-spel på X-BOX, har bara SW-spel till X-Boxen.

Har alltid tyckt att det vore häftigt om ens PC-spel (ST) kom ut till X-Box.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla på dessa listor över alla gjorda Star Trek spel, flera hundra olika.

Någon som har alla! :blink:

Kanske något för oss, callahan, EoNeel och alla andra samlare. :)  ;)

http://gaming.trekpulse.com/chrono_list.html

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm...har aldrig testat några och vad man har hört är väl de flesta ST spel skräp...?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till alla som har ST Bridge Commander och vill ha ny skepp, Stationer och m.m gå ut då på www.bcfiles.com . Har själv fått ett femtiotal nya skepp därifrån :lol:  :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Vad menar du med nya skepp och stationer? Det går väl bara att använda de skepp som finns i spelet, eller?

<{POST_SNAPBACK}>

Man kan ladda ner (helt lagligt) typ prometheus-class, Norway-class, modifierad galaxy, nya uppdrag eller nya guppar som ex Malcom Reed i sin rätta uniform

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Tror vi debatterade Modding till Bridge Commander i en annan tråd faktiskt.

<{POST_SNAPBACK}>

Och!? Det är väl knappast läge att vara kinkig, detta ämne berör allt som har med dataspel och således kan en sådan sak nämnas utan att man ska behöva få den spanska inkvisitionen efter sig :)

För övrigt så är det ämne du pratar om bortom sida tvo (så vitt jag kan se) och då kan det nog betraktas som dött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm...har aldrig testat några och vad man har hört är väl de flesta ST spel skräp...?!

<{POST_SNAPBACK}>

Länge var det där en sanning med modifikation. Jag tog upp några exempel i en annan tråd (minns dock inte vilken just nu).

Men det verkar som att speltillverkarna inte riktigt tagit Star Trek så seriöst när de gjort spel, kanske beroende på den enorma nördstämpel ST fick brottas med så länge. Sedan har detta tidigare också varit typiskt för film- och TV-licenser överlag. På 90-talet tycker jag dock att man kunde se en förändring i detta. Inom ST fick vi spel som "Klingon Honour Guard", några peka-klicka-spel med TOS och TNG, och kanske framförallt "Elite Force I & II". Sedan är det inte säkert att du skulle gilla dom spelen, men de är av hög kvalitet vilket inte var så vanligt förr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske framförallt "Elite Force I & II". Sedan är det inte säkert att du skulle gilla dom spelen, men de är av hög kvalitet vilket inte var så vanligt förr.

Har funderat på att testa Elite Force...om jag "kommer över" det. Det lär vara hyfsat...

PC-versionen lär väl som vanligt vara att föredra i denna typ av spel...

Annars vill jag helst luta mig tillbaka med PS2-an...betydligt bättre spelställning! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske framförallt "Elite Force I & II". Sedan är det inte säkert att du skulle gilla dom spelen, men de är av hög kvalitet vilket inte var så vanligt förr.

Har funderat på att testa Elite Force...om jag "kommer över" det. Det lär vara hyfsat...

PC-versionen lär väl som vanligt vara att föredra i denna typ av spel...

Annars vill jag helst luta mig tillbaka med PS2-an...betydligt bättre spelställning! :)

<{POST_SNAPBACK}>

Du har ju lånat mitt! Är det det du kallar för "kommer över"?? :blink: :arg:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske framförallt "Elite Force I & II". Sedan är det inte säkert att du skulle gilla dom spelen, men de är av hög kvalitet vilket inte var så vanligt förr.

Har funderat på att testa Elite Force...om jag "kommer över" det. Det l??r vara hyfsat...

PC-versionen lär väl som vanligt vara att föredra i denna typ av spel...

Annars vill jag helst luta mig tillbaka med PS2-an...betydligt bättre spelställning! :)

<{POST_SNAPBACK}>

Du har ju lånat mitt! Är det det du kallar för "kommer över"?? :blink: :arg:

<{POST_SNAPBACK}>

Calm down...jag tänkte närmast på Elite Force II!! Ettan känns lite gammal (som jag sa). Kanske Tom_Hell kan dementera detta?! :huh:

Är det värt att installera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Calm down...jag tänkte närmast på Elite Force II!! Ettan känns lite gammal (som jag sa). Kanske Tom_Hell kan dementera detta?!  :huh:

Är det värt att installera?

<{POST_SNAPBACK}>

Visst kan jag det :D

Fast det är klart att 2:an är bättre på de flesta punkter men i grund och botten är det nog lite tycke och smak. Storymässigt är de ganska likartade (tyvärr). De stora skillnaderna ligger annars i grafiken (givetvis) och att det är två olika skepp man springer omkring på. Voyager i ettan och Enterprise i 2:an. Kul från ettan var bl a att man fick springa omkring på ett skepp från TOS-erans spegelvärld. Allt var väldigt autentiskt återskapat. Sedan skiljer sig ju vapen en del.

Men är det så att du inte måste ha den absolut senaste grafiken finns det många högtidsstunder i ettan du inte får missa. Dessutom finns det en hel del referenser till det första spelet i tvåan som man missar om man inte spelat det först.

Hoppas att det hjälper något. Annars kan du alltid kolla in mina recensioner! :rolleyes:

http://www.na.se/meny/rec/rec.asp?id=9&nr=7576

http://www.reclandet.nu/multimedia/2003/activision/ef2.asp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 veckor senare...

Jag letar åter igen efter bra Star Trek spel. Spel som är som rollspel. Typ som Star Wars spelen.

Problemet är att det finns absolut inga Star Trek spel ute i affärerna i Lund, Växjö för tillfället.

Ges det inte ut några bra Star Trek spel under året???

Kan någon ge en rekommendation på ett bra Star Trek spel???

OBS! Endast PC!

Redigerad av Kathryn Archer
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow! verkar hel coolt!'

Vet någonstans var man kan köpa det??????????????

Om det är gamalt????????????????

Systemkrav???????????????+

picon

<{POST_SNAPBACK}>

Det är gammalt och borde kunna köras på datorer som har några år på nacken. Förra julen fick jag en samlingsbox med Armada 1 & 2 + Elite Force 1+exp.

Den borde finnas att köpa fortfarande. Tror den hette "Star Trek Action Pack".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag letar åter igen efter bra Star Trek spel. Spel som är som rollspel. Typ som Star Wars spelen.

Problemet är att det finns absolut inga Star Trek spel ute i affärerna i Lund, Växjö för tillfället.

Ges det inte ut några bra Star Trek spel under året???

Kan någon ge en rekommendation på ett bra Star Trek spel???

OBS! Endast PC!

<{POST_SNAPBACK}>

Tja, det beror på vilka SW-spel du refererar till. Precis som med ST-spelen finns det ju alla möjliga olika speltyper. Rollspel vete sjutton dock. Kan inte komma på något rent rollspel på rak arm. Men Elite Force I & II som nämnts tidigare är definitivt väl värda att titta närmare på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Det var ju någon som hoppades på ett star trek mmorpg. Det är nu på gång. På www.starwars.com kan ni läsa mer, och det finns nu ett forum för spelet där utvecklarna är med och postar, diskuterar och förklarar.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag letar och letar.. hittar dock inget. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...