Jump to content
Sign in to follow this  
Wrogie

Dataspel

Recommended Posts

Börjar det inte bli dags för ett MMORPG i star trek-världen snart?

Dvs ett sånt där gigantiskt onlinerollspel där man man kan spela i stort sett vilken rass eller yrke som helst.

Börjar det inte bli dags för ett MMORPG i star trek-världen snart?

Dvs ett sånt där gigantiskt onlinerollspel där man man kan spela i stort sett vilken rass eller yrke som helst.

Men bara det inte kostar att köra över internet som star wars galaxies

Edited by Enterprise_Nx-01

Är det någon som har testat spelet "Bridge Commander" med röstkommandon. :blink: Jag fick spelet i fredags och såg att det finns möjligheten att använda en sorts röst-system. Istället för att använda tagentbordet så kan man ge kommandon genom säga dem. Är det någon som har testat detta? :huh:

Är det någon som har testat spelet "Bridge Commander" med röstkommandon. :blink: Jag fick spelet i fredags och såg att det finns möjligheten att använda en sorts röst-system. Istället för att använda tagentbordet så kan man ge kommandon genom säga dem. Är det någon som har testat detta?  :huh:

Står det i manualen?? I såfall vilken sida???

Är det någon som har testat spelet "Bridge Commander" med röstkommandon. :blink: Jag fick spelet i fredags och såg att det finns möjligheten att använda en sorts röst-system. Istället för att använda tagentbordet så kan man ge kommandon genom säga dem. Är det någon som har testat detta?  :huh:

Står det i manualen?? I såfall vilken sida???

Det står på baksidan av "boxen" att man kan verbalt ge kommandon om man har rätt system-eller nåt. Har inte hunnit med att testa programmet ännu..(Min födelsedag är snart, tänkte testa den då.).

Edited by Kathryn Archer

Jag har laddade ner en trial av ett av programen som man kunde använda. Fungerade helt ok och gjorde så att spelet känndes mer "verkligt".

Jag tror att man kan köpa programmet ett av programmen över internet. Det jobbiga är att man måste läsa in alla kommandon som man vill skall vara möjliga 3 gånger. Man läser in dem 3 gånger för att man kanske inte "låter" exakt lika den hela tiden. Ett tips är att inte köpa Microsoft Sidewinder Game Voice för den kräver att man har ett bra engelskt utal för att fungera.

För mig funkar det fint...

Det är en otrolig känsla men det blir lite löjligt efter ett tag:

"Felix, Disable Target!"

"Miguel, Scan Target!"

Förklaring: Namn (te x Felix) öppnar menyn och kommandot (Disable Target) gör så att Felix försöker slå ut skeppets motorer och vapen.

Och så vidare...

Edited by Bromma_Herman

E d någon som kan hjälpa mig!??? Jag köpte Dominion Wars nyligen, och när jag installerat spelet, går d inte o spela.allt blir ashackigt och d går asseeeeeeegt!!!jag har XP om nån undrar....

//

Live long and prosper!

:P

Jag har haft samma problem. Jag misstänker att XP inte är ett fult kompitabelt system. Problemet för mig har bara vart attt när jag bytte till en äldre dator med 95 så gick inte det häller för då var det för dåligt grafikkort och för långsam processor...

Jag har tänkt pröva verbala kommandon, behövs det ett specielt program på datorn och i såna fall kan det laddas ner (på hyfsad tid med ett modem) eller köpas i handeln??? Funkar det bra förresten ni som har prövat???

Jag har tänkt pröva verbala kommandon, behövs det ett specielt program på datorn och i såna fall kan det laddas ner (på hyfsad tid med ett modem) eller köpas i handeln??? Funkar det bra förresten ni som har prövat???

<{POST_SNAPBACK}>

Man kan köpa ett paket i handeln som heter "Sidewinder - Game voice". Man får då ett headset och en liten dos där man kan hålla nere knapper då mn skall ge kommando. Det negativa med det är att man måste ha ett ganska bra engelskt utal för att den skall utföra komandot som man sagt. Här är en länk till sidan för game voice.

Tjena!köpte star trek away team igår.Någon som vet nå bra fusk te det?Jag hittade några på internet, men ja vet inte hur man får dom att funka.../

Walliant :vulcan:

Om du nu verkligen vill fuska så är GameFAQs ett bra ställe att besöka.

Star Treck armada går ut på att du ska styra en flotta..

men såg också att det finns lite andra roliga st spel..

st  Armada

st  Invasion

st  New Worlds

st Deep Space Nine  "The Fallen"

st Voyager  Elite Force

st Dominion Wars

st Borg Assimilator (låter som ett spel för mig :) )

st Starship Creator Warp II

Jag tror det finns mera st spel.. Vet någon något annat så fortsätt gärna att fylla i listan..

<{POST_SNAPBACK}>

St Bridge Commander

Men snälla!!ingen som vet vart man kan köpa bridge commander???

ja börjar bli dessperat nu..  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

En snabb websöking visar att spelet tydligen inte nyproduceras längre (enligt Webhallen), men jag vill mig minnas att jag sett spelelt ganska nyligen inne på Tradition i Femmanhuset i Göteborg, så du kan ju pröva där.

Edited by Essray