Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

Trek-relaterat på TV, del 3

Recommended Posts

Det Robert Duncan McNeill (Tom Paris, VOY) som har regisserat dagens Desperate Housewives avsnitt. Visas kl 21. på kanal 5. :)

Chris Black är dessutom med i produktioms teamet.

Är DH och Jordan framtiden för gamla st arbetare :rolleyes::(

Tittar just nu på (reklampaus) TV4s nya satsning, miniserien Messiah. Riktigt bra engelskt BBC-Drama / Crime. Med Michelle Forbes (Ro Laren i TNG) som huvudrollsinnehavarens hustru. :)

*** små mini-spoilers om criminal minds på kanal 5. enbart dialog, ingen plot***

kan upplysa om att om cirka åtta veckor (jeez, här är vi ute i god tid...;)) kommer det en fin liten star trek referens i criminal minds på kanal 5. det är i avsnittet 1.10. the popular kids som följande resonemang görs om tos:

special agent derek morgan: so tell me, what does keep young dr. reid awake at night? wait, let me guess. memorizing some obscure textbook? no, no, no. working on cold fusion? no, i got it, i got it, i got it. watching star trek and laughing at all the physics mistakes?

dr. spencer reid: actually, there aren't that many scientific errors in star trek, especially considering how long ago it was made. there are certain improbabilities, but not that many outright errors.

special agent derek morgan: right...

de verkar gilla tos i serien. snappade upp följande konversation också:

garcia: you know how in star trek, captain kirk asks bones to do something and bones says "damn it, jim, i'm a doctor, not a miracle worker"?

special agent derek morgan: so what are you telling me? you can't do it?

garcia: no, i'm saying I'm not a doctor.

Detta är inte tv men nästan. I dagens nr (9maj 2006) av dn finns en serie (Nassar). där ser man ordet Spock ett flertal gånger. (ljudet av en flygmaskin modell äldre om ni undrar). :blink: :D

Såg dessutom i en pc spels tidning om ett rollspel där man kunde transporteras från ena endan av "världen" till den andra. Den som skötte den ena av transportörerna hette scotty eller något liknande. :lol: :P J.

Detta är inte tv men nästan. I dagens nr (9maj 2006) av dn finns en serie (Nassar). där ser man ordet Spock ett flertal gånger. (ljudet av en flygmaskin modell äldre om ni undrar). :blink: :D

Såg dessutom i en pc spels tidning om ett rollspel där man kunde transporteras från ena endan av "världen" till den andra. Den som skötte den ena av transportörerna hette scotty eller något liknande. :lol: :P J.

Jag tror att spelet är World of Warcraft, där det finns en liten dvärg som hetter scotty.

Tror jag... jag har ochså läst det i en pc tidning :D

Conny

blev helt varm i mitt trekkiehjärta när jag slängde ett öga på jeopardy idag. en fråga var vilken planet spock kom från, vilket en tävlande kunde varpå adam alsing frågade om hon var trekkie. som svar gav hon "live long & prosper" tecknet... :D

blev helt varm i mitt trekkiehjärta när jag slängde ett öga på jeopardy idag. en fråga var vilken planet spock kom från, vilket en tävlande kunde varpå adam alsing frågade om hon var trekkie. som svar gav hon "live long & prosper" tecknet... :D
coolt. :vulcan: vad var det för kategori som frågan kom i då?

Kolla in finlands monster i melodifestivalen! Påminner inte en del av dessa om st figurer? Sångaren liknar en fulare variant av klingon (eller är det uruk hai, månne?) Men en av de andra tycker jag påminnner om den här typen som tar med picard till planeten i "Darmok".

J.

I säsong 3 av Enterprise så var asiatien från Lost med (minns inte vad han heter, han är gift med Sun). Han spelade iaf en av soldaterna på Enterprise nx-01.

Satte mig ner och såg filmen tidsmaskinen (den varianten från 2002 eller så) som gick häromdagen. Gissa vad den datoriserade guiden på museet år 2030 sa som avsked till vår tidsresenär?

Jo, Lev länge och väl! (live long and prosperous) (jag missade tyvärr om han också gjorde det klassiska vulcan tecknet). :lol: :P :huh: :blink: :):w00t: J.

Patrick Stewart har ju varit med filmer utspelat från forntiden

Filmerna brukar återkomma lite då och då på kanalen Hallmark.

Såg här om veckan på Hallmark filmen King of textas.

Edited by Supertreck

Satt å såg på filmen Boomerang i tisdags kväll å i filmen visades ett avsnitt av Star Trek: TOS. å som inte det va nog me det så var Marcus (Eddie Murphy) å Angela (Halle Barry) Trekkies, å ställde ST frågor t varandra innan de slocknade. så man kan ju nästan säga att William Shatner hade en roll i filmen, men bara nästan.

Ni missar väl inte "Sjunde himeln" som går måndag till fredag på kanal 5 klockan 1355.

Där har Catherine Hicks en av huvudrollerna. Catherine som spelade 1900tals tjejen Dr. Gillian Taylor i star trek IV. Tjejen som fick följa med till framtiden. Den enda som fått göra det, vad jag vet...

Hur som helst, hon är fortfarande lika gullig om dock lite äldre... :)

Jag ska tillägga att jag själv inte följer sånna serier, råkar bara se den på jobbet då och då. :rolleyes:

usch ja, catherine hicks har förstört star trek IV för mig. hennes roll i 7th heaven är så fruktansvärt dålig att jag inte har ord för det. trots det tittade jag på serien ett bra tag. det är lite som en tågolycka - man kan inte titta bort trots att den både är usel och genommoraliserande. serien då alltså, inte tågolyckan...;)