Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

Trek-relaterat på TV, del 3

Recommended Posts

Jag var på förhandsvisning av biofilmen Down With Love med premiär den 10 okt. Jeri Ryan (Seven) hade en liten roll som en flygvärdinna, hon var med i 4-5 scener under hela filmen. Hon hade en engelskbrytning(ej amerikansk) väldigt olik ifrån Seven.

Ikväll på går X-Men med Patrick Stewart.

2003-10-05 21:00

Handling:

Den mänskliga utvecklingen har nått en yttre gräns och över hela världen föds barn med förändringar i den genetiska koden, mutanter med övermänskliga krafter. Dessa personer kan med bara blicken döda folk och med tanken förflytta föremål. Under professor Charles Xaviers ledning har en grupp av dessa mutanter, kallade X-Men, lärt sig att kontrollera sina krafter och deras uppgift är att skydda en värld som både fruktar och hatar dem.

Deras främste fiende är Magneto som har samlat en rad radikala mutanter kring sig och tillsammans har de målet att utplåna mänskligheten.

43m.jpg

Gates McFadden var med i "The Hunt For Red October" i fredagskväll.

Vad hette hennes rollkaraktär? (såg bara delar av filmen :( )

Liten löjlig detalj kanske, men i fredagens avsnitt av ScoobyDoo på CartoonNetwork kämpade mysteriegänget mot häxan McCoy. :P Kunde inte låta bli att flina åt det.

Edited by Excelsior

Kanal 5 står och tvekar om de ska köpa in TV-serien The Dead Zone (baserad på en roman av Stefen King). I denna serie spelar den grymt snygga skådespelerskan Nicole de Boer (Ezri Dax) den viktigaste birollen.

Som sagt så tvekar kanal 5 på om de ska köpa in den och jag som är ett stort fan av Nicole börjar känna lite panik.

Om ni har tid att lägga ner två minuter på att skicka ett mail till info@kanal5.se och be dem att visa The dead Zone så skulle jag bli evigt tackasam.

Snälla, snälla, snälla gör det.

Kanal 5 står och tvekar om de ska köpa in TV-serien The Dead Zone (baserad på en roman av Stefen King). I denna serie spelar den grymt snygga skådespelerskan Nicole de Boer (Ezri Dax) den viktigaste birollen.

Som sagt så tvekar kanal 5 på om de ska köpa in den och jag som är ett stort fan av Nicole börjar känna lite panik.

Om ni har tid att lägga ner två minuter på att skicka ett mail till info@kanal5.se och be dem att visa The dead Zone så skulle jag bli evigt tackasam.

Snälla, snälla, snälla gör det.

Det kommer definitivt jag att göra. Femmans utbud har varit alldeles för segt på sistonde, och Nicole deBoer är ju alltid kul att se.

Futurama

Bortsett från att nästan allting i futurama är parodi på Star Trek så är det en episod där hela skiten är en parodi, nämligen Where No Fan Has Gone Before. Den är bäst!

Eftersom de inte lyckades få tag på Scotty rösten så bytte de ut honom mot en mysko fet kille som kallas Welshy... Nu har ni ingen aning om vad jag snackar om, men se det här avsnittet den e grym.

För er som inte vet vad Futurama är så är det en ny serie som Matt Groening(skaparen av Simpsons) har gjort.

Nu har ni ingen aning om vad jag snackar om, men se det här avsnittet den e grym.

För er som inte vet vad Futurama är så är det en ny serie som Matt Groening(skaparen av Simpsons) har gjort.

Det avsnittet har redan gått på tv, det gick ju härom veckan. Mycket bra :)

Futurama är grymt bra ja.

Edited by seven of nine

Skådespelerskan som spelar Ro Laren i TNG är med i en film på Canal+ GUL jsut nu. Vet dock tyvärr inte vad filmen heter. Verkar vara fyra vänner som åker omkring i en bil och är på väg någonstans, tyvärr inte säga mer om filmen.

Edited by Thalaxian

Skådespelerskan som spelar Ro Laren i TNG är med i en film på Canal+ GUL jsut nu. Vet dock tyvärr inte vad filmen heter. Verkar vara fyra vänner som åker omkring i en bil och är på väg någonstans, tyvärr inte säga mer om filmen.

Filmen heter Kalifornia (IMDb).

I dagens avsnitt av South Park var det, som jag fattade det, lite parodi på höjdpunkten i FC. När ordet "pojkband" dök upp krossade Randy Marsh en ruta i ett skåp och vrålade "noooo" precis som Picard.

Efter att ha gått igenom avsnittet några gånger så tror jag faktiskt att det är inklippt direkt från filmen. Dels för att det låter som Stewarts röst, men också för att man för ett par sekunder hör motorljudet från Enterprise.

Edited by Excelsior

I och med att Star Trek är en av dom största --vad ska man säga-- nörd kult så är det många program och tvshower som gärna vill göra narr av det. Tråkigt men sant, samma sak gäller även rollspelare(som jag själv) anses ofta vara "töntigt"<_<

Edited by Jonathan

Rollspel är inte töntigt.

Det är däremot grymt kul.

Kan ni inte maila kanal 5 och be dem att visa Dead Zone men Nicole de Boer.

du missförstår mig... jag sa att många ANSER rollspel som töntigt, själv rollspelar jag varje vecka. :klingon: