Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

Trek-relaterat på TV, del 3

Recommended Posts

Det är inte en tv-serie och jag vet inte om det redan sagts i tråden, men i alla fall.

I den där animerade barnfilmen, Over the Hedge (Sv: Andra sidan häcken), så gav Shatner ut sin röst till ett litet lurvigt djur som spelade död hela tiden, minns inte riktigt vad det var... Någon som vet vad det var för djur?

Idag var Quinto (nya Spock) med på Jimmy Kimmel Live på 5:an inför premiären (eftersom Sverige sänder programmet senare än i USA) för Star Trek XI och pratade om sin roll som Spock i filmen.

Hade jag gärna sett om den inte hade varit så att det gick så sent och att jag kommer behöva gå upp kl. 05.00 de närmaste dagarna.

Kolla på youtube efter filmklipp från Jimmy Kimmel så ska du se att du kan hitta det du missar.

zappade in på Tv4 Guld igår, där såg jag Janeway (Kate Mulgrew) i en serie som heter Hotellet (på svenska). Har inte sett det förut men jag tror inte hon är ordinarie i serien.

Jag såg filmen "Dodgeball: A True Underdog Story" förra helgen, och där var mängder av kändisar med. Den mest promenente var dock William Shatner. Han var någon dommare eller förbundsordförande.

Även Alan Tudyk var med. Mer känd som "Hoban 'Wash' Washburne" i toppenserien Firefly.

Serienörd som jag är (Speciellt insnöad på Marvel Comics), så kan det ju vara värt att nämna att George Takei gör rösten som Galactus -Devourer of planets i Marvels Entertainments nya barnprogram Super Hero Squad I samma serie står även LeVar Burton för rösten till Jim Rhodes AKA War Machine och Jennifer Morrison (Kirks morsa i nya filmen) står för rösten till Janet Pym AKA Wasp

Några avsnitt kan skådas via Marvels hemsida och fler lär komma med tiden

Såg senast Jolene Blalock i "Starship Troopers 3". Där tycker jag hon gjorde bra ifrån sig. Faktiskt en av de bättre skådespelarna. Hon kan nog när hon får rätt roll.

Kingdom of Heaven går idag på trean klockan 22. Alexander Siddig (Julian Bashir) spelar i filmen.

Jag har aldrig sett filmen så det blir till att sätta den på inspelning :)

Jolene Blalock, från tv-serien var med i den långfilm som heter I dream of murder. Långfilm går på tv 3, kl. 3.25 mellan natten mellan torsdag den 17 februari och fredag den 18 februari. Tyvärr, jag har inte möjligt att se långfilmen mitten i natten.

I gårdagens avsnitt (säs 2:20) av The Big Bang Theory var det en för mig rätt märklig referens till Star Trek. Gänget hade varit i serietidningsbutiken, Leonard och Sheldon sitter framför tv:n och Leonard, bedrövad över att butiksföreståndaren fått en date med Penny, stänger av tv:n varpå Sheldon utbrister "vad gör du, stänga av tv:n mitt i Deep Space Nine, Star Trek: The Original Series"?

Nördar som dom är borde dom väl ha bättre koll på serierna?

Sheldon skulle aldrig säga fel. Är ganska säker på att han sa något om att dom inte kunde avbryta att se Tribbles avsnittena i TOS och DS9.

Nja, så skulle det ju iofs kunna vara? Det var inte länge sedan jag såg just det avsnittet av DS9 men kommer inte ihåg dialogen i TBBT så. Men, som du säger så skulle Sheldon aldrig göra det misstaget! Edited by O´Brien