Jump to content

Trek-relaterat på TV, del 3

Pjotr'k
 Share

Recommended Posts

Idag(fredag) är Robert Beltran(Chakotay) med i CSI:Miami på kanal 5 kl 21:00.

Det var inte mycket Beltran hade att säga, var bara med i en scen. :huh:

En serie som verkligen har varit trek relaterad är en ny serie(2003), kallad "Threat Matrix", har Marina Sirtis(spelade bov), Denise Crosby och "borgdrottningen" Alice Krige plus mindre kända Brad Greenquist(ds9,voy,ent), Brent Hinkley(Future's End2,voy) varit med i.

• Replies 536
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

2. I Will and Grace på TV4 sa Grace: Jag är som vissa töntar då dom träffar William Shatner ifrån Star Trek... jag blev lite sur då  <_<

Förlåt .. men nu fattar inte jag riktigt. Du är som vem? Och vem träffade William Shatner?

Förlåt, jag läste det jag själv skrev ochmärkte att jag var lite otydlig.

Grace menade att hon var lite töntig, och sa att hon betedde sig som en trekker som träffade William Shatner. Om jag skulle träffa honom skulle jag nog vara lite flummig för att jag skulle vara så exalterad att träffa.

I South Park avsnittet "Fun with veal" var Michael Dorn med. Eller inte riktigt med. Det var någon som spelade Michael Dorn. Det var i alla fall en del ST-prat. Och i "Here comes the neighborhood" fanns följande dialog med:

- What's that?

- A DVD.

- Oh, I guess I'll have to take this up to Enterprise and have captain Kirk decrypt it then.

Edited by Excelsior

Prinsen av Egypten, med Patric Stewart i en mindre roll, gick på 5:an för ett par dagar sedan.

I Die Hard 2 på TV4 igår var Colm Meaney (O'Brien, TNG/DS9) och William Sadler (Agent Sloan, DS9 Inqusition) med. Dessutom var Stuart Baird, regissör för NEM, executive producer och editor för filmen.

I kvällens avsnitt av "Ali G in da USA" omnämndes Star Trek; Ali G hävdade att våld på TV inte leder till våld på gatan, eftersom han kollar på Star Trek, utan att "bygga sig ett rymdskepp och åka ut i rymden å ha konstiga öron". :D

Även Buzz Aldrin var med i detta avsnitt, riktigt "rymdigt", eller vad man skall säga. :)

Edited by Essray