Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

Trek-relaterat på TV, del 3

Recommended Posts

Hon som spelar Keiko O'Brian i DS9 och TNG (kommer inte ihåg vad hon heter :rodna: ) var med i "Dahrma and Greg" igår på tv4.

Vidare nämndes Spock igår i filmen "The Mighty" som gick på svt 1.

Diane Muldaur (Dr. Katherine Pulaski i TNG) var med i Lagens Änglar i måndags på tv4 är med i några till avsnitt också. Jag såg också Nichelle Nichols(Uhura) namn i filmen Snow Dogs, tror det var på tv1000.

Robert Picardo (ett par avsnitt i säsong 7)

Marina Sirtis (Watergate från säsong 4)

John de Lancie (säsong 5)

Jag är inte särskillt bra på skådespelarnamn, förutom huvudrollerna i Enterprise och DS9. :)

Vilka är dom?

Edited by Trojan1313

Jag är inte särskillt bra på skådespelarnamn, förutom huvudrollerna i Enterprise och DS9. :)

Vilka är dom?

Robert Picardo - spelar doktorn i VOY

Marina Sirtis - spelar Deanna Troi i TNG

John de Lancie - spelar Q i TNG, DS9 och VOY

Vilka är dom?

Robert Picardo - spelar doktorn i VOY

Marina Sirtis - spelar Deanna Troi i TNG

John de Lancie - spelar Q i TNG, DS9 och VOY

Aha, okej, tack. :)

Hur gör jag så jag får mailsvar när en bevakad tråd får svar? *nybörjare*

Edited by Trojan1313

Hur gör jag så jag får mailsvar när en bevakad tråd får svar? *nybörjare*

Sådana frågor kan tas upp under forumdelen Frågor, kommentarer och förslag men jag ser att den redan har besvarats i diskussionen Vanliga frågor - FAQ. Läs där, under "prenumerationer av ämnen".

Om någon såg på "RENO 911" på Kanal 5 igår så var Leonard Nemoy med. Dock så var det länge sedan jag såg han i "verkligheten" så jag är inte alltför säker.

Efter RENO 911 så kollade jag på Discovery. Där var det en dokumentär om andra världskriget i färg. Det fanns en fransk motståndsrörelse som var mycket viktig som hette "Maquis" :)

Jag såg en dokumentär om "Conspiracy theory" (teoring om att Apollo11 inte landade på månen) där dom sa "Got a spectacular views of the earth, and supposendly went where no man has gone before"

Hej, gott folk, min första post här, har läst igenom hela den här trâden, mycket... fascinerande som vâra spatsörade vänner skulle säga.

Har inte sett nâgon nämna att William Shatner har varit med i filmen Showtime, med Eddie Murphy och den där killen frân MIB (inte Will Smith).

btw, när ni nämner episoder fran t.ex. Futurama, Simpsons eller andra serier, kan ni inte skriva episodnamnet eller numret sâ man vet vilken man ska se? Om ni kommer ihâg det d.v.s.

Har inte sett nâgon nämna att William Shatner har varit med i filmen Showtime, med Eddie Murphy och den där killen frân MIB (inte Will Smith).
Men har den filmen gått på svensk tv på senare tid. Det är ju det som denna tråd går ut på.

btw, när ni nämner episoder fran t.ex. Futurama, Simpsons eller andra serier, kan ni inte skriva episodnamnet eller numret sâ man vet vilken man ska se? Om ni kommer ihâg det d.v.s.
Det kan vara rätt svårt ibland, man kan ju själv kolla upp det på dessa två sidor; tvtome.com eller imdb.com och söka antingen på serien eller skådespelaren. Edited by Aliline

Nej det är inte Tommy Lee Jones utan Robert Dinero (felstavt) som är med i den med Bill och Ed

Brent Spiner var med i en film i eftermiddags på SVT, när jag zappade. John de Lancie (Q) var med i Lagens Änglar idag. Och såg mitt första hela avsnitt av Boston Public med Jeri Ryan.

Attans jag missade början av avsnittet, typiskt att det skulle vara just där. Sedan var William Shatner med i en gästroll i program på kanal 5 idag. Det var på eftermiddagen, tyvärr så vet jag itne vad programmet heter. Han spelade för övrig sig själv och det var många Star Trekreferenser med i programmet.

Edited by Thalaxian

Sedan var William Shatner med i en gästroll i program på kanal 5 idag. Det var på eftermiddagen, tyvärr så vet jag itne vad programmet heter. Han spelade för övrig sig själv och det var många Star Trekreferenser med i programmet.

Jag såg också lite av det. Mycket underhållande. :)

serien heter f ö "Fresh Prince i Bel Air".